Ps3 Tråden

Clifton

JoJo vill du gifta dig med mig!
Gick med
6 Mar 2004
Hoj
Såld :(
Nej då. Är själv stans största träfot i fotboll. Men är ändå rankad 700 i världen just nu i fifa. Så de finns hopp för alla i fifa.

Bajen-Sam

Rospigg.
Gick med
28 Aug 2006
Hoj
Suzuki M 1800 R2 / BMW R 1150 GS / Suzuki Intruder 1400
Fifa är riktigt bra, hur kul förfests spel som helst. :tummenupp

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
motogp -07 på dator är tråkigt, men undra hur det är på ps3 med girofunktionen, lär man sig den kan det nog vara riktigt häftigt.
Fotboll är gay oavsätt om det virtuellt eller irl.

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
Så då var det officiellt!

40GB, 2st USB, Inget PS2 stöd.

Och nu till det alla längtat efter, priset: endast 399 Euro = 3672,27 kr Edit: Blir väl +moms också.

Fan vilket kap! :)

London, 5 October 2007 – Sony Computer Entertainment Europe (SCEE) today announced details of its exciting new PLAYSTATION®3 (PS3™) model that will launch throughout the SCEE territories on 10th October 2007 at the highly attractive price of €399.

Providing an incredibly appealing entry point to the world of High Definition gaming and entertainment for the holiday season, the new PS3 brings the next generation of interactive home entertainment to homes all across Europe, Middle East, Africa and Australasia.

Along with an ever expanding line-up of PS3 titles (a total of 65 titles tracking across all genres by Christmas), the new PS3 is equipped with a 40GB HDD and includes all the features central to the High Definition entertainment experience; true next generation gameplay, stunning High Definition Blu-ray Disc™ movies, SIXAXIS™ wireless controller, Wi-Fi and HDMI connectivity, all powered by the Cell Broadband Engine™, the digital heart of PS3.

As with the 60GB PS3, the new PS3 features upgradeable firmware allowing new features and functionality to be added to the system as time progresses. A recent firmware update, for example, enabled PS3 to upscale DVD’s played on the system to full 1080P High Definition.

The introduction of the new PS3 has been determined following user feedback from thousands of existing PS3 owners as well as research into future potential PS3 owners. The new model features two USB 2.0 ports rather than four and no longer includes the multi memory card port.

The new model is no longer backwards compatible with PlayStation®2 titles
, reflecting both the reduced emphasis placed on this feature amongst later purchasers of PS3, as well as the availability of a more extensive line-up of PS3 specific titles (a total of 65 titles across all genres by Christmas).

The existing Starter Pack*, comprising a 60GB PS3 with extensive backwards compatibility, an additional SIXAXIS wireless controller and two first party titles will be reduced in price to €499. Remaining on sale while stocks last, the 60GB model represents outstanding value for the keen gamer wishing to upgrade to the High Definition capabilities of PS3.

“The introduction of the new PS3 has been the result of extensive research into the entertainment needs and preferences of the next generation of PS3 owners,” said David Reeves, President of SCEE. “It has allowed us to deliver an extremely advanced, yet incredibly affordable High Definition gaming and entertainment system, configured to the needs of the next generation of European PS3 owners. PS3 has always been the device of choice for the discerning gamer and entertainment seeker, and the new PS3 is more than ever the perfect High Definition entertainment system.

*In the UK and Ireland, the Starter Pack will be replaced by a separate in-store promotion on the 60GB PS3.

- ENDS -

Notes to Editors:

PLAYSTATION®3 40GB Specification
Product name PLAYSTATION®3
CPU Cell Broadband Engine™ Processor
GPU RSX™
Sound Dolby 5.1ch, DTS 5.1ch , LPCM 7.1ch, AAC,
others *1 *2
Memory 256MB XDR Main RAM, 256MB GDDR3 VRAM
HDD 2.5” Serial ATA 40GB
I/O USB 2.0 x2
Communication Ethernet x1 (10BASE-T, 100BASE-TX,
1000BASE-T)
IEEE 802.11 b/g Included
Bluetooth 2.0 (EDR) Included
Wireless controller (Bluetooth) Included
AV Output
Screen size 480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p
HDMI OUT x1 *3
AV MULTI OUT x1
DIGITAL OUT (OPTICAL) x1
BD/DVD/CD Drive
(Read Only) Maximum Read Speed BD 2x (BD-ROM)
DVD 8x (DVD-ROM)
CD 24x (CD-ROM)
Dimensions Approximately 325mm (W) x 98mm (H) x 274mm (D)
Weight Approximately 5 kg

See chart on attached PDF version of press release

*1 A device compatible with Linear PCM 7.1 Ch. is required to output 7.1 Ch. audio, supported by Dolby TrueHD or a similar format, from the HDMI OUT connector.
*2 This system does not support output from the DTS-HD 7.1 Ch. DTS-HD 7.1 Ch. audio is output from a 5.1 or lower channel.
*3 "Deep Color" and "x.v.Color (xvYCC)" defined by HDMI ver1.3a are supported.

http://www.scee.presscentre.com/Content/De...34&NewsAreaID=2

Bryne

Den med mest prylar då han dör vinner
Gick med
15 Aug 2007
Hoj
Kawasaki Z1000 -08 & Yamaha YZF750R -93 FIGHTER
När kommer nya GTA?

Har spelat runt San Andreas till PS2 3-4 gånger, så jävla bra spel!

Måste nog handla PS3 då GTA kommer.... När sker det? Måste jag börja spara pengar redan nu?:tungan

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
När kommer nya GTA?

Har spelat runt San Andreas till PS2 3-4 gånger, så jävla bra spel!

Måste nog handla PS3 då GTA kommer.... När sker det? Måste jag börja spara pengar redan nu?:tungan

Spara redan nu? Missade du mitt inlägg ovan? :tungan

Jadu GTA IV vart uppskjutet till 2008 så du hinner spara ihop det. :)

Och har du pengarna "i fickan" nu så är det bara att boka upp dig på en nu, för det har börjat komma(och kommer många fler innan året är slut) en hel del fina spel nu. Sen så är filmtittandet med Blu-ray nått utöver det vanliga! ;)

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
Så då var det officiellt!

40GB, 2st USB, Inget PS2 stöd.

Och nu till det alla längtat efter, priset: endast 399 Euro = 3672,27 kr Edit: Blir väl +moms också.

Fan vilket kap! :)

Jag orkar inte förstå mig på texten, febern är för hög för att läsa så mycket.

Vad menas, kommer det en ny PS3a redan? Vad skiljer den från den gamla, förutom priset?

Sen en annan dum fråga. Nån som har kört PS3 med projektor? Funkar det?

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Jag orkar inte förstå mig på texten, febern är för hög för att läsa så mycket.

Vad menas, kommer det en ny PS3a redan? Vad skiljer den från den gamla, förutom priset?

Sen en annan dum fråga. Nån som har kört PS3 med projektor? Funkar det?

Bara att läsa den text som är "fet" så får du med det viktigaste. Slappis! :tungan

Ny och ny...40gb-version. Den ser likadan ut och har samma prestanda, men dom har tagit bort 2st usb(2st kvar), minneskortläsaren och möjligheten att spela PS2-spel har tagits bort.
EDIT: PS1-spel kommer fortfarande att fungera.

Det går hur bra som helst med projektor. Tänkte köpa en sådan men solen skiner in i tv-rummet på kvällen så då blev jag lite fundersam om hur det skulle bli med bilden. Så då vart det en Panasonic 42" PX70 istället.

Last edited:

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Snart är det november som kan bli en riktigt bra spelmånad för mig/många. Assasins creed och nya Metal gear kommer ju då:tummenupp Fifa och nhl går helt bort för mig så just nu nöter jag lite Oblivion bara.

Någon som provat sega rally? Har läst att det ska vara väldigt "arkadigt" i styrningen osv. Blandade omdömmen har det varit. Är ju lite småsugen :)

Hur upplever du bilden med BD på din PX70? Jag är inte speciellt nöjd med bilden. Fast jag testat massa olika inställningar så känns bilden kornig på sina ställen.

Nu har jag iofs ingen px70. Dock en pv60 (föregångaren), och jag är hur nöjd som helst med kvalitén :tummenupp Inga spår av "korn". Px70 är ju allra minst lika bra, om inte en smula bättre. Nedsläckt, hög volym och bluray på 50" skärm är helt suveränt :D :yoparty

Kör du HDMI? Om inte så gör det. :)

Last edited:

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Hur upplever du bilden med BD på din PX70? Jag är inte speciellt nöjd med bilden. Fast jag testat massa olika inställningar så känns bilden kornig på sina ställen.

Jag upplever den som riktigt bra!

Korniga säger du, en del filmer har "dom" medvetet gjort lite korning...filmen 300 är ett praktexempel.

Vilka filmer har du sett?

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
;)

Hmm. Undrar hur länge man får vänta på en slimmare version då :gnissla

Det min vän, lär dröja ett bra tag. Vi snackar år tror iaf jag.

Man fattar knappt hur dom fått plats med allt i den nuvarande designen. Tom nätagget är inbyggt! :3freak

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
Jag upplever den som riktigt bra!

Korniga säger du, en del filmer har "dom" medvetet gjort lite korning...filmen 300 är ett praktexempel.

Vilka filmer har du sett?

HDMI kör jag självklart.
X-Men 3: The Last Stand och sen diverse trailers som jag laddat hem. HD bilden känns inte bättre än vanlig DVD.
Det är inte över hela bilden, utan vissa partier bara. I spel är jag riktigt nöjd med bilden, dock inte när man ser på film. Därför känns det mest som att det borde vara fråga om inställningar.

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
HDMI kör jag självklart.
X-Men 3: The Last Stand och sen diverse trailers som jag laddat hem. HD bilden känns inte bättre än vanlig DVD.
Det är inte över hela bilden, utan vissa partier bara. I spel är jag riktigt nöjd med bilden, dock inte när man ser på film. Därför känns det mest som att det borde vara fråga om inställningar.

Vilka inställningar har du i bildmenyn?

Tänkte på 24bilder/s och WTW osv..

Kanske är HDMI-kabeln glapp eller lång?

wallen

Slirig
Gick med
29 Oct 2006
Hoj
Ingen ATM
Snart är det november som kan bli en riktigt bra spelmånad för mig/många. Assasins creed och nya Metal gear kommer ju då:tummenupp Fifa och nhl går helt bort för mig så just nu nöter jag lite Oblivion bara.

Någon som provat sega rally? Har läst att det ska vara väldigt "arkadigt" i styrningen osv. Blandade omdömmen har det varit. Är ju lite småsugen :)

Nu har jag iofs ingen px70. Dock en pv60 (föregångaren), och jag är hur nöjd som helst med kvalitén :tummenupp Inga spår av "korn". Px70 är ju allra minst lika bra, om inte en smula bättre. Nedsläckt, hög volym och bluray på 50" skärm är helt suveränt :D :yoparty

Kör du HDMI? Om inte så gör det. :)

Om du är ute efter ett rallyspel så ska du satsa på Colin Mcrae: Dirt. Det är enligt mig ungefär dubbelt så bra som Sega rally. Men gillar du orealistisk arkadrally med fullt kontrollerade sladdar och bredkas i 200km/h+ så ska du skaffa Sega rally. Om du däremot gillar aningen mindre orealsitiskt rally spel där man har koncentrerat sig på en bra balans mellan simulator och arkad och som även här många olika fordon så ska du ta Colin Mcrae: Dirt.

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...