hållundan
Emozione!
Inget mirakelmedel mao...Gustav O skrev:2494020Det är OK men inte för att putsa till den lyster jag misstänker att Teddy vill ha.
Edit: Tjabba med mig i ES-tråden då!
Inget mirakelmedel mao...Gustav O skrev:2494020Det är OK men inte för att putsa till den lyster jag misstänker att Teddy vill ha.
Måste vara detta då, 14:90. Om de bara hade mjölk på Biltema så skulle det vara true one-stop-shopping.Gustav O skrev:2494012Nej men det säljs över disk och står i katalogen. Små vita tuber.
Prexis. 15 spänn var det. Billigt och bra.Neutral skrev:2494027Måste vara detta då, 14:90. Om de bara hade mjölk på Biltema så skulle det vara true one-stop-shopping.
http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=83231
Bräkleen, en bokstavslek med orden Brake Clean, säljs på Biltema som under den korrekt svenska benämningen Bromsrengöring. Det kvalar inte riktigt in i klassen mirakelmedel men det är snudd på. Det är starkt som fan och dunstar fortare än kvickt. Det är dock inte tillräckligt för att rå på ett par smutsiga bromsok.hållundan skrev:2494023Inget mirakelmedel mao...
Bättre för "litelagomrengöring" då.Teddy skrev:2494109Bräkleen, en bokstavslek med orden Brake Clean, säljs på Biltema som under den korrekt svenska benämningen Bromsrengöring. Det kvalar inte riktigt in i klassen mirakelmedel men det är snudd på. Det är starkt som fan och dunstar fortare än kvickt. Det är dock inte tillräckligt för att rå på ett par smutsiga bromsok.
hållundan skrev:2494110Bättre för "litelagomrengöring" då.
Vi räknar ju kallt med före- och efterbilder, a'la TV-shop!
Bromsrengöring är egentligen till för att avfetta skivor och belägg när man monterar nya bromsar eller får fett på skivorna.hållundan skrev:2494110Bättre för "litelagomrengöring" då.
Vi räknar ju kallt med före- och efterbilder, a'la TV-shop!
Teddy skrev:2494109Det är dock inte tillräckligt för att rå på ett par smutsiga bromsok.
Om du har sett bilderna på Skatungens skick när Teddy förbarmade sig över den så förstår du vilken kamp det är för Teddy.oscar skrev:2494274Klart det gör, om man inte låtit bli att göra det på väldigt länge, vilket man självklart inte gör på en racer…
Gustav O skrev:2494284Om du har sett bilderna på Skatungens skick när Teddy förbarmade sig över den så förstår du vilken kamp det är för Teddy.
Håller med!oscar skrev:2494314Det finns bara en sak som kan vara roligare än att köra knarr, och det är att köra en väskött knarr!
Beställ alla nya skruvar till motorkåpor osv via TSR, vilket inte kan kosta många hundringar, och kasta de gamla (möjligen spara som reserv).
Byt andra småsaker som tex slangen mellan vätskebehållaren och bromspumpen.
Neutral skrev:2494388Håller med!
Nordgren sade att kupolmuttrarna till toppen ger upp ibland men varför byta alla skruvarna på en gång?
Den rackarns slangen fuktar på min. Finns det någon kit-slang?
oscar skrev:2494536För att det är fint med nya och oslitna skallar, och för att nya kostar som ett paket glass! Vi har aldrig haft problem med kupolskallarna!
Ja det finns ”kitslang” som du kan köpa per fot på www.rscycles.com
Kolla längst ner här!
Du har inte fru och två barn va?oscar skrev:2494314Det finns bara en sak som kan vara roligare än att köra knarr, och det är att köra en väskött knarr!
Jag tycker att Teddy ska ägna vintern till mysmek som innefattar följande:
Plocka ner hojen i småbitar.
Rengör varenda liten bit tills de skiner som om de vore nya.
Beställ alla nya skruvar till motorkåpor osv via TSR, vilket inte kan kosta många hundringar, och kasta de gamla (möjligen spara som reserv).
Byt ALLA lager i motorn mot nya. Förmodligen liiiite dyrare än skruvar, men klart värt det då man kör och vet att allt är fräscht.
Byt andra småsaker som tex slangen mellan vätskebehållaren och bromspumpen.
Sätt ihop
När han sen rullar ut Skatungen på Sviestad 2007 så kommer det både se ut och kännas som om den är ny och han får en helt annan upplevelse!
sner0 skrev:2494594Blandar mig på eget bevåg i en diskution på raceforumet..
Slangen i din länk står att den inte missfärgas, spricker, stelnar osv och att det är den enda på marknaden med det beteendet.
Gäller det även om man använder DOT 5 vätskan som är silikonbaserad?
Spelar väl ingen roll, men en tanke som slog mig bara. Kan ju ha missförstått bromsvätskor totalt
Gustav O skrev:2494601Du har inte fru och två barn va?
Om mina barn hjälpte till lika bra som Pålle så skulle Nordgrens hojar se ut som ratbikes i jämförelse.oscar skrev:2494604Nej jag har bara fru och ett barn! De heter Therese och Pålle...
Gustav O skrev:2494613Om mina barn hjälpte till lika bra som Pålle så skulle Nordgrens hojar se ut som ratbikes i jämförelse.
...och jag som har köpt 14 stycken, typiskt.oscar skrev:2494536För att det är fint med nya och oslitna skallar, och för att nya kostar som ett paket glass! Vi har aldrig haft problem med kupolskallarna!
Ja det finns ”kitslang” som du kan köpa per fot på www.rscycles.com
Kolla längst ner här!
oscar skrev:2494604Vet inte, men den har varken missfärgats, spruckit eller stelnat på min hoj iaf! Skicka ett mail till dem och fråga!
Nej jag har bara fru och ett barn! De heter Therese och Pålle...
Mårtenssons eller din hoj då.oscar skrev:2494615Nordgrens hojar ser ut som ratbikes...
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|