pundare förstöde mitt liv

THOR_MX

min click
Gick med
1 Sep 2008
Ort
porrhaga
Hoj
2 st husabergare
nu är det en månadsen jag fick ta bort min rottweiler. hon fick bli 2 år pga en pundare som slå in rutan på min bil när vovven satt i bilen. när han gick förbi med sin hund, pga av att min hund vakta bilen om någon gick för nära. efter ca 1 månad så var min tjej ut och gick med vovven och möte denna hunden och pundare och min hund kände sig hotad och klippte hunden. fick ta bort hunden som var älskad av alla. har pratat med folk som säger att en hund glömmer inte vad som har hänt. saknade av min hund går inte att beskriva i ord
 

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
-
Kan sympatisera med dig, aldrig kul när pundarna med sina hundar är ute o klipper rutor osv och visst måste detta kännas jävligt orättvist.
Kan bara beklaga att det gått så.

Det sagt, hunden och dess beteende är ditt ansvar.
Du/din flickvän hade inte kontroll på hunden och kan ni inte ha det skall ni inte ha hund.
Du är ansvarig för allt hunden gör, tänk om det varit en unge som bara gick förbi istället samtidigt som ni mötte pundaren ?

Sedan kan man givetvis tycka det är jävligt tråkigt att straffa hunden för något som man kan tycka inte alls är dess fel och fullt förklarligt.
Likadant med alla jävla puckon som inte borde ha hund där man tycker att man borde straffa ägaren på samma vis som man straffar hunden när de hetsas till dumheter.
Det är sällan hundens fel att det går åt skogen.
 

THOR_MX

min click
Gick med
1 Sep 2008
Ort
porrhaga
Hoj
2 st husabergare
Vem sa åt dig att du var tvungen att ta bort jyken?

pundaren ringde polisen som var på plats inom en timme och pundaren sa att hunden skulle avlivas och jag tog min beslut dagen efter att hunden skulle bort pga av att en hund inte ska göra så. men efter två dager fick jag reda på att pundaren hade slagit in rutan på bilen. som att jag inte kunne bevisa att han hade gjort det när jag var in och handla. men när jag kom ut så hån flina han och sa att din hund har krossat din ruta. var på polis förhör om det som hände och poliserna brys sig inte så jag har tappat förtroende för dom. så nu ska jag börja åka cross och motarden i centrum så mycket jag orkar för att reta dom :tummenupp
 

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Kan bara beklaga, vet hur det känns att förlora en fyrbent kompis.:gråta


Måste också hålla med sir-väs, man är trots allt ansvarig för det hunden
ställer till med. Hur jävla orättvist det än är.:huvet
Och hundar har extremt bra situationsminne, men vad dom minns
är en annan sak.
Hundar som "tar saker i egna tassar" har lärt sig att ingen annan gör det åt dom.
Det är otroligt viktigt att hunden litar på att husse/matte tar hand om
eventuella hot (aggro-hundar). Om den tilliten sviktar kommer hunden självklart
försöka lösa problemet själv. Då smäller det direkt...
 
Last edited:

THOR_MX

min click
Gick med
1 Sep 2008
Ort
porrhaga
Hoj
2 st husabergare
Kan sympatisera med dig, aldrig kul när pundarna med sina hundar är ute o klipper rutor osv och visst måste detta kännas jävligt orättvist.
Kan bara beklaga att det gått så.

Det sagt, hunden och dess beteende är ditt ansvar.
Du/din flickvän hade inte kontroll på hunden och kan ni inte ha det skall ni inte ha hund.
Du är ansvarig för allt hunden gör, tänk om det varit en unge som bara gick förbi istället samtidigt som ni mötte pundaren ?

Sedan kan man givetvis tycka det är jävligt tråkigt att straffa hunden för något som man kan tycka inte alls är dess fel och fullt förklarligt.
Likadant med alla jävla puckon som inte borde ha hund där man tycker att man borde straffa ägaren på samma vis som man straffar hunden när de hetsas till dumheter.
Det är sällan hundens fel att det går åt skogen.

ja me nu var det inte en unge som slog in rutan på bilen? utan en vuxen man som går på doger. och jag träna min hund och jobba med en. du kanske är imot så kallade kamphundare?
 

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
-
ja me nu var det inte en unge som slog in rutan på bilen? utan en vuxen man som går på doger. och jag träna min hund och jobba med en. du kanske är imot så kallade kamphundare?

Nej det var inte ungen, men du har inga bevis på att det var pundaren heller eller hur!
Kan ju varit så att han jävlats med hunden tills den klippte rutan eller hur ?

Om en hund inte kommer åt det som är problemet finns det en stor risk att den tar vad den kommer åt dvs ungen i ovanstående exempel.
Det händer ett antal sådana olyckor varje år med hundar.

Jag är imot folk som håller på med kamphundar? alldeles rätt uppfattat.
Jag anser de personerna vara riktiga idioter!
Om jag är emot de raserna som i tidningarna kallas kamphundar ?
Nej varför skulle jag vara det ?
Rätt person till rätt hund skall du se att det blir en alldeles utmärkt matchning.
 

Ozzy Osbourne

Bannad
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Sörberga
Hoj
90, Honda, CBR
Var det en knark hund?
Jag förstår inte vad pundaren klippte och så vidare?
Tänk om man hade lite knark nu, hehe.
 

THOR_MX

min click
Gick med
1 Sep 2008
Ort
porrhaga
Hoj
2 st husabergare
skit i tråden i ställe. och sitt på dator och skryt om era åk på mc. iställe för att åka. ber om ursäkt för jag tog upp er tid för skryta om mc åkande :mad:
 

THOR_MX

min click
Gick med
1 Sep 2008
Ort
porrhaga
Hoj
2 st husabergare
Nej det var inte ungen, men du har inga bevis på att det var pundaren heller eller hur!
Kan ju varit så att han jävlats med hunden tills den klippte rutan eller hur ?

