Ps3 Tråden

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Hoj
Supermotarrrrd
Det finns en spelbar demo på KILLZONE 2 på Playstation store nu. Helt jävla sjukt coolt! ^^

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Phett! satte precis min PS3'a på att tanka arslet av sig (tyvärr går det ju aldrig så snabbt, 1207 Mb Killzone 2 demo... min bedömning är att det kommer nog ta 30 minuter att tanka hem, är det så för er andra också? och så en liten stund för att installera det också)

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Phett! satte precis min PS3'a på att tanka arslet av sig (tyvärr går det ju aldrig så snabbt, 1207 Mb Killzone 2 demo... min bedömning är att det kommer nog ta 30 minuter att tanka hem, är det så för er andra också? och så en liten stund för att installera det också)

För mig brukar det gå rätt snabbt att ladda hem från playstation store. 1mb i sekunden brukar det ligga på ungefär. Installationen brukar ta lika lång tid som att ladda hem filen :)

Det finns en spelbar demo på KILLZONE 2 på Playstation store nu. Helt jävla sjukt coolt! ^^

Har spelat det demot ett par gånger den senaste veckan :hihi

Last edited:

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Börjar bli sugen på att handla, men kan nästan INGET om ps3, det jag VET är att den med 60 gb är bakåtkompatibel och jag har en hel del ps2lir (dock ingen konsol längre)

Vad ska man köpa?
Vad är ett bra pris?
vad behöver man mer än det som följer med i ett nytt paket?

Har sett att media markt i heroncity nu har en drive där man får en 80gb (alltså kört med mina gamla lir) med ett spel och en kontroll för 4 papp men sen vill man väl ha HDMI + en till kontroll, så summan blir väl närmare 5000 när man är klar.

Om man då istället jämför med denna http://www.blocket.se/vi/20431514.htm?ca=10_s där jag får med allt som behövs + 10 spel och dessutom kan spela mina gamla lir... dock ett begagnat + ingen garanti :gnissla

Vad skulle ni som kan gjort?

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Börjar bli sugen på att handla, men kan nästan INGET om ps3, det jag VET är att den med 60 gb är bakåtkompatibel och jag har en hel del ps2lir (dock ingen konsol längre)

Vad ska man köpa?
Vad är ett bra pris?
vad behöver man mer än det som följer med i ett nytt paket?

Har sett att media markt i heroncity nu har en drive där man får en 80gb (alltså kört med mina gamla lir) med ett spel och en kontroll för 4 papp men sen vill man väl ha HDMI + en till kontroll, så summan blir väl närmare 5000 när man är klar.

Om man då istället jämför med denna http://www.blocket.se/vi/20431514.htm?ca=10_s där jag får med allt som behövs + 10 spel och dessutom kan spela mina gamla lir... dock ett begagnat + ingen garanti :gnissla

Vad skulle ni som kan gjort?

Jag har själv en 60gb som jag är nöjd med. Lite mer saker som skiljer utöver att man kan lira ps2spel på den. Minneskortsläsare, totalt 4 usbportar och nån ljudgrej som audiofilerna gillar.

Fördelen med att köpa en ny 80gb är ju större hd, garanti och att det är en dualshock kontroll som följer med som standard (de gamla kontrollerna har inte rumble). En till sådan kontroll kostar väl en femhunka och en hdmikabel runt 300, men sen har du allt du behöver. Om du inte vill ha en optisk ljudkabel till hemmabion eller nåt då vill säga.

Visst kan det vara kul att kunna lira ps2spel på samma maskin, men handen på hjärtat, hur ofta tror du att du kommer göra det när du väl vant dig vid grafiken i ps3spelen? Det brukar liksom inte bli att man spelar de gamla sen :)
En ps2 beggad lär ju inte kosta många kronor heller med tanke på att en ny kostar en tusing.

Annonsen som du länkade till har nästan bara spel som är nedladdade och installerade på hårddisken. De är med andra ord spel som det inte är utlagt så mycket pengar på. Såna spel skulle jag själv inte värdera speciellt mycket, då det är enklare "arkad"spel som man kan leka med en liten stund. De kostar oftast max 90 kronor styck att ladda ner. Det står inte heller i annonsen vilken sorts kontroller det är. Med eller utan rumble.

Om jag skulle köpa nu så hade jag satsat på en 80gb. Alltid skönt med garanti och nya prylar :tummenupp

Galen

Avancerad novis
Gick med
16 Oct 2006
Hoj
zx9r
Hade samma funderingar som dig tidigare "Kongo".
Sökte med ljus och lykta efter en 60gigare men antingen var de sålda eller låg ute för överpris. Till slut hittade jag en 80gigare (2 månader gammalt med 10 månaders garanti kvar) med flera spel till ett bra pris och slog till.
Har kopplat in min gamla ps2a en gång för att lira TT, känner att jag gjorde rätt i att köpa en nyare så det är bara att slå till.

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Hoj
...Brittisk...
Killzone 2

Vad är det för fel på KZ2 ? Går ej att ansluta till någon server på MP?
Någon som har en ide?

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
För COD5 spelare så kommer det nya MP banor på söndag!

3 MP och 1 Co-op Zombie.

För er som kör så kan ni gärna adda mig på PSN nätverket
PSN ID: amullo
Kör mest COD5 och BF:BC nu.

Last edited:

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Killzone2 var ruggigt bra. Sist jag blev så frälst var nog när jag spelade Quake2 första gången.

Ja, nu har jag bara spelat demot, men jag måste nog köpa hela spelet. :näsblod

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Hoj
Supermotarrrrd
Då har man fallit för Zelda till Nintendo då. :)
Dags att avyttra min PS3 med andra ord.. Blir väl på Tradera. Eller är Blocket kanske bättre? Hm..

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Jajemän, lirade det co-op hos en polare i en timme ungefär, RUGGIGT BRA spel :)

dock finns det två saker jag störde mig lite på.
1) dom har återgått till att siktar man så kan man inte röra på sig
2) springer man så springer zombies efter en (helt okej), går man eller står stilla så GÅR dom sista biten mot en - vilket visserligen gör att spelet inte blir äckligt svårt att klara av, men känns väldigt ologiskt hehe.

Spelet skulle få MVG+ om dom kikat lite mer på MGS4 och snott det spelets kontroller :) men ett riktigt bra spel är det! funderar på att köpa det också, då kan man lira co-op utan att behöva dela på en skärm (får la bli skype eller liknande för att kommunicera hehe)

delarossa

Medlem
Gick med
24 Sep 2004
Hoj
såld r6
Då har man fallit för Zelda till Nintendo då. :)
Dags att avyttra min PS3 med andra ord.. Blir väl på Tradera. Eller är Blocket kanske bättre? Hm..

Inte för att vara en "fanboy" men det tror jag du kommer ångra. Det finns väl 4-5 riktigt roliga spela till nintendot och är man van vid ps3 grafik så är nintendos inte imponerande.

Tänkte köpa nintendot också för ett tag sedan men när man tittade på spelutbudet så svalnade intresset snabbt.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA