PSP-tråden. (Playstation Portable)

Anthrax

Medlem
Gick med
29 Jun 2003
Hoj
To be continued...
OlleR skrev:
Kan ju hända att man kan koppla PSPn å PS3an, men jag tvekar på att de kommer höra ihop så mycket.

Angående PS2 så kan du köpa en bredbandsadapter, en HD-loader skiva och en hårddisk. Sen äre bara lägga över amerikanska eller PAL-spel och bara lira på! Kör själv på den varianten. Funkar inte med prick alla spel men den större delen iaf! Du behöver inget chip. 120GB Maxtor funkar som hårddisk

Tyckte dom yrade nått på E3:mässan att man skulle kunna koppla upp sig på Ps3:an på nått sätt. Men till vilken nytta återstår att se.

Med bredbandsadapter antar jag att du menar en sån här?: http://www.spelbutiken.se/php-bin/produkt.php?produkt=ps2370

Vart får man tag i en HD-loaderskiva?

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Anthrax skrev:
Tyckte dom yrade nått på E3:mässan att man skulle kunna koppla upp sig på Ps3:an på nått sätt. Men till vilken nytta återstår att se.

Med bredbandsadapter antar jag att du menar en sån här?: http://www.spelbutiken.se/php-bin/produkt.php?produkt=ps2370

Vart får man tag i en HD-loaderskiva?
Ah okay, kan väl vara för att föra över filmer å musik å bilder å så.

Japp en sån menar jag, det är för att kunna ansluta hårddisken som man behöver adaptern.

http://www.psxcare.com/ har hdloader-skivor! (under multiX)

Anthrax

Medlem
Gick med
29 Jun 2003
Hoj
To be continued...
OlleR skrev:
http://www.psxcare.com/ har hdloader-skivor! (under multiX)

Ajajaj... "Produkten fungerar endast med PS2 spel, och vi kan inte garantera att alla nuvarande eller framtida spel är kompatibla. Det går inte att spela online med spel man startat från hårddisken. Kontrollera med utgivaren av respektive spel om licensen tillåter att du installerar det på hårddisken."

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Anthrax skrev:
Ajajaj... "Produkten fungerar endast med PS2 spel, och vi kan inte garantera att alla nuvarande eller framtida spel är kompatibla. Det går inte att spela online med spel man startat från hårddisken. Kontrollera med utgivaren av respektive spel om licensen tillåter att du installerar det på hårddisken."
Vadå? De flesta spel funkar ju.

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
Anthrax skrev:
Är den praktisk att använda?

Dom recensioner man har läst, har dom klagat på att den inte är portabel, och att det i stort sett bara är gamla Ps2spel som finns till.
Själv förstår jag inte problemet.. :va
Det där med spelen tycker jag man kan läsa varje gång det släpps en ny maskin, det var likadant när PS2 lanserades. "Det är bara uppföljare som släpps, titta på nintendo; de är minsann orginella och gör udda och roliga spel." Så låter det nu också med NDS VS PSP.

Jag har däremot lite svårt att greppa vad det är så orginellt med nintendo förutom GameBoy VR :)rolleyes: ) och nu, dubbla skärmar såsom en gigantisk Game & Watch. Annars är det bara uppföljare på uppföljare på uppföljare, ett nytt mario, ett nytt bilspel (som innefattar mario och co) ett nytt golfspel (som innefattar mario och co), ett nytt "partyspel" (som innefattar mario och co) osv osv.....

Bakljuset

Ny medlem
Gick med
11 May 2005
Hoj
Din pappa
Äh, jag får två Nintendo DS till för priset av en PSP. Dessutom har PSP inga roliga spel på kommande. :kocko

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
Bakljuset skrev:
Äh, jag får två Nintendo DS till för priset av en PSP. Dessutom har PSP inga roliga spel på kommande. :kocko
Ja, man kanske måste köpa 2st NDS för att komma upp i samma klass som 1st PSP. :rolleyes:

(Kvällens "fanboyinlägg")

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
honkiie skrev:
alltså får man fyra skärmar till priset av en psp
Erkänn att de e två pinnar ni egentligen är ute efter... :rolleyes: :7peta

Nog för att jag kan tänka mig att DS är en kul spelmaskin, men den är just bara det, medans PSPn är en bärbar nöjjesstation eller vad man nu ska kalla det :p :banana Och jag som bor i norrland har lååångt att åka till alla tävlingar, då väljer jag hellre ett djupare större spel än ett gulligt litet pluttpluttspel, samt att de e jäkla najs att kunna dra igång å spana på en film emellan liren.

Jag tycker det var samma sak när jag skulle välja mellan gamecube å PS2 (när det gäller spelen då), på gamecube får du ett par gulliga klassiker medans PS2an har allt övrigt. Gran Turismo 3/4 är skäl nog att köpa en PS2a.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
OlleR skrev:
Erkänn att de e två pinnar ni egentligen är ute efter... :rolleyes: :7peta

Nog för att jag kan tänka mig att DS är en kul spelmaskin, men den är just bara det, medans PSPn är en bärbar nöjjesstation eller vad man nu ska kalla det :p :banana Och jag som bor i norrland har lååångt att åka till alla tävlingar, då väljer jag hellre ett djupare större spel än ett gulligt litet pluttpluttspel, samt att de e jäkla najs att kunna dra igång å spana på en film emellan liren.

Jag tycker det var samma sak när jag skulle välja mellan gamecube å PS2 (när det gäller spelen då), på gamecube får du ett par gulliga klassiker medans PS2an har allt övrigt. Gran Turismo 3/4 är skäl nog att köpa en PS2a.

Tänkte börja bråka men jag sket i det då jag själv inte skulle kunna överlevt utan att ha haft både ett ps2 och en gamecube. Viktiga båda två. ps2 har så många sköna spel medans gamecuben har få jättebra spel som metroid prime och zelda: windwaker. Sedan har den otroligt många partyspel också som mario golf, smash bros och super monkey ball. Xboxen jag hade var däremot riktig jävla smörja. Tror iaf hursomhelst att jag måste köpa en psp då metal gear kommer.
zelda, metroid prime, prime 2

Anthrax

Medlem
Gick med
29 Jun 2003
Hoj
To be continued...
Ursäkta trådlyftet, men jag råkade inhandla en psp och Colin Mcrae Rally 2005 plus i helgen.

Är såklart grymt nöjd. Det enda som stör mig är väl locket för batteriet vars passform inte verkar stämma riktigt, och att framsidan är så lätt att grisa ner.

Är det någon som har spelrekommendationer, så är det bara att säga till.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Testade PSP på Ebgames och den hade ett bilspel. Jag var helt impad över grafiken och känslan i spelet. Blev lite habegär... fast ska köpa en konsoll istället för att ta mig genom vintern.

Anthrax

Medlem
Gick med
29 Jun 2003
Hoj
To be continued...
Jo, visst är den skön. Fast det känns lite konstigt att sitta o surfa i soffan med en sån liten sak.

Priserna på dom stationära konsolerna borde ju sjunka nu, då ersättarna befinner sig runt hörnet.

Väntar spänt på Ps3:an under nästa år. Gayboxen är inget för mig.. :)

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Nu sitter jag kanske i ett lite mer speciellt läge då jag har 100mil till alla tävlingar men jag måste säga att den vart behändig de gånger vi hunnit vara ute :)

Wipeout pure har jag köpt, tycker det är rätt schysst! :tummenupp

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
För er med PSP. Nu kan ni nedgradera firmwaren till 1.50 så att ni kan exekvera progrem i PSP. Detta innebär att ni kan tanka ner alla spel på nätet. Rätt trevligt, eller hur !?

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Är det någon med psp som spelat metal gear acid? Jag är nästan sugen på att inhandla en psp bara för det spelet. :huvet

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös! :(
Starstriker skrev:
För er med PSP. Nu kan ni nedgradera firmwaren till 1.50 så att ni kan exekvera progrem i PSP. Detta innebär att ni kan tanka ner alla spel på nätet. Rätt trevligt, eller hur !?

