pundare förstöde mitt liv

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
-
okej jag ber om ursäkt jag har två råttor i bur och jag ska skaffa en golden,och det är sant ber som mycket om ursäkt

skall jag tolka det som att du vill ha en kamphund ?
dvs en hund som slåss med andra hundar/djur på ett begränsat område ?
isåfall tyckar jag du skall släppa ut råttorna alt lämna tillbaks dem till djuraffären och INTE skaffa en hund till.
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
okej jag ber om ursäkt jag har två råttor i bur och jag ska skaffa en golden,och det är sant ber som mycket om ursäkt

Antingen är du ju aspackad såhär på nattkröken och då är det dags att sluta argumentera, man brukar bara uppfattas som duktig på det av sig själv när man är på lyset nämligen, eller så är någon kniv i lådan inte riktigt på plats.

Apropå din hund: Jättetråkigt det som hänt, men kunde du inte stoppa djuret du har ansvar för från att hugga ihjäl ett annat djur (anledning oväsentlig) så smärtar det mig att säga att du inte är lämplig att ha hund/djur av den storleken / svårighetsgraden. Fattar förresten inte varför så många vill ha djur som är extremt svåra att få "bra"(eller kräver mer tid än många ägare kan ge hunden). Status? Ska nog skaffa en tiger istället för katten jag har nu när det är dags.... :näsblod

...
 

THOR_MX

min click
Gick med
1 Sep 2008
Ort
porrhaga
Hoj
2 st husabergare
skall jag tolka det som att du vill ha en kamphund ?
dvs en hund som slåss med andra hundar/djur på ett begränsat område ?
isåfall tyckar jag du skall släppa ut råttorna alt lämna tillbaks dem till djuraffären och INTE skaffa en hund till.

nej jag vill inte ha en kamphund utan vissa alla hur snäll en rottis är ursäkta om jag skrev fel inget i mot dig:krama
 

THOR_MX

min click
Gick med
1 Sep 2008
Ort
porrhaga
Hoj
2 st husabergare
Antingen är du ju aspackad såhär på nattkröken och då är det dags att sluta argumentera, man brukar bara uppfattas som duktig på det av sig själv när man är på lyset nämligen, eller så är någon kniv i lådan inte riktigt på plats.

Apropå din hund: Jättetråkigt det som hänt, men kunde du inte stoppa djuret du har ansvar för från att hugga ihjäl ett annat djur (anledning oväsentlig) så smärtar det mig att säga att du inte är lämplig att ha hund/djur av den storleken / svårighetsgraden. Fattar förresten inte varför så många vill ha djur som är extremt svåra att få "bra"(eller kräver mer tid än många ägare kan ge hunden). Status? Ska nog skaffa en tiger istället för katten jag har nu när det är dags.... :näsblod

...

tack jag la mycket tid på min hund ursäkta om alla tror att jag födde upp en kamp hund:tummenupp

Hujedamej! Det är verkligen inte lätt när det är svårt :(

tack så mycket kommer en ny hund om 5 veckor och det är en golden och jag lovar att det är ingen kamphund som dom flesta tror:D
 
Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
tack jag la mycket tid på min hund ursäkta om alla tror att jag födde upp en kamp hund:tummenupp



tack så mycket kommer en ny hund om 5 veckor och det är en golden och jag lovar att det är ingen kamphund som dom flesta tror:D

Har jag någonsin sagt att du försökte träna fram en kamphund?

Många människor har inte det som krävs för att hantera och "uppfostra" en psykiskt stark hund som din rottweiler, jag inräknad. Därför har jag ingen. Enkel matematik.

Ärendet för min del utagerat.

Lycka till med din Golden, hoppas ni får många år tillsammans. Fantastiska hundar att vattenapportera med...

...
 

THOR_MX

min click
Gick med
1 Sep 2008
Ort
porrhaga
Hoj
2 st husabergare
Har jag någonsin sagt att du försökte träna fram en kamphund?

Många människor har inte det som krävs för att hantera och "uppfostra" en psykiskt stark hund som din rottweiler, jag inräknad. Därför har jag ingen. Enkel matematik.

Ärendet för min del utagerat.

Lycka till med din Golden, hoppas ni får många år tillsammans. Fantastiska hundar att vattenapportera med...

...

nej då det sa du inte. ska lägga mer tid på hunden i ställe för mc:confused:
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Edit: Läste fel i början.

Men varför så snabba beslut? Jag hade inte avlivat min hund för en incident. Om det så blev munkorg resten av livet utomhus.

Eller har hunden haft tendenser förr?
 
