Psykotiska MC-hatare med våldstendenser i trafiken

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Förr: "Fullast tjör, hö hö hö"
Snart: "Nyktrast blåser"

Utvecklingen går framåt...

Med lite tur får vi självkörande bilar inom något årtionde, helst utan kontroller för passagerarna förutom att mata in addresser. :D Då löser sig det problemet rätt smutt, och vi som är intresserade av att köra på riktigt slipper alla blockmongon och fylltrattar bakom ratten.

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Med lite tur får vi självkörande bilar inom något årtionde, helst utan kontroller för passagerarna förutom att mata in addresser. :D Då löser sig det problemet rätt smutt, och vi som är intresserade av att köra på riktigt slipper alla blockmongon och fylltrattar bakom ratten.
Hmm, sa inte du alldeles nyss att programvaror var suspekta?

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Alkolås på alla fordon är det enda rätta.
Visst ja... den personliga integriteten...

Mobilprat och trötthet ger samma konsekvens för mig som medtrafikant, särskilt när jag kör hoj.
Så jag antar att du också vill att ingen ska prata i telefon , vara trött eller göra något annat som tar bort verkligheten för föraren!

För du är väl ingen hycklare som kör trött och pratar i telefon under färd men är nykter och så mycket bättre än de flesta. :va

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)

Kan så vara.
Hade denna tråden i bakhuvudet idag när jag kom upp bakom en långsam vw transporter av nyare modell på en lugnare bakgata, när jag hade kanske 20m kvar börjar den plötsligt vingla kraftigt över mittlinjen fram och tillbaka några gånger för att sedan köra mitt på vägen (halva bilen i mötande körfält) därefter... :dummer

Svenkreggad..... :hej

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Gjorde misstaget köra ut igår vid 16:00 tiden. Hamnade på en smal tvåfilig väg. Med flera km lång kö i den riktningen jag körde. Och mycket lite mötande trafik. Inga större problem ligga och köra om och få plats när jag behövde. Många gled över åt höger bara dom såg mig. Så lyckligtvis är "galningarna" få.
(Jo jag har råkat ut för det. Låg för flera år sedan snällt i bilkön när en bil bara blåser om bilkön, svänger in där jag ligger och trycker ut mig på vägrenen......, nåja jag fattade vinken och drog om kön på vägrenen. :D)

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin