Men det är väl ingen som använder DOT5? Det är väl 4 eller 5.1 som gäller.sner0 skrev:2494594Gäller det även om man använder DOT 5 vätskan som är silikonbaserad?
Men det är väl ingen som använder DOT5? Det är väl 4 eller 5.1 som gäller.sner0 skrev:2494594Gäller det även om man använder DOT 5 vätskan som är silikonbaserad?
sner0 skrev:2494622Najje, tänkte bara på om DOT 5 kanske är snällare mot fler material..
Kör du med deras slang eller vanlig 6mm köpt annanstans?
Jag gillar transparent slang så kan vara kul att ha i bakhuvudet framöver
Neutral skrev:2494627Men det är väl ingen som använder DOT5? Det är väl 4 eller 5.1 som gäller.
Ok, nu ska jag sluta spamma!oscar skrev:Jag har deras slang!
Här är från Wikipedia:sner0 skrev:2494639Jag vet inte
wikipedia skrev:DOT 3, DOT 4, and DOT 5.1 are composed of various mineral oils, glycol esters and ethers; and DOT 5 is silicone-based.
oscar skrev:2494604Nej jag har bara fru och ett barn! De heter Therese och Pålle...
Ja, silikon bör bara användas isner0 skrev:2494685Betyder det att man "gått tillbaka" till liknande 3 och 4 i sammansättningen då?
Teddy skrev:2496433Jag passade även på att ta två bilder på den spricka i ramen som jag upptäckt. Se och förfasas. Jag har dock goda förhoppningar om att Peter "Turbo" Andersson ska kunna laga ramen. Bild 1 visar ramens utsida uppe vid det främre högra motorfästet. Bild två visar ramens insida vid samma ställe. Sprickan går från utsida till insida.
Går iofs att hitta för betydligt mindre pengar men det där ska nog Andersson kunna fixa.Neutral skrev:2496550En ny ram kostar 21.000 men den borde gå fint att laga.
Begagnad menar du? För hittar du billigare ny vill jag veta var.Gustav O skrev:2496574Går iofs att hitta för betydligt mindre pengar...
Såklart. Kommer ihåg att herr Eriksson vars ram demolerades på Sviestad 2004 fick tag på en begagnad ram i toppskick för 3500 sek inklusive frakt från Japan. Då känns det rätt onödigt med en ny ram.Neutral skrev:2498444Begagnad menar du? För hittar du billigare ny vill jag veta var.
Teddy skrev:2510122...I Manualen står det bara "Never disassemble the calipers!". Jag antar att Honda har skrivit så eftersom oken är inte är egentillverkade utan från Brembo. ....
Gustav O skrev:2496419...och lite autosol.
Dela inte ut sådana häringa lockbeten till personangrepp....Chrille skrev:2510189jag har blivit varnad för det av folk som har mek-kunskaper långt utöver mina egna.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|