Last edited:

Dominator-Rocks

Guest
Kom tillbaks i morgon när du har nyktrat till!

Ge din story igen så kanske vi kan prata om det.
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Denna tråd ligger nog i topp för sämst stavning någonsin på SH.
 

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Kåkjävul
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Ha ha, vilken fars...
 

maxtreme

Hoj åkning som mitt leverne
Gick med
7 May 2008
Ort
Lycksele
Hoj
Triumph Daytona T595
Ingen rolig läsning. Men nu om det är som du säger att pundaren slog sönder rutan på din bil för att hunden vaktade din bil så kan jag förstå vadför hunden att han gick till angrepp på den andra hunden eftersom den blev säkert rädd då rutan gick sönder och ansåg att den var ett hot mot honom och husse/matte... Många säger att hundar inte minns men har själv en renrasig golden och en blandning golden/tollare och kan säga att hundar MINNS, hundar förstår!

Lycka till med din nya Goldis!
 

MÅLAREN

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2008
Ort
Helsingborg
Hoj
FZ8N 11a
E ju aldrig roligt att ta farväl av sina kompisar. Undrar egentligen hur många som går valpkurser med sina valpar?....Skaffar man en valp, så är det ju inte fel att gå nån kurs. Oavstt ras. Tror knappast folk som skaffar "kamphundar" går kurser med sina valpar. Synd om jyckarna. Både husse/matte och "kompis", kan lära sig mycket på såna kurser. Sen e det ju ganska kul, att se barn som e ute och "går"med hundarna.....med rollerblades !. Oansvariga föräldrar kanske ? Olyckor kan undvikas om folk bara lär sig ta hand om sina djur, men så är det ju sällan. Trist som fan. Har själv varit sugen på att skaffa rottweiler länge nu, men kan inte pga tidbrist.
 

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Ort
Thailand
Hoj
Er6n -13
Har jag förstått det här rätt?
Du vill att andra ska förstå hur snäll och lugn en rottweiler kan vara och det gör du genom att berätta hur din hund dödade(?) en annan hund? :va
 

Dr.Bike

Guest
Denna tråd ligger nog i topp för sämst stavning någonsin på SH.

Ja! Och syftningsfel samt särskrivning.
Som normalbegåvad är det faktiskt svårt att hänga med i turerna och syftningarna. Även om man försöker så gott man kan att läsa det som talspråk och/eller läser om samma meningar om och om igen, så är det fortfarande stycken som jag inte kan få någon rim och reson ur.
Just detta nojiga svamlande är ju själva underhållnigsvärdet i tråden! :D

Sen undrar man:

- Vem var egentligen knarkpåverkad?
- Kan en hund verkligen krossa en bilruta?
- Är respektive hund i detta fall smartare än sina respektive ägare?
- Breder WT-klassen ut sig, eller är det på avtagande. (man blir oroad)
- Vad för typ av människor rör sig ute på gator och torg?
- Kan ingen slå ihjäl alla pundare och deras kamphundar?

Har jag förstått det här rätt?
Du vill att andra ska förstå hur snäll och lugn en rottweiler kan vara och det gör du genom att berätta hur din hund dödade(?) en annan hund? :va


Tack ZM! :bow
Jag tror att DU lyckats fånga någon form a röd tråd i tråden!
Tack!
Jag har själv tvekat, stött och blött. Snuddat vid tanken att detta som du säger ÄR just essensen i tråden, men så tänkte jag: Nää, så korkad kan ingen vara, att man vill visa hur snäll ens hund är, fast den sliter andra i stycken.
Man häpnar.
Skönt att se att det är flera som är tveksamma till VAD ts EGENTLIGEN ville säga.
:D
 
Last edited:

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
TS och hans hund har nog trivts bra ihop, de verkar i alla fall ha haft samma icke-logik i sina tänkanden.

1. Hunden straffar en annan hund för att en pundare haft sönder en bilruta.
2. TS straffar människorna i city genom busåka på sin hoj, och detta för att han tycker att polisen agerat fel.

TS verkar vara en kul kille :arsele
 

Canidae

The Sound Of Perseverance
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Uddevalla
Hoj
ZX9R Ninja // GasGas 300
TS och hans hund har nog trivts bra ihop, de verkar i alla fall ha haft samma icke-logik i sina tänkanden.

1. Hunden straffar en annan hund för att en pundare haft sönder en bilruta.
2. TS straffar människorna i city genom busåka på sin hoj, och detta för att han tycker att polisen agerat fel.

TS verkar vara en kul kille :arsele

Ja det här blev en mycket märklig historia...:rofl
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top