Micke_Lindstrom
Ny medlem
Tanklocket på min hoj tjöt inte konstant utan det var tyst ett tag och tjöt det till i ett par sekunder för att sen vara tyst i kanske 30 sekunder.PacMan skrev:Ja, det kan man tycka, men luftflödet in i tanken i takt med att den töms på bensin måste ju vara oerhört litet även vid maximal beninsförbrukning. Det är ju ingen dragrace-maskin menar jag.
Verkar funka bra såhär långt, men jag ska ta en titt på det i vinter.
EDIT: Fast vad drar en std-hoj per mil vid maxbelastning? Det kanske inte behöver vara så mycket "stopp" i tankventilationen för att det ska märkas att det blir undertryck i tanken.
Om man antar att trycket i tanken kan avika 5% från normalt lufttryck så kanske blandningen kan bli 5% fel, och eftersom ventilen i min hoj tjöt till lite då och då så kanske blandningen pendlade upp och ner.
Om backventilen inte funkar som den ska så kanske bensin dessutom kan tryckas ut till förgasasarna om hojen står parkerad i solen och bensinen expanderar.
Jag plockade ur ventilen ur mitt tanklock och har som sagt inte haft några problem med det.