Ps3 Tråden

grillchirre

Bryt mönstret...
Gick med
15 Jan 2008
Hoj
SV1000S -06
Vilket sött o snyggt spel. Ser ut att vara riktigt skoj o klurigt :tummenupp
Köper det förmodligen ikväll eller imorgon. Nice tips..................hoppas jag.

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
Tjenna!!!

Har precis införskaffat mig en handkontroll extra till PS3:an. Nu undrar jag vad kan ni ge för tips på 2 player spel?
Gärna spel man spelar samtidigt antingen med varandra eller mot varandra.

Nu till det kluriga i frågeställningen... det ska vara ett spel som tjejen kan tänka sig spela dessutom. Alltså inget krigar-spel. :glömdet
Bilspel och hockeyspel är på gränsen, går i brist på annat... någon typ av plattformspel tror jag skulle funka bäst.

Öppet för förslag i övrigt.

//KaliZ

Jag ångrar att jag köpte Little Big Planet till tjejen. Jag får inte ha min PS3 i fred mer!! :mad:

Brukar iofs lira med henne... :rolleyes:

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Little Big Planet är ruskigt sött och uppskattas garanterat av tjejen...
Sen att du kan förändra dom små liven brukar inte heller vara helt negativt..
nackdelen är väl att banorna som följer med inte var speciellt lång... Jag och polaren spelade igenom det på nån dag eller två.. Sen finns det ju oändligt många banor som andra har gjort men inget lika avancerat som "orginal banorna"

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Själv sitter jag och tragglar igenom Mirrors Edge, fy satan vad det är nice... får rysningar i kroppen när man missar plattformen och faller handlöst ned från en skyskrapa. :gnissla

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Föressten, är det något av racingspelen till PS3 som har de svenska banorna med?
Skall köra på Gelleråsen för första gången i april och tänkte att det kan vara sjysst om man redan känner till banan.

Gr00ver

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2007
Hoj
Suzuki SV650S K7
Föressten, är det något av racingspelen till PS3 som har de svenska banorna med?
Skall köra på Gelleråsen för första gången i april och tänkte att det kan vara sjysst om man redan känner till banan.

Vete fasen om det finns nåt på ps3:an. Annars så kan du ju köpa STCC- THE GAME ifrån Simbin. OBservera dock att det är en riktig bilsimulator till pc och det kommer krävas en del träning att bli duktig.

http://game.stcc.se/

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Hehe, för mig och polaren så buggade sig faktiskt slutbossen :hihi
Den bara la av att attackera oss och inte "attackpunkter" på den aktiverades, så vi kunde inte skada den :va

Så vart bara att krascha in i vätskan (speciell vätska på sista världen, otroligt roligt och jobbig hehe) och börja om o_O

Sen se till att kolla igenom Credits (eller spola förbi, kanske går) och stanna kvar och flyg runt på banan lite, its a cliffhanger! :)

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Assasins Creed...

Missförstå mig rätt nu, men vad går spelet ut på?

Man lyssnar på "chefen" i svarta rocken, springer som fan genom byn och sen rider man lite. 1-2-3 så är man i nån medeltida stad utan bredband.
Klättra upp i lite torn, spöa på lite vakter som terroriserar befolkningen.. Sitt på en bänk och tjuvlyssna lite, sen kanske springa runt en stund på taken och samla flaggor. Gör lite vad som men räkna inte med nån utmaning, vare sig från "uppdraget" eller att spöa på vakterna. Att man ens har ett svärd är ju patetiskt.
Hej & hå sen iväg till Assasin-byrån där man får en fjäder (ghey). Döda fanskapet som dyker upp på kartan (hur lätt som helst) och sen är vi tillbaka hos gubben i svart igen :va

Vad går spelet ut på och blir det nånsin nå annat? Har kommit dit där man fick välja på tre städer så jag har väl gjort en 4-5 uppdrag nu. Tjockisen på festen snitta jag utan att vakterna ens hann reagera. Han med hår på halva huve va lika enkel, döda lite vakter uppe på borgen och sen var'e tack & hej för honom. Har nu den tredje staden kvar (Jerusalem) men känner noll sug för att fortsätta. Kommer spelet nånsin bli svårt? Kommer det ens bli nån utmaning? Kommer det överhuvudtaget hända något annat än vad som händer i alla andra uppdrag?

Snabbrecension:
- Kontroll & rörelse 9/10
- Grafik 8/10
- Spelidé 3/10, eller så har jag missförstått det totalt. Barnsligt enkelt.

Snälla bullen hjälp mig, spelet suger och jag känner att jag kanske inte förstår
ashamed0001.gif

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Precis samma anledning till varför jag slutade spela efter att jag kom till Jerusalem. Kanske har jag missat något, men att spring runt efter flaggor och utforska världen blir snabbt tråkigt.

