Ps3 Tråden

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Jag kan fortfarande inte släppa DIRT 2 demot, lirar lite nu o då för att bräcka mitt rekord. Putsade till sifforna..ehm...litegrann alldeles nyss.

Dags att skaffa hela spelet nu snart, jao! :tummenupp

[YOUTUBE-ID]mv5gP_qekrk[/YOUTUBE-ID]

Hmm, varför hittar jag inte demot på Playstation Store? :va

grillchirre

Bryt mönstret...
Gick med
15 Jan 2008
Hoj
SV1000S -06
Det här måste du göra för att fixa demot, tyvärr. Men det är enklare än vad det kanske verkar, men SÅ JÄVLA VÄRT DET! :tummenupp

Jodå, men av någon skum och okänd anledning finns demot bara på USA delen av PSN Store (och inte med i vanliga listorna där heller utan man måste söka på "Dirt 2")

Hur man skapar ett USA-konto (går snabbt och smidigt, och detta demo är verkligen värt det)

1. Användare -> Skapa ny användare -> Skriv in ett passande användarnamn
2. Logga in med den nya användaren -> Vänner -> Anmäl dig till PSN
3. Skapa nytt konto -> Godkänn avtalet
4. Välj USA och skriv in ett födelsedatum
5. Skapa ett Master Account och godkänn avtalet
6. Fill i information i formuläret. Emailadressen kan inte vara den du använder för ditt första konto och för den amerikanska adressen kan du kan du använda "1335 Avenue of the Americas | New York | 10019" (Det är adressen till Hilton hotel i New York)
7. Fyll inte i några kreditkortsuppgifter
8. Välja något fyndigt Playstation ID

(Dessa punkter stämmer nog inte till 100%, var länge sedan dom skrevs ner (hittade dom på FZ.se))

Lycka till! :)

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Marocko-racet blev jag faktiskt jäkligt imponerad av. Känns verkligen som bilen har effekt som en rallybil ska ha. :tummenupp Går det att köpa spelet genom nedladdning på mitt nya amerikanska konto tro? Det såg rätt så billigt ut (299 $ (?)), eller det kanske inte är så dyrt att köpa det i butik heller?

grillchirre

Bryt mönstret...
Gick med
15 Jan 2008
Hoj
SV1000S -06
Köpa det med det amerikanska kontot fungerar nog inte, då du har en svensk bank (?).

Köpa det i butik är fortfarande dyrt, då spelet är relativt nytt. Hos webaffärer i sverige hittar jag det billigaste för 499kr (532 med frakt). Hos Megastore av alla ställen, mycket oväntat...

Om du vill ha det riktigt billigt utan fraktkostnad är det www.simplygames.com i UK som gäller. Har själv inte beställt därifrån någon gång, men jag har läst mycket bra om dem.

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Köpa det med det amerikanska kontot fungerar nog inte, då du har en svensk bank (?).

Köpa det i butik är fortfarande dyrt, då spelet är relativt nytt. Hos webaffärer i sverige hittar jag det billigaste för 499kr (532 med frakt). Hos Megastore av alla ställen, mycket oväntat...

Svensk bank borde inte vara något hinder för att handla med kontokortsnummer tycker jag, för VISA är väl hyfsat internationellt gångbart. Ska i alla fall kolla upp möjligheten. Om jag minns rätt pris så blir det inte mycket pengar när dollarna står som den gör nu.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Med Visa så kommer det funka, med Mastercard så lirar det inte... av nån anledning så checkar Mastercard av adressen på ägaren av kortet medans Visa inte gör det.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Marocko-racet blev jag faktiskt jäkligt imponerad av. Känns verkligen som bilen har effekt som en rallybil ska ha. :tummenupp Går det att köpa spelet genom nedladdning på mitt nya amerikanska konto tro? Det såg rätt så billigt ut (299 $ (?)), eller det kanske inte är så dyrt att köpa det i butik heller?

299 dollar!? det är inte billigt :tungan ;)

men nej, det finns inte på PSN store vad jag vet, däremot köpte en kompis det på PSN Store för 299 SEK, visade sig vara PSP-versionen... 300 kr i sjön då ingen vi känner har en PSP (riktigt usel information om vilken version spelet är till, jag var nära att köpa det också, bara tur att han hann informera mig om "felet" innan jag hunnit sätta mig vid TV'n)

Skopan

Kamikaze volontär
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
KTM
lyckades hitta dirt 2 och fallout 3 på blocket 600kr för bägge spritt nya ganska bra pris o så är helgen räddad.

var på elgiganten för ett tag sen o där kosta dirt 2 479kr har jag för mig

KGA

Spriten räddade mig från idrotten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Såld
Ska köpa ps3 i dagarna och funderar på att beställa från Simplygames.com i England men hur är det med stick kontakten / nätkabeln ?
Är det samma kontakter eller måste det moddas eller byggas om ?

För annars är det väl inget som kan skilja på en konsol köpt i Sverige ?

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Ska köpa ps3 i dagarna och funderar på att beställa från Simplygames.com i England men hur är det med stick kontakten / nätkabeln ?
Är det samma kontakter eller måste det moddas eller byggas om ?

För annars är det väl inget som kan skilja på en konsol köpt i Sverige ?

Det är samma som du har till din gamla skärm/dator eller whatever...

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Så då är det bara att köpa och stoppa in kontakten i väggen och spela ? den är inte byggd för 6 volt eller något annat roligt:rolleyes:

Samma volttal i england som här..

Googla lite för o va hundra om det är en ps3 slim du ska ha för ja har ba den vanliga o e lite fyller...

Gr00ver

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2007
Hoj
Suzuki SV650S K7
Jag köpte min PS3 ifrån simplygames. Kan inte vara mer nöjd. Det tog 4dagar innan jag kunde hämta ut den på posten. Hur dom lyckades att skeppa den så fort vet jag inte. Den kontakte som följde med var bara att slänga. Jag tog min gamla ps2 sladd istället och allt funkar perfekt.

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
2 player spel... som tjejen kan tänka sig.

Tjenna!!!

Har precis införskaffat mig en handkontroll extra till PS3:an. Nu undrar jag vad kan ni ge för tips på 2 player spel?
Gärna spel man spelar samtidigt antingen med varandra eller mot varandra.

Nu till det kluriga i frågeställningen... det ska vara ett spel som tjejen kan tänka sig spela dessutom. Alltså inget krigar-spel. :glömdet
Bilspel och hockeyspel är på gränsen, går i brist på annat... någon typ av plattformspel tror jag skulle funka bäst.

Öppet för förslag i övrigt.

//KaliZ

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Little BIG Planet
NHL 3on3 Arcade
Madden NFL Arcade

[YOUTUBE-ID]zCvhPSZKnLI[/YOUTUBE-ID]