Ps3 Tråden

m.eriksson

Redneck prostitute
Gick med
25 May 2006
Hoj
Ny 2009
Hehe, så tänkte jag först, "gud va jobbigt det måste vara att lira fyra pers, splitscreen så man knappt ser vad man ska göra"

Sen kom jag på att vi redan var två pers som lirade och det fortfarande var helskärm. Så så är det :) kvittar om det är en eller fyra spelare, det är alltid en helskärm :yoparty

och jag lovar dig, det är grymt mycket roligare två eller fler personer än "bara en", även om det är kul!!

Det ser ju efterblivet roligt ut :yoparty
zoomar den ut om man kommer långt ifrån varandra då eller?

Ni kan ju lägga till mig också, Kristetutseende heter jag
:D

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Till en viss gräns zoomar den ut, sedan försvinner (vad jag tror) den som är "sist" på banan och får X antal sekunder att springa tillbaka och bli synlig, annars förlorar man ett liv.

Fasen va sugen jag är på att införskaffa en PS3'a.
Lirade lite Race Driver GRID på MediaMarkt idag, med racestol, ratt, pedaler (koppling, broms och gas, inte bara broms och gas) samt ordentlig växellåda (5 växlad plus R) plus paddlar på en stor skärm och grym ljudanläggning
(samt att det var en Porsche GT3 RS man körde hehe)
fy fan va mäktigt det var, gick skit första kurvan (så jädra trångt samt att man sög hehe) men redan efter 4-5 kurvor senare började man fatta galoppen och köra helt okej och njöt ordentligt av spelet.

Men först måste en Panasonic TH-46PZ80 införskaffas :)

Är GRID det bästa bilspelet som finns till PS3??
Hur är det med MotoGP08? jag har en liten känsla av att motorcykelspel (realistiska sådana) inte är riktigt något att ha på konsol eller dator, har jag fel? just a feeling I got...
(Det jag söker är realism föresten)

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
wohoo, köpte ps3 ilördags :)
Adda mig om ni vill leka darwin81.

Tyvärr är grid slutsålt överallt jag har kollat, sjukt bra känsla i det. Måste köpas. Får nöja mig med stardust hd.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
2009 ser grymt ut

[YOUTUBE-ID]YIYxb4PR1qU[/YOUTUBE-ID]

Vill ni se med bättre kvalite, dubbelklicka på youtubefönstret och välj Hög kvalité.

Har ingen PS3a än men blir i februari tror jag, lagom trött på PS2an :D

Köpte PS2 när det kostade ca 6000:- 2 veckor senare hade det droppat till 4 så ville inte göra om det nu :tungan

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
[YOUTUBE-ID]YIYxb4PR1qU[/YOUTUBE-ID]

Vill ni se med bättre kvalite, dubbelklicka på youtubefönstret och välj Hög kvalité.

Har ingen PS3a än men blir i februari tror jag, lagom trött på PS2an :D

Köpte PS2 när det kostade ca 6000:- 2 veckor senare hade det droppat till 4 så ville inte göra om det nu :tungan

Du, det är nog dags att köpa ett ps3 för dig nu :D De kommer inte bli billigare i februari heller dessutom tippar jag på, med största sannolikhet blir de dyrare.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Du, det är nog dags att köpa ett ps3 för dig nu :D De kommer inte bli billigare i februari heller dessutom tippar jag på, med största sannolikhet blir de dyrare.

Mja skulle inte vänta till feb pga prissänkningar :tungan
Behöver en lön först, julen är plågsamt dyyr.

Däremot det här med dyr valuta kan ju höja priserna,
men samtidigt borde företag som Mediamarkt vara valutasäkrade mot moderbolaget och euron rockar just nu.

Samtidigt har Sony släppt 160gb så mycket kan hända..

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
De kommer inte bli billigare i februari heller dessutom tippar jag på, med största sannolikhet blir de dyrare.

Vad baseras detta på? Varför dyrare i februari?

Vad har folk för åsikter om spelen Racedriver: GRID samt Ace Combat 6?
Vilka spela "måste" man ha som PS3-ägare? (förutom LittleBigPlanet, vi är 2-4 polare som lirar detta hos en kompis till och från, onödigt att alla av oss skulle köpa en kopia var och sitta ensamma hemma och lira det hehe)

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Vad har folk för åsikter om spelen Racedriver: GRID samt Ace Combat 6?

Det finns ett demo av Race Driver:Grid att plocka hem gratis på Playstation Store. Demot är i all fall riktigt skoj, och känslan är realistisk och bra. :tummenupp

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Okej, det låter bra, men känner mig på att det lilla jag hann testa på Mediamarkt räcker nog, det var grymt roligt :)

Playstation 3
4099 kr (plus frakt)

Trådlös Handkontroll Dual Shock 3 (Sixaxis)
529 kr

Racedriver: GRID
449 kr

Metal Gear Solid 4
499 kr

Ninja Gaiden Sigma
249 kr (yes, ibland är det gött att vara efter haha)

usch, nästan 6000 kr... man börjar inte det nya året billigt :D
(och så en 42" alt. 46" Plasma på det, fast den och Mac Minin kommer tas på företaget hehe)

*edit*

Aj fasen, Webhallen hade varken Racedriver GRID eller Ninja Gaiden Sigma... kanske lika bra det hehe

Eller bör man köpa/beställa från något annat företag än Webhallen?

Call Of Duty 4 - Modern Warfare - Game of the Year Edition
samt
Colin McRae Rally - DiRT
är även dom två spel värt att kolla upp sen känns det som. (även om jag inte föredrar FPS-spel på konsol, men demo eller prova på hos någon kompis ska nog gå att fixa först innan köp eller inte)

Och så förhandsboka Ace Combat samt UFC 2009 - Undisputed :)

p.s hittade info själv om Ace Combat, det är snart två år sedan det släpptes på X360 och sades då bara vara tidsexklusivt.... två jädra år... jisses... men men, ska komma till PS3 nu under första halvan av 2009 enligt lite svaga källor... då kanske Tom Clancy's HAWX hinner dyka upp med

loffe85

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2008
Hoj
R6 -05 Rossi edt
musik och film på hårddisken?

kan man spara film och musik från hårddisken? lr kan man enbart ha en dator som media center? och om man kan spara ner skiten på hårddisken hur får man tag i sakerna på datorn när man sitter på trådlöst?:huvet
hmmm kommit på hur man får över avi och mp3 men en dvdrip går inte att lägga över?

Last edited:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Sådär ja, sedan några dagar tillbaka så äger man ett PS3... väntar ivrigt på att 46" Plasman ska hitta hem också :) (under tiden sitter jag med en gaaaaammal 22" LCD hehe)

PS3 med Little BIG Planet för 4500 kr
MGS4 för 299 kr (PC CITY!!!)

MEN!? får inte tag på RaceDriver GRID, verkligen slut överallt och de fem nissarna jag har mailat på blocket för att få köpa beg. av (till priser dom vill ha) verkar vägra svara på mailen (nope, ingen av dom har skrivit ut tele...)

så om någon vill bli av med eller sälja RaceDriver GRID så skicka PM!
Detsamma gäller Mirror's Edge om det är rätt pris :)

Hur är det med MC-spel till PS3, bör man satsa på MotoGP3 eller SBK? är något MC-spel något att ha!? (har en känsla av att dessa spel inte är så toppen på konsol... bilspel tycks alltid fungera bättre!?)

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
får inte tag på RaceDriver GRID...

Hur är det med MC-spel till PS3, bör man satsa på MotoGP3 eller SBK? är något MC-spel något att ha!? (har en känsla av att dessa spel inte är så toppen på konsol... bilspel tycks alltid fungera bättre!?)

Går inte Grid att köpa på Playstation store för nedladdning?

Jag har både MotoGP 08 och SBK 08. Känns i grunden ganska lika fast jag gillar SBK bättre.. har visserligen inte kört lika mycket på MotoGP så det kanske är därför. Som banracingspel tycker jag de är klart jämförbara med t.ex. F1, kanske t.o.m lite bättre.

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
kan man spara film och musik från hårddisken? lr kan man enbart ha en dator som media center? och om man kan spara ner skiten på hårddisken hur får man tag i sakerna på datorn när man sitter på trådlöst?:huvet
hmmm kommit på hur man får över avi och mp3 men en dvdrip går inte att lägga över?

Dvdrip går utmärkt att lägga in på hårddisken. :)
För att överföra filer kan man bla använda sig av http://www.redkawa.com/fileserver/

Sen så vill jag passa på att tipsa om den bästa mediaservern ever!!!

http://ps3mediaserver.blogspot.com/ :tummenupp

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Går det inte att spela "custom songs" med PS3 på något sätt utan att installera Linux?

Ser fram mot GH:Metallica! :yoparty
[YOUTUBE-ID]JBTkCx8FGxc[/YOUTUBE-ID]

loffe85

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2008
Hoj
R6 -05 Rossi edt

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag som tidigare varit väldigt negativ om MotoGP kan nu säga att med mitt PS3 och MotoGP 08 att det faktiskt är riktigt bra.

Borde dra ihop ett gäng o spela MotoGP!

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
hahaha är ju inte ¨så hajj på domma bitarna.. tankar ja bara ner programet i datorn lr ska de laddas ner i konsolen?
:)

du tankar ner det till datorn. och om du har MAC funkar medialink strålande!

Är det någon mer än jag som lirar stardust?

[F]redde

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2006
Hoj
Se bild
Sådär, då var man inne i träsket..ps3 träsket alltså

Köpte GTA4 och abba singstar

hittar ni nått bra lir i psn store?
nått tips på nått lir som tjejjer gillar(både i butik och psn store)

/F

Anjoner

Medlem
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
BMW S1000RR
Sådär, då var man inne i träsket..ps3 träsket alltså

Köpte GTA4 och abba singstar

hittar ni nått bra lir i psn store?
nått tips på nått lir som tjejjer gillar(både i butik och psn store)

/F

Crash Bandicoot från ps1 brukar tjejer gilla å helt ok tidsfördriv.. 45:- på ps store e ju som hittat :tummenupp

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024