RÖrken 2004

Bluegreengrey

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
SV650S med SHARK Helsystem (mullrar fint)
Hej Alla Glada RörkenEntusiaster!!
Nu är det dags att börja fundera på Rörken! Planera in träningsdagar innan Rörkensäsongen kommer igång så våra rörken-hjälp-instruktörer & SMC-instruktörer inte är ringrostiga som besökarna, vilka dagar vi kan "jobba" hur vi vill att kommande säsong ska utformas och mkt mkt annat!

Känner du någon som är intresserad av att hjälpa till? Kiosken, dela ut västar, vara instruktör etc. Bjud med den också!!

NÄR: Tisdagen den 23/3
TID: 19.00
VAR: Riksbankshuset i korsningen Bangårdsgatan - Kungsängsatan. (bangårdsgatan är gatan som går rakt ner mot Ån från Centralstationen, det står Riksbanken på Huset, se karta)
HUR KOMMER MAN IN: För att komma in anv porttelefon och tryck då 034 (annars ring 0706-561030).

Carola Eriksson
:squid
Suppleant SMC Uppsala Län

Bifogat

• kartaOT.jpg
    kartaOT.jpg
    65.4 KB · Visningar: 54
Last edited:

Deadmetal

NU i ett rött hus på landet :)
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
Nu 4 hjul och ett styre..
Sån här info borde vara sticky, annars har den ju en förmåga att försvinna i mängden av övriga trådar.

Kommer troligtvis, vet ej säkert då jag är på kurs i Stockholm den dan, förra gången var det slut 20.00 :va

Last edited:

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Lite tips inför era kommande disskutioner.
Eftersom IF och säkert några fler försäkringsbolag inte kommer låta sin försäkring gälla på inhängnade områden så innebär det att ett flertal av oss inte kommer kunna köra på Rörken.
Skulle vi inte då istället kunna säga att ingen försäkring gäller där så kan vi köra på som vanligt.
Man har ju ändå gjort ett eget val att köra ut på en bana med allt vad det innebär.
Rörkenträningen är bra för alla oavsett kunskapsnivå. Vore synd om den möjligheten försvann.

Bluegreengrey

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
M:et skrev:
Lite tips inför era kommande disskutioner.
Eftersom IF och säkert några fler försäkringsbolag inte kommer låta sin försäkring gälla på inhängnade områden så innebär det att ett flertal av oss inte kommer kunna köra på Rörken.
Skulle vi inte då istället kunna säga att ingen försäkring gäller där så kan vi köra på som vanligt.
Man har ju ändå gjort ett eget val att köra ut på en bana med allt vad det innebär.
Rörkenträningen är bra för alla oavsett kunskapsnivå. Vore synd om den möjligheten försvann.

Det är bara IF som krånglar! Inga andra försäkringsbolag krånglar när det gäller SMC-Broms & Kurvteknik fortbildning. (mer info om detta kommer komma framöver)

(Har ni frågor kan ni ställa dem i Försäkringsforumet med Johan FÖK, så får ni uppdaterade svar)

Last edited:

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Om If inte skulle backa på den här punkten rekommenderar vi att man byter till ett bolag som inte förbjuder sina kunder att trafiksäkerhetsutbilda sig.
Som Carola skrev är sista ordet är inte sagt, och det jobbas även på att ändra själva lagstiftningen som If tolkat lite annorlunda.

Bluegreengrey

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Som sagt alla som vill vara delaktiga i vad som händer på rörken på något sätt är varmt välkomna!!

xx

"RWP"
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
1352cc
F-n har buggträning på Tisdagar kl:19.00
Jag kan ju kanske hoppa över den för en gångs skull.
Så jag kommer antagligen :gnissla

xx

"RWP"
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
1352cc
Bluegreengrey skrev:
Det ordnar sig.....hur många påminnelser vill du ha och när :)

:( Enligt vissa behöver jag piskas för att komma i tid. Men en liten påminnelse på Måndagen så jag inte bokar iväg mig med buggarligan :tummenupp

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
xx skrev:
:( Enligt vissa behöver jag piskas för att komma i tid. Men en liten påminnelse på Måndagen så jag inte bokar iväg mig med buggarligan :tummenupp

Vi kan ju alltid :hördu ropa lite extra högt så att du märker när det är dags... ;)

Nalken

Gick med
10 Mar 2003
Hoj
CRF 450
Bluegreengrey skrev:
Det är bara IF som krånglar! Inga andra försäkringsbolag krånglar när det gäller SMC-Broms & Kurvteknik fortbildning. (mer info om detta kommer komma framöver)

(Har ni frågor kan ni ställa dem i Försäkringsforumet med Johan FÖK, så får ni uppdaterade svar)

Hoppas det löser sig med IF då dom har den absolut billigaste premien för min del..
Och gör det inte det så kommer jag bara öka takten på vanliga vägar så jag kan få köra av mig.
Kämpa på nu :tummenupp

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Enigt tanten jag pratade med från IF i förrgår så var det inga problem att åka på Rörken om SMC stog som arrangörer (som de gör). Jag bad henne om en skriftlig försäkran om det, men jag har inte fått den än.
Avrostningar och Rörken-körningar är samma sak enligt henne som det lät även om det är inom avhägnat område. Bankörning på en normal bana är däremot INTE bra. Men som det lät på henne så är i varje fall mina problem vad gäller Rörken lösta. :tummenupp

Jag tror att det var pga att jag hade en Triumph (och eller en BMW) som jag hade den möjligheten, men jag är inte säker. Hör efter själva.

Om du har IF som försäkringsbolag RÅDER jag dig att ta kontakt med dom för att höra om det verkligen är Ok att åka på Rörken med dom med DIN mc. Jag liar inte på deras ord. Dom svänger hit och dit med deras löften.

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...