Psy-Trance-festivaler och äventyr

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Låter skitfränt, var gömmer man hojen nere på plats?

Inte en aning. Räcker kanske att dra över ett kapell? Så tänkte jag i alla fall göra. Sedan får man väl försöka slå läger där det verkar lite lugnare, om det nu finns någon sådan plats. :hihi

Så ska jag sätta upp dig på listan?

Fan vad coolt, det här måste det kikas lite närmare på. Psytrance for the win! :banana Jag kan dock redan nu säga att jag kommer flyga ner och låta skakmoppen stå parkerad isf.

Köra från Sthlm på en KTM kanske inte är så kul. :gnissla Var landar närmaste flyg? Har du lätt packning, typ en stor ryggsäck och kanske en liten väska, så kan jag hämta dig om du tar med dig en hjälm och det inte är typ 30 mil till flygplatsen.

Ska jag sätta upp dig på listan?

Låter hett! Någon från Stockholm som ska åka ner?

Spiken verkar ju sugen. :tummenupp

Last edited:

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Inte en aning. Räcker kanske att dra över ett kapell? Så tänkte jag i alla fall göra. Sedan får man väl försöka slå läger där det verkar lite lugnare, om det nu finns någon sådan plats. :hihi

Så ska jag sätta upp dig på listan?

Köra från Sthlm på en KTM kanske inte är så kul. :gnissla Var landar närmaste flyg? Har du lätt packning, typ en stor ryggsäck och kanske en liten väska, så kan jag hämta dig om du tar med dig en hjälm och det inte är typ 30 mil till flygplatsen.

Ska jag sätta upp dig på listan?

Spiken verkar ju sugen. :tummenupp

Jävlar, jag hade helt glömt av detta... bra minne men kort ;) Jag jobbar på fredag, så jag får se om jag lyckas hitta något flyg på eftermiddagen (arlanda eller nyköping). Jag återkommer med ett definitivt svar i eftermiddag!

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Jävlar, jag hade helt glömt av detta... bra minne men kort ;) Jag jobbar på fredag, så jag får se om jag lyckas hitta något flyg på eftermiddagen (arlanda eller nyköping). Jag återkommer med ett definitivt svar i eftermiddag!

Ok! :tummenupp

Någon annan som har lust att köra dit på torsdag eftermiddag/kväll, alternativt fredag morgon?

Är det förresten inga tjejer som tyckte det här verkar kul? Bara en liten reflektion, då det hittills bara varit killar som skrivit i tråden. :)

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Hoj
YBR125
Parkera hojen kan man göra bredvid sitt tält. Många har någon form av van eller hippiebuss som de använder som en förlängning av tältet, så det är helt ok att köra på hela campingplatsen. Ta med en presenning att täcka för hojen. Slå upp 2 pinnar framför så har du ett partytält!
5437.gif

Jimmie DK

Medlem
Gick med
24 Jul 2009
Hoj
KTM LC4 x2
Ett annat tips är Ozora i Ungern. Mycket bra festival!
http://www.ozorafest.hu/

+1

Vuuv, FMF och Indian Spirit i all ära, det är skönare med varmare klimat och lite mera spännande matkultur när man ska på festival, t.ex. Ozora, Boom eller Aurora.
Dock är jag lite skeptisk till att ta hojen, har kört bil ett par gånger både till Tyskland och betydligt längre ner på kontinenten och dess festivaler. Men lycka till och jag avundas ditt mod om du kör mc ner. :yoparty

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
+1

Vuuv, FMF och Indian Spirit i all ära, det är skönare med varmare klimat och lite mera spännande matkultur när man ska på festival, t.ex. Ozora, Boom eller Aurora.
Dock är jag lite skeptisk till att ta hojen, har kört bil ett par gånger både till Tyskland och betydligt längre ner på kontinenten och dess festivaler. Men lycka till och jag avundas ditt mod om du kör mc ner. :yoparty

Sticker ju inte dit själv och än så länge vet jag inte ifall någon här verkligen vill. Folk har låtit intresserade, men ännu ingen som skrivit: "När ska vi ses och köra dit?"

Blev smått nyfiken på varför man måste vara modig för att köra hoj till VuuV. :)

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Ok! :tummenupp

Någon annan som har lust att köra dit på torsdag eftermiddag/kväll, alternativt fredag morgon?

Är det förresten inga tjejer som tyckte det här verkar kul? Bara en liten reflektion, då det hittills bara varit killar som skrivit i tråden. :)

Jag får tyvär ta och skippa resan, men jag är inte omöjlig om det blir någon mer gång :banana

flunk

Medlem
Gick med
25 Apr 2010
Hoj
GS750 Café, CBR600 (såld), R6 (såld)
Låter skitfränt, var gömmer man hojen nere på plats?

Gömmer? På dessa festivaler ställer man hojen/bilen/cykeln/whatever bredvid sitt tält. Du får ha den ifred och det är inget krångel. Dessa festivaler är jävligt skön stämning på... =)

Ozora är mysig, var på Solipse -99 (solförmörkelse + en veckas festival). Fantastiskt!

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Gömmer? På dessa festivaler ställer man hojen/bilen/cykeln/whatever bredvid sitt tält. Du får ha den ifred och det är inget krångel. Dessa festivaler är jävligt skön stämning på... =)

Ozora är mysig, var på Solipse -99 (solförmörkelse + en veckas festival). Fantastiskt!

Det kan jag tänka mig! :)

Vad gäller skön stämning så har det varit samma sak på Roskilde-festivalen. Fast där hade de en speciell mc-camping.

På själva festivalområdet och den vanliga campingen var det härlig stämning.

Av två gånger jag varit där har jag bara sett ett enda bråk och det är nog inte mycket med tanke på det stora antal folk som är i omlopp.

metrozlut

försiktigt positiv
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
Triumph Daytona 675 -08, Neon Blue
Vi åker i morgon kväll, runt 10 pers. Har varit där i princip varje år sedan 2003, kan varmt rekommenderas.

Indian Spirit som också varit uppe i tråden är riktigt bra även den! Ses på dansgolvet! :tummenupp

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Vi åker i morgon kväll, runt 10 pers. Har varit där i princip varje år sedan 2003, kan varmt rekommenderas.

Indian Spirit som också varit uppe i tråden är riktigt bra även den! Ses på dansgolvet! :tummenupp

Kan man hänga med er dit då? :)

Tanken med den här tråden var ju liksom att hitta någon som skulle eller ville dit så jag inte behövde åka själv, vilket inte kändes sådär jätteskoj. :gnissla

Har eget tält och så, så det är inga problem. Kan också ta mig dit själv.

Skicka gärna ett PM ifall det är ok att hänga på!

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
MT-09 2020
Jag är lite förvånad, jag trodde inte folk som körde hoj gjorde sånt här.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin