Ps3 Tråden

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Rainbow Six rent allmänt är inte vad den en gång var, R.I.P
(Raven Shield var den sista vettiga versionen)

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Hoj
...Brittisk...
.....

COD5 är OK som SP, dock gick det fort att spea igenom den delen och MP´n känns "sådär" i förhållande till COD4. Jag kan inte alla kartorna än, vilket kanske är anlöedningen. I COD4 vet man ju hur det ser ut i varje hörn och min K/D i COD5 är under 1 medan jag hade över 2 i COD4.....

CoD WaW är helt ok så länge man kör MP på hardcore, och en positiv överraskning online (iaf enl mig) är "Nazi Zombie" i co-op. :yoparty

Dock är spawnpunkterna i WaW helt värdelösa, plus att en del kartor blir totaldominerade utav stridsvagnar.....

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
Jag funderar på att inhandla en ps3 i helgen. När ni lirar COD och andra fps-spel, pluggar ni in ett tangentbord då (hur lirar man annars sådana spel)?

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Stuff!
Jag använder bara PS3 kontrollen i FPS-spel. Ganska bra styrkänsla, bättre än vad man tror om man kommer från PC gamer världen faktiskt.

J.Porta..
Jag håller med dig. Jag tror att en av anledningarna till att jag inte gör "lika bra" ifrån mig på COD5 är just att jag spelade online på COD4 väldigt mycket och kände till varenda karta fullt ut. Det blir ju skilnad när man får nya kartor och nya bössor att köra med. Man vet liksom inte vad som är bra resp. dåligt på resp. bana och gameläge.
På COD4 körde jag mycket M16, M4, MP5 och AK47 samt AK74. Jag visste vilka banor som passade resp bössa med avstånd och sånt samt visste hur varje bana såg ut och visste hela tiden var det "brukade" dyka upp fienden OSV.

På COD5 så måste man lära om och bössorna känns mindre självklara. Jag kör just nu mycket Thompson och BAR eftersom jag håller på att levla upp. Verkar som att Kinesiska Type 100 är poppis när man kör Team DM i vanligt läge. Några insikter tas gärna emot vad gäller class byggnad.

EDIT! Kör du COD5 på PS3? Vad har du för PSN?

Clifton

JoJo vill du gifta dig med mig!
Gick med
6 Mar 2004
Hoj
Såld :(
Köpte mig guitar hero med trummor. Fan så jävla kul de va. Men måste nog träna lite på trummorna

sacus

allt är en gråzon
Gick med
27 Apr 2005
Hoj
Suzuki 1200s Bandit-02
Beställde "Buzz" till ps3 igår, nog som testat ? Kul eller ?

Det är ett skitkul spel helt klart. efter en stund dyker han upp :cdevil å då blir det livat:Rockbanan . Har även spelat G-H World tour :jäs det var länge sen jag hade så roligt :Rockbanan :banana

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Har kört igenom Far-Cry II två ggr.

Multiplay läget är skitdåligt..

Singelplayer läget då´rå..
Jo, det är faktiskt ganska skoj när man väl kommer in i det. Det är lite som Call of Duty möter Grand Theft Auto.

Du får springa runt och ta missions precis som du vill. Kartan är HELT öppen precis som i GTA och du kör och springer iprincip var du vill. Vapen får man tag i genom att göra missions åt vapenhandlaren och sedan får man tillstånd att köpa bättre bössor hos honom. Du kan köpa allt från Carl-Gustav granatgevär till AK47 till ljuddämparpistol till eldkastare.

Det jag stör mig på är att VARJE person du möter vill döda dig. Det är fullt med vägspärrar och det enda sättet är att köra runt dem (inte alltid möjligt) eller slå sig igenom. Spelar ingen roll vad man har för respektnivå alls. Du "förtjänar" respekt ju mer du dödar folk, men likt förbannad springer alla fram för att få sin kula. Det saknas interaktion med personer runt omkring dig och missions är istort "åk dit - döda honom" eller "åk dit - spräng det där".
Välj mellan att köra bil (typ 3 modeller) eller båt (två modeller) med eller utan påmonterad lätt eller tung kulspruta alternativt granatspruta (senare delen av spelet). Det finns glidflyg också, men dom suger..

FARCRY II är ett spel som dock faktiskt lever länge och det är MÅNGA missions för att ta sig igenom spelet. Det är lite frustrerande ibland, men jag tycker faktiskt det var värt pengarna. Men man måste verkligen vara inne i spelet och tycka om att det tar lite tid att gå igenom missions. Det håller dock inte samma nivå som tidigare FarCry I.

Jag ger 3.5 av 5 möjliga.
Jag skulle hellre rekommendera Battlefield Bad Company om du inte har det. Lever längre, nästan lika öppet och bra mycket bättre MP läge.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ja känner mig i princip lojal med Playstation då jag sedan 1996 förstått att det är bättre än alla andra konsoler, undantaget N64 när man parallelkörde ett tag. I alla fall, funderar på att skaffa en PS3 och på frågan på lunchen om varför jag skulle göra det så tänkte jag bara GTA. Tydligen finns ju nu GTA även till Xbox samt anses inte lika hett som Vice City och SA heller.
Så, om man får en tråkig jul hemma - vilka är de kanske 3-5 bästa skälen att hosta ut runt 4-5 hellre än knappt 2 för en Xbox?

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
GTA IV håller enligt mig inte samma klass som GTA San Andreas som är det bästa spelet i den serien.

Funderar på Saints Row II som tydligen skall vara ok.

delarossa

Medlem
Gick med
24 Sep 2004
Hoj
såld r6
Ja känner mig i princip lojal med Playstation då jag sedan 1996 förstått att det är bättre än alla andra konsoler, undantaget N64 när man parallelkörde ett tag. I alla fall, funderar på att skaffa en PS3 och på frågan på lunchen om varför jag skulle göra det så tänkte jag bara GTA. Tydligen finns ju nu GTA även till Xbox samt anses inte lika hett som Vice City och SA heller.
Så, om man får en tråkig jul hemma - vilka är de kanske 3-5 bästa skälen att hosta ut runt 4-5 hellre än knappt 2 för en Xbox?

1. Gratis att spela online. Och det måste man göra för att få ut maximalt av GTA. Jag har inte spelat singelplayer alls på månader.
2. Tystare.
3. Blueray. Är väl iofs tveksamt om det blir så stort som det var tänkt.
4. Du kan kontrollen och den är laddningsbar.
5. Eftersom den är dyrare slipper man (kanske?) många småungar online.
6. Slipper Red Ring Of Death.

Nu har jag inte så bra koll på dagens xbox. Dom kanske har blivit bättre med tiden men jag skulle ändå köpt Playstation.

Gta iv är så klart det snyggaste och verkligaste gta hittils även om jag tycker att det inte flyter på så bra (fps). Enspelar läget är ganska tråkigt när alla uppdrag är gjorda. San Andreas hade betydligt mer att göra och inte samma känsla som i Vice City. Online kan spelas hur mycket som helst, särskilt med en vän. Lasta upp en moppe på en båt och försöka köra ut den till frihetsgudinnan är en intressant utmaning tex.

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Någon som vet om man kan ladda ner låtar till singstar på PS3 någonstansifrån och slippa betala ??

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
1. Gratis att spela online. Och det måste man göra för att få ut maximalt av GTA. Jag har inte spelat singelplayer alls på månader.
2. Tystare.

Nu har jag inte så bra koll på dagens xbox. Dom kanske har blivit bättre med tiden men jag skulle ändå köpt Playstation.

Gta iv är så klart det snyggaste och verkligaste gta hittils även om jag tycker att det inte flyter på så bra (fps). Enspelar läget är ganska tråkigt när alla uppdrag är gjorda. San Andreas hade betydligt mer att göra och inte samma känsla som i Vice City. Online kan spelas hur mycket som helst, särskilt med en vän. Lasta upp en moppe på en båt och försöka köra ut den till frihetsgudinnan är en intressant utmaning tex.

Jag är egentligen inte intresserad av några andra funktioner än att sitta och spela själv hemma, online verkar drygt tycker jag.
Hur är det med de olika xbox, är det hd som skiljer?
Kan man till båda modellerna eller ingen av dem hitta spel i t.ex. sjön och hur mycket måste man modifiera enheten för att det skall fungera?
På Svt i morse hade de ett test av konsolerna, eller genomgång snarare, och där framgick det att det grafikmässigt i princip inte var ngn skillnad på PS3 och xbox, stämmer det?

PS3 har massa trådlösa funktioner osm jag aldrig kommer använda, däremot är blåtandshandkontroll riktigt bra förutsatt att det orkar igenom min sideboard.

stoffe69

Y2J
Gick med
9 Oct 2005
Hoj
utan
2. Tystare.

1. stämmer, gratis att spela online, bättre? tveksamt, gillar live.
2. stämmer också, dock blir 360in tystare när man installerar spelen på hårddisken.
3. BLU-RAY, kommer nog bli större framöver.
5. Väldigt tveksamt då jag stöter på minst lika många "yngre" på båda konsollerna.
6. var ett gammalt problem och är nu lika vanligt som att ps3:an går sönder.

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...