2440046 Ptja, det började med Clash. De är fortfarande husgudarna! Fick tag på en liveinspelning från Hovet -81 idag - whoaaaaa!!! Den räddade dagen på jobbet.
London Calling är förmodligen tidernas mest kompletta platta.
Sedan gick det vidare i samma sväng. Pistols, Generation X. Vibrators upptäckte jag långt senare, men de är jävligt trevliga att lyssna på!
Stiff Little Fingers, fan vad gött vi mådde då vi lyckades övertala servitrisen med punkförflutet på Bishops Arms att byta musik lugna kvällar.
Svenskt icke att förglömma. De som påstår sig aldrig ha lyssnat på trall är det antingen något fel på, eller också ljuger de. Strebers, DLK. Asta är väl gränsfall. Har ni hört Twopointeight? Något så ovanligt som ett nytt band som spelar bra musik!
Korthårig hann man vara också, så då snurrade Sparrer, Business... aaah! Massa ska också, så klart. Bad Manners, Aitken och Dekker är storheter jag hann se på scen. Får ni tag i inspelningen från Aitken på Kulturmejeriet i Lund på SVT så är det jag som skuttar omkring med mohikan framför scen.
Dropkick Murphys rockar hårt. Var på väg att starta egen import efter att ha missat dem med två dagar på the Rat i Boston p g a en icke ombokningsbar flygbiljett hem.
Gick inte att få tag på skivor då, det var innan de slog. Sedan såg jag affischerna för MMB på KB i Malmö. Och förband... DKM! Wheee!
Ruskigt röj... bland oss sex-sju skins och punkare. Trehundra tredjevågsskakids som stod i cirkel och tittade på och inte fattade vad vi höll på med. Mike tyckte visst det var trist, för han gav sig ut på golvet och röjde han med. Med micken i hand. Och nej, den var inte trådlös...
Jäkla massa kul hade man i den svängen. En massa skit också iofs... skulle inte göra om det, men skulle inte vilja ha det ogjort för allt i världen!
Gissa vem: