Efter att ha varit och kört en runda med polarna igår kväll så var det dags att köra hem efter fiket... Vi bestämde oss för att ta motorvägen hem eftersom klockan var ganska mycket.. två mil hem ungefär så kör vi och racar lite på motorvägen.. precis innan uppfarten från motorvägen så är det dags att bromsa lite eftersom det börjar svänga. Det sista jag gör är att köra om polaren som började bromsa lite och där kom jag i ungefär 220km/h och börjar svänga in till höger körfil.. och precis när jag svänger så märker jag att det är något fel där bak.. den blir aldeles skakig och slirig, det går bara att köra rakt fram, kändes precis som att jag skulle få en flygtur närsomhelst.. lyckades att hålla upp hojen och svänga av från motorvägen upp till en rondell där hojen bara gick raktfram (man var lite skakig där). Hade en mil hem därifrån. Körde lugnt hem och när jag ställde hojen såg jag då att det var punktering . Visste inte riktigt först vad det var för fel eftersom jag har aldrig varit med om detta innan. Jäkla tur att inte däcket hoppa ur fälgen under den milen jag hade kvar för då hade det inte var varit roligt. Så är det någon som har något däck på hyllan som inte används så pm:a . Nu vet man hur det känns att få punktering, aldrig mer!! Höll fan på att skita ner mig. . Så det blev en dyr kväll.. Två polare fick böter pga av sina skyltar och mitt bakdäck gick åt skogen (ett bakdäck som rullat 250 mil).