repan
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 17 May 2004
Helst uppe i nordöstra (Kristianstad) området. Måste även utföra förbehandling (blästring?). Det gäller ett par fälgar.
Tack för hjälpen
Johan
Tack för hjälpen
Johan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Se till att de gör en bra förbehandling, (kromatering t.ex.), annars fäster inte pulvret ordentligt. Jag är helt säker på att det behövs...![]()
![]()
Räcker inte blästring? Är inte jättekunnig när det gäller pulverlack men det är första gången jag hör att man skall kromatera först
Edit fråga. Kan man ens kromatera aluminium?
Nej, det räcker inte med en blästring för att få vidhäftning. Det som händer är att det chippar ur små flisor när däcket läggs på, fälgen slår emot etc. Sen kryper det in lite fukt/kondens så att aluminiumet oxiderar och pulvret släpper under ifrån. Det som inte självsläpper är näst intill omöjligt att blästra bort...![]()
![]()
Scania hade samma problem med sina lastbilschassin i stål tidigare. De rostade och jäklades. Nu kräver de att underleverantörerna har en godkänd förbehandling som ser till att pulvret bettar ordentligt.
Det finns ett antal förbehandlingar för både stål och aluminium. Gör en snabb googling så står det mesta. Jag är ingen guru på området, men har gjort tillräckligt många tabbar...
/T
Vill minnas att de la på en grund av zink på min mc-ram innan de sprutade på den riktiga lacken...
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |