Starstriker skrev:
För er med PSP. Nu kan ni nedgradera firmwaren till 1.50 så att ni kan exekvera progrem i PSP. Detta innebär att ni kan tanka ner alla spel på nätet. Rätt trevligt, eller hur !?
Yes, tänkte precis skriva det. Så nu kvittar det om ni får 1.51+ maskiner när ni köper nya, nu kan ni som sagt nedgradera till 1.50 och lira alla häftiga emulatorer, vilket jag tycker är halva nöjet med PSP!
Köpte mig en PSP när jag var i Japan i somras, och jag är helnöjd med maskinen. Enda minus just nu är att det inte finns några riktigt bra spel, med undantag för Wipeout Pure och ett par andra spel.
Men GTA:LS kommer snart, tillsammans med en hop av andra feta lir.
Dock så klarar jag mig bra då jag lirar mycket SNES, NES och Sega MS spel på den istället. Den ultimata nostalgimaskinen!
Fördelen med PSP jämtemot Nintendo DS är att den har bättre prestanda, prestandamässigt ligger den strax under PS2. Men framförallt är PSP:s starka kort att det finns ett otroligt stort stöd från hemmapulare till PSP:an, så det kommer nya program, portade spel och emulatorer till PSP:an varje vecka, till skillnad från Nintendo DS. DS har dock potential till riktigt häftiga och annorlunda spel med pekskärmen. Hoppas bara tillverkarna ger Nintendo support och utnyttjar skärmen till max.
En bra sajt för allt PSP-relaterat är
PSPUpdates. Där hittar ni alla emulatorer, program och information ni behöver.
Skärmen på PSP är också riktigt riktigt bra. Har inte haft möjlighet att kolla på film än (då jag inte köpt större minneskort), men den lär vara perfekt att kolla filmer på, eller simpsonsavsnitt som jag tänkte använda den till.
Antrax - Kan rekommendera Wipeout Pure som jag skrev innan. Grymt bra spel! Lumines och Everybody's Golf (heter det väl?) är också riktigt schyssta spel. Har också Metal Gear Acid som verkar vara bra, men jag har inte hunnit sätta mig in i det. Tar lite längre tid när allt står på japanska...
edit. Honkyponky - Har bara lirat lite som sagt, men det verkar kul och annorlunda.