Quad med hjärta från ZX7R - är jag välkommen??

FredrikForsberg

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2010
Hoj
Yamaha YFZ 750R
lördagsuppdate!
Motorn med förgasare monterade, blir trångt så tanken får sätta livet till tanken är att flytta tanken under sadeln och ha batteri ovanför motorn:
IMG_1243.jpg

Tanken på att titta ner i dessa hål med fullgas skrämmer mig lite.. :yoparty
IMG_1244.jpg

Spännde upp fjädringen för att kolla markfrigången:
IMG_1262.jpg

Markfrigången är inget att skryta med.. farligt nära med ca 5cm tillgodo:
IMG_1265.jpg

Kommer använda mig av original länkarmar till en börjar så bygget blir klart nån gång men jag har bytt ut plastbussningarna till nya diton i brons

Här är sidoprojektet som tagit tid från quaden, en -88 yz125 som fått motorn från quaden! alltså en 450 4-takt. lite färg och ny del på ramen så ser den ut såhär. ska ha som moppe och åka till jobbet i sommar :)
IMG_1241.jpg

FredrikForsberg

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2010
Hoj
Yamaha YFZ 750R
Fick bygga om övre ramen, jag som tänkt jag skulle använda original tanken :gnissla

Nu finns det i allafall plats för ett plenum om man tycker det går för långsamt med sugmotor till nästa år :tummenupp

IMG_1266.jpg

IMG_1267.jpg

Bussningarna till framvagnen som troligtvis håller lite bättre än original plast!
IMG_1269.jpg

FredrikForsberg

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2010
Hoj
Yamaha YFZ 750R
Någon som har tips på bra och gärna billig pulverlackerare i Örebroområdet? eller om det finns någon här som kan ta på sig jobbet? en ram + 2 länkarmar.

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990
Fyfan vad häftigt - följer med stort intresse!

125an som fått en 450 går inte heller av för hackor :D

FredrikForsberg

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2010
Hoj
Yamaha YFZ 750R
Tack!
Ja den blir förhoppningsvis bra! :) men om någon vill byta den mot en gammal landsvägshoj för bobber bygge så säg till :)

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Någon som har tips på bra och gärna billig pulverlackerare i Örebroområdet? eller om det finns någon här som kan ta på sig jobbet? en ram + 2 länkarmar.

Japp ring Pelle på Bista Industrilack det var han som fixade min ram med flake i på en dag & billigt är det med 0707399931 kan hälsa från Dann. Bygg på nu bobber kan du ha vid sidan om.

FredrikForsberg

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2010
Hoj
Yamaha YFZ 750R
Tack för tipset! ska kolla upp det :)
meeen jag vill ju ha nuu! :4skrika skönt att glida runt på lite skogsvägar i sommar!

FredrikForsberg

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2010
Hoj
Yamaha YFZ 750R
Dags igen! Uppdateringarna är inte precis regelbunda men men... :)

istället för att köpa Yamaha original spindelleder för megamycket pengar så svarva jag egna av två styrleder till någon merca.
IMG_1459.jpg

IMG_1457.jpg

Hjulupphängningen färdig! :D
IMG_1462.jpg

Eftersom jag var tvungen att bygga om övre ramen så fick tanken stryka med och en ny fick tillverkas, denna hamnar under sadeln och rymmer kanske för lite soppa men det måste funka till en början.
IMG_1485.jpg

IMG_1481.jpg

Under skalet till den gamla tanken ska all el hamna och så även batteriet - batterifäste byggt.
IMG_1483.jpg

Sen till dagens problem, egtersom tanken hamnar under förgasarna så måste även original?? bensinpump användas, funkar denna placering? vet inte hur det sitter på cykeln i vanliga fall. är den tryckande eller sugande? jag provade och tycker att den verkar fungera lite bra som båda, men som sagt funkar denna placering?
IMG_1487.jpg

IMG_1488.jpg

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
På zx7an sitter pumpen under gasarna och strax bakom dem. I en grop vid vad jag tror är startmotorn på bilden

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Ursäkta, jag kan ha supit lite. Kom nu påatt det jag var så säker på igår kanske inte alls stämmer. Bäst att fråga fler.

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Ursäkta, jag kan ha supit lite. Kom nu påatt det jag var så säker på igår kanske inte alls stämmer. Bäst att fråga fler.

Inget sup-ljug, den sitter ganska precis så som du beskriver.
Är 100% på det när det gäller lillebror zxr400 och 90% på storebror 750.

Måste ge beröm till TS också för det mycket snygga svetsjobben på både tank och spindelleder!

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
glöm bara inte lösa oljetillförsen eftersom en MC motor oftast inte klarar speciellt mycket g-kraft i sidled innan de slutar suga olja då de ju i en mc aldrig utsätts för några sidokrafter alls.

Du har säkert tänkt på dte men bara en heads up så du inte börjar med haveri :tummenupp

FredrikForsberg

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2010
Hoj
Yamaha YFZ 750R
Inget sup-ljug, den sitter ganska precis så som du beskriver.
Är 100% på det när det gäller lillebror zxr400 och 90% på storebror 750.

Måste ge beröm till TS också för det mycket snygga svetsjobben på både tank och spindelleder!

Tack så mycket! Ska testa om pumpen kan förflytta någon soppa där den sitter annars så får jag flytta den!

Angående oljan så hade jag hoppats det skulle fungera som det är, oljetråget har ju en väldigt speciell utforming som jag lät vara kvar just på grund av detta problem. kan ju också fylla på med lite extra olja för säkerhets skull! vad tror ni är jag ute och cyklar? :va

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Tack så mycket! Ska testa om pumpen kan förflytta någon soppa där den sitter annars så får jag flytta den!

Angående oljan så hade jag hoppats det skulle fungera som det är, oljetråget har ju en väldigt speciell utforming som jag lät vara kvar just på grund av detta problem. kan ju också fylla på med lite extra olja för säkerhets skull! vad tror ni är jag ute och cyklar? :va

Jag skulle tror att det fungerar men om du vill vara på den säkra sida så monterar du en "mellantank" så du har en marginal som gör att du kan köra "torrt" under en period. Borde fungera med 1 liter eller så.

Hur gör man med Speedway och dirttrack-hojar då? De går ju typ bara på sidan. Måste ju utsättas för en hel del G-krafter dessutom. Eller?:va

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...