Yes, tänkte precis skriva det. Så nu kvittar det om ni får 1.51+ maskiner när ni köper nya, nu kan ni som sagt nedgradera till 1.50 och lira alla häftiga emulatorer, vilket jag tycker är halva nöjet med PSP!

Köpte mig en PSP när jag var i Japan i somras, och jag är helnöjd med maskinen. Enda minus just nu är att det inte finns några riktigt bra spel, med undantag för Wipeout Pure och ett par andra spel.
Men GTA:LS kommer snart, tillsammans med en hop av andra feta lir.
Dock så klarar jag mig bra då jag lirar mycket SNES, NES och Sega MS spel på den istället. Den ultimata nostalgimaskinen! :banana

Fördelen med PSP jämtemot Nintendo DS är att den har bättre prestanda, prestandamässigt ligger den strax under PS2. Men framförallt är PSP:s starka kort att det finns ett otroligt stort stöd från hemmapulare till PSP:an, så det kommer nya program, portade spel och emulatorer till PSP:an varje vecka, till skillnad från Nintendo DS. DS har dock potential till riktigt häftiga och annorlunda spel med pekskärmen. Hoppas bara tillverkarna ger Nintendo support och utnyttjar skärmen till max.

En bra sajt för allt PSP-relaterat är PSPUpdates. Där hittar ni alla emulatorer, program och information ni behöver.

Skärmen på PSP är också riktigt riktigt bra. Har inte haft möjlighet att kolla på film än (då jag inte köpt större minneskort), men den lär vara perfekt att kolla filmer på, eller simpsonsavsnitt som jag tänkte använda den till. :)

Antrax - Kan rekommendera Wipeout Pure som jag skrev innan. Grymt bra spel! Lumines och Everybody's Golf (heter det väl?) är också riktigt schyssta spel. Har också Metal Gear Acid som verkar vara bra, men jag har inte hunnit sätta mig in i det. Tar lite längre tid när allt står på japanska... :hihi

edit. Honkyponky - Har bara lirat lite som sagt, men det verkar kul och annorlunda. :tummenupp

Anthrax

Medlem
Gick med
29 Jun 2003
Hoj
To be continued...
Läste HÄR om att man tydligen hade hackat 2.0:ans firmware, så att man fortfarande skulle kunna köra egna program på den. Det låter som en bättre idé än att nergradera.
Hoppas att det funkar som det är tänkt bara.

Står dock ingenstans hur man gör det dock. :(

Kom förresten på att jag inte har någon usb-kabel till psp:n. Antar att man måste ha en?

Last edited:

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
honkiie skrev:
Är det någon med psp som spelat metal gear acid? Jag är nästan sugen på att inhandla en psp bara för det spelet. :huvet
Jag har bara tvärspelat det och det verkar rätt schysst. Dock så är det inte samma styrsystem å grejjer som te vanliga playstation utan ett "kortspel" som avgör duellerna. En del kan tycka att det är jobbigt. Sen ska det tydligen vara så att fuckar man upp så kan man gå tillbaka en timmes speltid för att det inte går spara överallt.

En kompis till mig köpte det och tyckte dock att det var superbra, och han är riktig tvspelsnörd så ;)

McFille skrev:
Fördelen med PSP jämtemot Nintendo DS är att den har bättre prestanda, prestandamässigt ligger den strax under PS2.

Skärmen på PSP är också riktigt riktigt bra. Har inte haft möjlighet att kolla på film än (då jag inte köpt större minneskort), men den lär vara perfekt att kolla filmer på, eller simpsonsavsnitt som jag tänkte använda den till. :)
PSP har snäppet högre prestanda än PS2, men är begränsad i de spel som finns just nu, mest för att spara ström.

Skärmen e helt kanon att se film på. Om man reggar sig på yourpsp.com så får man gratis ex av spiderman 2, iaf om man gjorde det i början. Så jag sitter på den + the bourne supremacy + att jag lagt in egna avsnitt typ anime å joey å det har funkat skitbra!

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln