Assasins Creed...
Missförstå mig rätt nu, men vad går spelet ut på?
Man lyssnar på "chefen" i svarta rocken, springer som fan genom byn och sen rider man lite. 1-2-3 så är man i nån medeltida stad utan bredband.
Klättra upp i lite torn, spöa på lite vakter som terroriserar befolkningen.. Sitt på en bänk och tjuvlyssna lite, sen kanske springa runt en stund på taken och samla flaggor. Gör lite vad som men räkna inte med nån utmaning, vare sig från "uppdraget" eller att spöa på vakterna. Att man ens har ett svärd är ju patetiskt.
Hej & hå sen iväg till Assasin-byrån där man får en fjäder (ghey). Döda fanskapet som dyker upp på kartan (hur lätt som helst) och sen är vi tillbaka hos gubben i svart igen
Vad går spelet ut på och blir det nånsin nå annat? Har kommit dit där man fick välja på tre städer så jag har väl gjort en 4-5 uppdrag nu. Tjockisen på festen snitta jag utan att vakterna ens hann reagera. Han med hår på halva huve va lika enkel, döda lite vakter uppe på borgen och sen var'e tack & hej för honom. Har nu den tredje staden kvar (Jerusalem) men känner noll sug för att fortsätta. Kommer spelet nånsin bli svårt? Kommer det ens bli nån utmaning? Kommer det överhuvudtaget hända något annat än vad som händer i alla andra uppdrag?
Snabbrecension:
- Kontroll & rörelse 9/10
- Grafik 8/10
- Spelidé 3/10, eller så har jag missförstått det totalt. Barnsligt enkelt.
Snälla bullen hjälp mig, spelet suger och jag känner att jag kanske inte förstår