Ps3 Tråden

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Haha fan va dåligt, Igår hade vi dubbelt så många spelare online på bc2 jämfört med vad Pc användarna hade. Men! vi hade hälften så måna servrar som dom :5sure

Så jävla ghey.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Nu har jag köpt tio spel på Ebay för under 500 kr :tummenupp

Bl.a Need for speed shift, GT 5 Prologue, Sega Rally, Virtua Tennis 3, Virtua fighter 5, Unreal tournament 3 och Motorstorm.

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Köra lite på Torsdag eller fredag? Beroende på väder naturligtvis:fakta

fuck%20yeah.jpg

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Så oerhört trevligt - märkte att fjärrkontrollen till min Samsung platt-tv funkar på Ps3:an :tummenupp
Hmm, jag har en samsung tv o en ps3la ouppackade hemma. Intressant.men jag trodde att det bara var blåtand på ps3:zn?

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Det ÄR bara blåtand på ps3an.. Har Samsung också börjat bt nu?

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Är det inte TVn som tar emot signaler och skickar via HDMI till TV-spelet då?

Edit, ska förtydliga vad jag menar:

HDMI är inte bara ljud och bild. Det finns även något inom HDMI-standarden som heter Consumer Electronics Control (CEC). Detta är en pinne i HDMI-kabeln som skickar "fjärrkontrollsdata" kan man säga.

Inom CEC är det ingen riktig standard satt, det enda man kan vara säker på är att sladden för CEC finns i en HDMI-kabel. Dvs din TV behöver inte stödja CEC alls, men en HDMI-sladd gör det alltid.

Ett namn som säkert klingar bekant är BRAVIA Sync som är Sonys CEC-implementation.

Min gissning är nu att Samsung-TVn vidarebefodrar fjärrkontrollstryckningarna till PS3 via CEC över HDMI och TV-spelet då fattar galoppen.

OBS, det här är ju då fakta blandat med mina (kvalificerade) gissningar så jag kan inte garantera att det faktiskt är så här det ligger till.

Last edited:

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Åh faen. Det hade jag inte sen blekaste om. Måste undersökas! Har nämligen en Samsung 8 serie och den borde ju skicka signalen vidare. Den stänger iaf av ps3an om man stänger av tvn. :D

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Intressant. Jag har en Sony Bravia TV som hittat PS3:an som egen enhet utanför de vanliga HDMI ingångarna.. Måste testa fjärren bara.

//A

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Är det inte TVn som tar emot signaler och skickar via HDMI till TV-spelet då?

Edit, ska förtydliga vad jag menar:

HDMI är inte bara ljud och bild. Det finns även något inom HDMI-standarden som heter Consumer Electronics Control (CEC). Detta är en pinne i HDMI-kabeln som skickar "fjärrkontrollsdata" kan man säga.

Inom CEC är det ingen riktig standard satt, det enda man kan vara säker på är att sladden för CEC finns i en HDMI-kabel. Dvs din TV behöver inte stödja CEC alls, men en HDMI-sladd gör det alltid.

Ett namn som säkert klingar bekant är BRAVIA Sync som är Sonys CEC-implementation.

Min gissning är nu att Samsung-TVn vidarebefodrar fjärrkontrollstryckningarna till PS3 via CEC över HDMI och TV-spelet då fattar galoppen.

OBS, det här är ju då fakta blandat med mina (kvalificerade) gissningar så jag kan inte garantera att det faktiskt är så här det ligger till.

Ja det det verkar som att signalen går till tv:n och ner till PS3 via HDMI-kabeln. Ni som har denna uppsättning med Samsung eller annat märke kan ju testa :tummenupp

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Sorry amullo, vart en asfet rulle på tv jag vart tvungen o se...

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024