Om en hund inte kommer åt det som är problemet finns det en stor risk att den tar vad den kommer åt dvs ungen i ovanstående exempel.
Det händer ett antal sådana olyckor varje år med hundar.

Jag är imot folk som håller på med kamphundar? alldeles rätt uppfattat.
Jag anser de personerna vara riktiga idioter!
Om jag är emot de raserna som i tidningarna kallas kamphundar ?
Nej varför skulle jag vara det ?
Rätt person till rätt hund skall du se att det blir en alldeles utmärkt matchning.

nu bor jag i en liten stan och pundaren har gått runt och sakt att han har slagit in rutan på min bil. som har har gått fram till so. min visste jag är nog fel person att ha en sådan hund? eller du känner mig?
 

THOR_MX

min click
Gick med
1 Sep 2008
Ort
porrhaga
Hoj
2 st husabergare
Du verkar helt knark påverkad :brinnerup

ja jag röker på som fan.mer än dig:arsele

Du borde göra en fuck you-burnout framför polishuset.

kan jag lova att det blir:tummenupp

Nej det var inte ungen, men du har inga bevis på att det var pundaren heller eller hur!
Kan ju varit så att han jävlats med hunden tills den klippte rutan eller hur ?

Om en hund inte kommer åt det som är problemet finns det en stor risk att den tar vad den kommer åt dvs ungen i ovanstående exempel.
Det händer ett antal sådana olyckor varje år med hundar.

Jag är imot folk som håller på med kamphundar? alldeles rätt uppfattat.
Jag anser de personerna vara riktiga idioter!
Om jag är emot de raserna som i tidningarna kallas kamphundar ?
Nej varför skulle jag vara det ?
Rätt person till rätt hund skall du se att det blir en alldeles utmärkt matchning.

undra hur en hund kan klippa en ruta från insidan och rutan spricker från utsidan? utan att hunden blir yr? tyvärr jobbar som mekaniker med bilar och grejar med allt som har med en bil att gör. men jag är väl en bröd bagare som inte fattar något:rofl
 
Last edited:

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
-
nu bor jag i en liten stan och pundaren har gått runt och sakt att han har slagit in rutan på min bil. som har har gått fram till so. min visste jag är nog fel person att ha en sådan hund? eller du känner mig?

Om du är en som försöker göra en kamphund av hunden så anser jag att du är fel person att överhuvudtaget ha någonting större än en mask till husdjur.
Om du läser om det jag har skrivit så ser du nog att jag

1) beklagar sorgen för det inträffade
2) anser att även om omständigheter finns, så är det fortfarande du/din sambo som är ansvarig för det din hund gör oavsett vad det är.
3) inte någonstans påstått att JUST DU eller DIN SAMBO är olämpliga som hundförare. Helt enkelt för att jag inte vet något om er. däremot har jag påpekat att OM ni inte kan ha kontroll över hunden så bör ni kanske skaffa något annat husdjur som ni kan ha kontroll över eller som inte kan göra så stor skada om något händer.

I dina inlägg här så har du ju inte direkt lagt fram något så att man får känslan "fan vilken stabil kille" vilket är något som behövs för att få en stark hund till en bra och nöjd hund.
 

Ozzy Osbourne

Bannad
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Sörberga
Hoj
90, Honda, CBR
ja jag röker på som fan.mer än dig:arsele



kan jag lova att det blir:tummenupp


Sorry men du är helt körd :glömdet

Jag begriper ingenting av vad du menar. Har du kola i skallen, eller?

En snubbe som jag känner såg att en grabb hade en AK4 som var laddad med lys patroner och gick in på banken men det hände ingenting för polisen kom sen och tog killen men det var ganska så kallt den dan så partonen hade frysit så den inte fungerade men killen blev tagen på bar gärning och fick sitta i fängelse i två år och polisen fick en utmärkelse i tidningen i går det var bra för jag tycker inte om att dom tar mina pengar på banken.
 

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
-
undra hur en hund kan klippa en ruta från insidan och rutan spricker från utsidan? utan att hunden blir yr? tyvärr jobbar som mekaniker med bilar och grejar med allt som har med en bil att gör. men jag är väl en bröd bagare som inte fattar något:rofl

Ja något geni verkar du ju inte vara.

Om du nu fattade det redan från början varför påpekade du inte det för pundaren när han sade att din hund hade osv ?
då hade du ju kunnat ta det redan där o fixat "problemet"

ellerhur ?
 

THOR_MX

min click
Gick med
1 Sep 2008
Ort
porrhaga
Hoj
2 st husabergare
Om du är en som försöker göra en kamphund av hunden så anser jag att du är fel person att överhuvudtaget ha någonting större än en mask till husdjur.
Om du läser om det jag har skrivit så ser du nog att jag

1) beklagar sorgen för det inträffade
2) anser att även om omständigheter finns, så är det fortfarande du/din sambo som är ansvarig för det din hund gör oavsett vad det är.
3) inte någonstans påstått att JUST DU eller DIN SAMBO är olämpliga som hundförare. Helt enkelt för att jag inte vet något om er. däremot har jag påpekat att OM ni inte kan ha kontroll över hunden så bör ni kanske skaffa något annat husdjur som ni kan ha kontroll över eller som inte kan göra så stor skada om något händer.

I dina inlägg här så har du ju inte direkt lagt fram något så att man får känslan "fan vilken stabil kille" vilket är något som behövs för att få en stark hund till en bra och nöjd hund.

okej jag ber om ursäkt jag har två råttor i bur och jag ska skaffa en golden,och det är sant ber som mycket om ursäkt
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top