Qatar WSBK, SS600

sandstream

Guest
RedBaron skrev:
Efter dagens lopp så finner jag ingen som helst anledning att ta tillbaka mitt påstående att Stiggy eller hans teamkamrater kan ta en pallplats under 2006.
Jag tror mer på Harms än på Stiggy sett över hela säsongen men jag har gärna fel, alltid kul när svenskar lyckas.
Stiggy hade högsta toppfarten så om han kan kvala lite bättre och ösa på i kurvorna kan det nog bli bra.

Grymt kört av Corser som fick Bayliss att pressa lite mer än vad han klarade av.
Imponerande av Yamaha att hänga med så bra!
Kawasaki verkar vara lite efter i år också...

MC Doktorn

Guest
De va skönt att stiggy och Co fick till det.

Mest synd tycker jag om Kagayama och Lanzis hoj i heat 1.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
sandstream skrev:
Imponerande av Yamaha att hänga med så bra!
Citat som dessa var ju inte så vanliga förra året....
"The second race was very close with Toseland. He passed me going into the chicane but I could not close the door as my tyres were gone. I was able to get into his slipstream though and thankfully my bike was quicker than his."

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös! :(
Fan va kul för Stiggy Motorsport! :banana
Förbannat kul faktiskt...och förbannat tråkigt att jag inte fick se finalen! :4skrika
Hoppas den vanliga Eurosport visar nästa race, annars blir jag förgrymmad!

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Strider skrev:
Lite, men bara lite bättre än en ordinär SM premiär i Anderstorp.

Undrar om man kan hitta olja i någon småländsk torvmosse någon gång i framtiden??? :va :va :va

Nja det är frågan? När en sån här arrangör anger publik så räknar den alla som var på arangemanget alla tre dagarna. Det kan alltså varit 333st per dag där då. SM-arrangörer är för blygsamma och anger bara vad som var där på racedagen.

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
pasini å Yamaha tz 125 98
Boris JR skrev:
Någon som har pejl på varför Harms står skriven som Stiggy Motorsports istället för Darkdog Stiggy Motorsports?

Det har med teammästerskapet att göra! man kan bara anmäla 2 st eller nåt sånt

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Man kan ställa sig lite frågande till hur sant Dornas snack om "den viktiga arabiska publiken" egenteligen är, eller är det kanske så att någon shejk har slantat upp en hel del pengar för att få lite privat helgunderhållning.....

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Vem orkar ta sig till Qatar för att se på rejs? Läktarna visar ju även bara från långa rakan. Det är inte action...

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Swedie skrev:
Vem orkar ta sig till Qatar för att se på rejs? Läktarna visar ju även bara från långa rakan. Det är inte action...

Nä man kan undra vad meningen är att köra inför tomma läktare i ett land där befolkningen varken har råd eller möjlighet att ha ett motorcykelintresse, fabrikanterna är nog knappast glada framförallt efterssom det innebär att man tvingas flyga till ytterligare en tävling.
Fast med förbud mot tobaksreklam kanske det är en vis investering att visa upp sig inför pengastinna oljeshejker...

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Boris JR skrev:
Nä man kan undra vad meningen är att köra inför tomma läktare i ett land där befolkningen varken har råd eller möjlighet att ha ett motorcykelintresse, fabrikanterna är nog knappast glada framförallt efterssom det innebär att man tvingas flyga till ytterligare en tävling.
Fast med förbud mot tobaksreklam kanske det är en vis investering att visa upp sig inför pengastinna oljeshejker...
Du har inte tänkt så långt att detta evenemang inte kostar förarna något? Allt är betalt av shejkarna. De vill inte ha någons pengar. De behöver inte mer liksom. Hellre bjuder de in världseliten för att få lite skoj en sandig vårdag i öknen.

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
De flesta pengar kommer från exponering.... i TV...

Öknen eller nordpolen - gissa vad man väljer att titta på?

Så länge det blir bra TV så kommer den stora massan titta, och då kan TV-kanalerna sälja reklam. På så sätt lever sporten vidare. Det har tyvärr inte så mycket med publik på plats att göra.

Men visst - att köra framför läktare fulla av fans är ju en upplevelse i sig - även om man inte hör dom när man kör!

//Anders

sandstream

Guest
Lite bilder från igår:

1. Stiggy
2. Harms
3. Haga torpederar Kagayama

Bifogat

• sh_stiggy.jpg
    sh_stiggy.jpg
    82.9 KB · Visningar: 95
  • sh_harms.jpg
    sh_harms.jpg
    86.6 KB · Visningar: 82
  • sh_haga_torpederar_kagayama.jpg
    sh_haga_torpederar_kagayama.jpg
    82.7 KB · Visningar: 101

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Swedie skrev:
Du har inte tänkt så långt att detta evenemang inte kostar förarna något? Allt är betalt av shejkarna. De vill inte ha någons pengar. De behöver inte mer liksom. Hellre bjuder de in världseliten för att få lite skoj en sandig vårdag i öknen.

Får verkligen fabrikerna/teamen så mycket av shejkerna att det täcker kostnaden för att flygfrakta in cyklarna och hela teamet samt kostnaden för att köra en hel racehelg.....
Tillåt mig att tveka men någon kan väl ringa johan och fråga.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Boris JR skrev:
Får verkligen fabrikerna/teamen så mycket av shejkerna att det täcker kostnaden för att flygfrakta in cyklarna och hela teamet samt kostnaden för att köra en hel racehelg.....
Tillåt mig att tveka men någon kan väl ringa johan och fråga.
hehe, lite önsketänkande oxå kanske från mig sida. Men det kan ju se ut så. För varför ska du ut i en öknen o harva runt? Visserligen bra väder där allt som oftast.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...