Jag har provat att göra allt inkl. rädda alla medborgare samt att göra så lite som möjligt, men det är lika enkelt vilket som :näsblod

När kommer Hitman till PS3? Där brukar man ju iaf. behöva tänka lite. Eller Cool Boarders, fy fan va bra fylleunderhållning det va till PS2 :yoparty

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
HEJ!

Har köpt en handkontroll från hongkong. En kopia, inget märke alltså. Den har fungerat utmärkt, lite krångel i början med att få kontakt med den o konsollen. MEN nu verkar den inte fungera, den blir inte tilldelad något handkontrollsnummer, den bara blinkar. Någon som haft samma problem och som har en lösning??

//KaliZ

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
HEJ!

Har köpt en handkontroll från hongkong. En kopia, inget märke alltså. Den har fungerat utmärkt, lite krångel i början med att få kontakt med den o konsollen. MEN nu verkar den inte fungera, den blir inte tilldelad något handkontrollsnummer, den bara blinkar. Någon som haft samma problem och som har en lösning??

//KaliZ

Ingen erfarenhet mer än att de är bra att slänga i väggen om man kör av vägen i nåt racingspel. Jag hade en kopia till PS1 för länge sen, och den var värdelös redan då! Snålkaliz, du har väl råd med en riktig kontroll!? :mad:

(Vad kostade den?)

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
Jag har provat att göra allt inkl. rädda alla medborgare samt att göra så lite som möjligt, men det är lika enkelt vilket som :näsblod

När kommer Hitman till PS3? Där brukar man ju iaf. behöva tänka lite. Eller Cool Boarders, fy fan va bra fylleunderhållning det va till PS2 :yoparty

klarade spelet precis igår , efter att som så många andra ha fastnat lite lätt.

intrigen blir faktiskt intresant efter ett tag , och pusselbitarna faller på plats. på slutet kunde jag inte sluta spela. så jag kan faktiskt rekomendera att spela färdigt =)

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Ingen erfarenhet mer än att de är bra att slänga i väggen om man kör av vägen i nåt racingspel. Jag hade en kopia till PS1 för länge sen, och den var värdelös redan då! Snålkaliz, du har väl råd med en riktig kontroll!? :mad:

(Vad kostade den?)

Kostade 200kr inkl frakt...så ditt kommande barnbidrag täcker precis!!!
Lutar åt att slänga skiten i väggen snart. Har provat allt.:mad::död

//KaliZ

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Många som spelar sina spel online här? Vad är det för fel på folk från USA? Oavsett vilket spel jag kör online så verkar dom flesta amerikanarna vara rätt kassa, och så fort dom inte får vara bäst (vilket är typ jämt) så börjar dom förstöra istället.

klarade spelet precis igår , efter att som så många andra ha fastnat lite lätt.

Fastna är mitt sista problem, spelet är ju så lätt att det borde va 3-års gräns på det :D

Men blir själva speldelen annorlunda sen eller är det samma hela tiden som jag beskrev ovan, men att storyn kanske bättrar sig? Mao, blir spelet någonsin svårare? Blir det några utmaningar?

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
Många som spelar sina spel online här? Vad är det för fel på folk från USA? Oavsett vilket spel jag kör online så verkar dom flesta amerikanarna vara rätt kassa, och så fort dom inte får vara bäst (vilket är typ jämt) så börjar dom förstöra istället.

Fastna är mitt sista problem, spelet är ju så lätt att det borde va 3-års gräns på det :D

Men blir själva speldelen annorlunda sen eller är det samma hela tiden som jag beskrev ovan, men att storyn kanske bättrar sig? Mao, blir spelet någonsin svårare? Blir det några utmaningar?

storyn ändrar sig ganska bra. och även gubbarna man ska assasisisnsiarea blir lite bökigare. iallfall dom sista två gubbarna var man tvungen att planera ganska bra innan. allternativt så är jag fruktansvärt dålig. men det blev större utmaning mot slutet..

håller defenitivt med dig på onlinespelet. har försökt spela racedriver online. men så fort det är amerikaner med s blir det skit av spelet. allternativt så är det nån fjant som har startat egen spel och stängt av att man kan nudda varan. om det inte ens får bli raceinsidents så kan man ju lika gärna fortsätta runka timetrial. kan jag tycka

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03

//KaliZ

Det var ju rätt billigt iallafall. Får man inte mer än 200 i barnbidrag!?

Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Ducati 996 biposto -01

//KaliZ
Finns reset-knapp på originalkontrollen, kanske din fulkontroll också har? Ett litet hål på undersidan.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA