Publik på Anderstorp.

Andre_A

Punisher
Gick med
7 May 2005
Hoj
HP4 Comp -13 + R1200GS -13 + CRF 450 X -09
Är det ingen som noterat på att i Rookie 1000 var den en som vann på en BMW HP4!! :D Jo, vet att det är en S1000RR, men det borde inte stå "generationen" av en modell kanske.

Nej, det är Inte en S1000RR. Det är en egen modell.

Andre_A

Punisher
Gick med
7 May 2005
Hoj
P€RRA;5803397 skrev:
Man kan väl säga att det är en hottad S1000RR?

Jag förstår hur du tänker.
Men jag håller inte riktigt med.

Hade det bara varit en ny färg eller nåt sånt hade jag köpt att det va en ny "generation".

Men det är så mycket mer som är helt annorlunda. Och BMW själva kallar den för en egen modell, då man fortfarande kan köpa en vanlig S1000RR.

Same same but different tycker en del, men både i BMW´s modell program och i reg. beviset är det HP4.

:)

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Har inte Aprilia något liknande för sin RSV4 med tillägget APRC eller något sånt?
Eller Ducatis Panigale R.

För mig känns det som mer racinganpassade varianter av den vanliga modellen, dvs ingen ny modell.

Men jag kan ha fel som vanligt :)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
På hemsidan för HP4:an så står det "baserad på S1000RR". Så det är en hoj med lite mer racingkomponenter / justeringar :) Inte för att förminska din hoj, den är säkert grym! Har haft en S1000RR när den kom ut. Men tyckte den gick för fort för mig faktiskt. Blev så hetsigt att köra den med all den där kraften på svenska banor. :p

Andre_A

Punisher
Gick med
7 May 2005
Hoj
Aprilia har ju ett tillägg med APRC som du säger. Men den heter ju ändå bara RSV4.

Ducati heter ju Panigale och sen bara om det är en S eller R och allt vad det heter.

Det är rätt att HP4 är baserad på S1000RR. Man har använt samma motor och ram. Resten är utbytt, bromsar, fälgar, fjädring, broms/kopplingsgrepp, avgassystem, fotpinnar, batteri m.m.

Men t.ex så är ju Tuono V4 baserad på RSV4. Bara annat styre och kåpor. Är det en annan "modell" bara för att den nu ser ut som en streetfighter?

Jaså du tycker den gick för fort?
Det tycker inte jag. :)
Dock så är det ganska stor skillnad på en 2010 och 2013. Den "nya" har annan programvara med bättre mellanregister om jag har förstått det hela rätt?
Jag tycker HP4 är väldigt lättkörd för och vara så pass stark. Lite handlar ju såklart om vad man kört tidigare och vad man är van vid, kanske lite med gaskontrollen med vad vet jag.

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2014 stormtrooper 1000
seriöst!!!!!!!!!!!!! 250 spänn för ett evenemang där man ej ens kan köpa en korv att äta. och jag som tänkte ta med pojkarna och kolla på race iår. det lär ej hända nu.....

var för två år sen på mantorp på tävling, samma lika dåligt arrangerat då plus otrevliga funktionärer...

tycker ej att ett inträde ska kosta lika mycket pengar som en finare middag.....

lägre inträde och möjlighet att spendera pengarna inne på området iform av mat och/eller merchandise......

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
seriöst!!!!!!!!!!!!! 250 spänn för ett evenemang där man ej ens kan köpa en korv att äta. och jag som tänkte ta med pojkarna och kolla på race iår. det lär ej hända nu.....

var för två år sen på mantorp på tävling, samma lika dåligt arrangerat då plus otrevliga funktionärer...

tycker ej att ett inträde ska kosta lika mycket pengar som en finare middag.....

lägre inträde och möjlighet att spendera pengarna inne på området iform av mat och/eller merchandise......

Som smålänning med judiska rötter, så bojkottade jag Anderstorp i flera år efter ett omotiverat överprisat besök.
250 spänn i inträde, 150 till för läktarplats, 70 för att komma in i depån.
Ovanpå detta: 35 spänn för en korvjävel.

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Som smålänning med judiska rötter, så bojkottade jag Anderstorp i flera år efter ett omotiverat överprisat besök.
250 spänn i inträde, 150 till för läktarplats, 70 för att komma in i depån.
Ovanpå detta: 35 spänn för en korvjävel.

intressant. En kvällskörning på torpet kostar 500
att åka och titta på när andra kör kostade för dig 470:- (utan ockerkorven)
märkligt :va
förstår seriöst inte varför inträdet ska kosta mer än 50 spänn, sliter åskådarna ut läktarna om de sitter på dem? eller vad är det som kostar så mycket med att ha publik på området?

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
En vettig taktik för evenemang med låg popularitet är att ha gratis inträde (eller en väldigt låg kostnad) och sedan tjäna in pengar på försäljning av mat, dryck, krims-krams etc.

Ingen klockren jämförelse men kolla hur Finlands-båtarna gör. Billigaste biljetten kostar noll eller ingenting för de vet att i princip alla konsumerar bara de kommer ombord.

Zelnik

Medlem
Gick med
27 Apr 2011
Hoj
Dyr -13
Det är så skönt att vara på RR tävlingar här i Svedala,inget krims krams och skit. Bara ren och rå racing.

TOHI

Medlem
Gick med
20 Nov 2012
Hoj
CRTT
Bättre race

Lite off kanske men för er som vill se fler förare, fler race, mer publik, få ett program i näven, lyssna på en bättre speaker, varför inte besöka http://årsracet.se/
TH

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Jo men nu borde intresset vara högre än någonsin.
Lundh kör wsbk
Backlund Bsbk
Bergman och Ockelfelt Superstock 1000

Våra 4 främsta är utomlands och tävlar internationellt. När hade vi 4 toppförare utomlands?

Kallio i den stora cirkusen borde nästan räknas också.. Norden är inte större än att man hellre hejar på honom än nån Fransman i 43-kilosklassen.

Bra tråd i övrigt.

Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...