Nää? För vad? Jag har donerat slantar till folks roadracing-kassor, ser ingen större skillnad på detta.
Vad ska jag skämmas för?
Inte besiktningsbar i DK.
Finns den kvar i svenska registret, eller är den exporterad och avreggad?
Isf kan man nog misstänka att den som sålde den även lyckades trixa bort chansen att återregistrera den i Sverige - eller vad tror du själv att en ursprungskontroll här i Svedala skulle mynna ut i...?
Hur som helst - det är peanutpengar att åka över o hämta hojen. Kan dansken inte registrera den så är det bara att pruta tills debit och kredit går ihop för dig. ...med dina egna pengar.
Att ställa upp och vara med och betala för en gåsjakt där du kanske inte ens får hojen reggad känns mäktigt meningslöst.
Detta är så dumt från början till slut att jag vet inte vad jag ska skriva mer.
Aja, negerbollsmannen. In å sprid lite blåsippor eller "Rädda Lucia-tåget" så att kvällen blir komplett med.
Du är inte direkt trevlig mot dom du vill ska betala din hobby.
Du har ju fått ihop 2 $ iaf, dubbla det så kan du ta lokalbussen en hållplats.
Så! Efter lite rådfrågande bland mina vänner varför jag blev näthatad så har jag nu utvecklat lite om varför ni ev. kan tänkas vilja skänka en slant. Om inte detta funkar så får vi nog dricka gravöl för det goda MC-kollektivet...
https://www.generosity.com/memorial-fundraising/save-the-red-beast-suzuki/x/15523602
/M
Är i akut behov av sex!
Kan inte ni i MC-kollektiven skänka era tjejer till mig för en snabbis? Har inte tid att gå ut och träffa någon just nu. Har precis återhämtat mig från en ryggskada så snälla tänk hur svårt jag har haft det!
Tack på förhand!
Hej TS, många här har nästa hoj i tankarna och funderar på hur dom skall finansiera den, och vad dom skall bortprioritera för att få råd med den så fort som möjligt.
Alla dom (vi) som gör det har ju egna och goda skäl (precis som du) att drömma om just DEN hojen. Men få skulle få för sig att be andra om hjälp med finansieringen.
Få här har alltså råd att köpa allt dom vill ha. Det är därför många blir provocerade av en skamlös tiggartråd, även om du kanske tycker att just du är i din fulla rätt att be forumets medlemmar om hjälp att tillfredsställa dina egna behov.
Sen är det en sak till; att be om bistånd från andra och därefter vara hånfull mot enskilda som har synpunkter blir direkt kontraproduktivt. Tittar du på andras "fundraisingtrådar" kommer du att mårka att ALLA som som startat sådana trådar är vänliga och har en schysst attityd till andra, även när dom skriver nåt mindre välbetänkt (vilket ju händer).
Slutsats: med schysst bemötande och ödmjukhet får man kompisar som ställer upp, men med spydiga kommentarer och en uppfattning om att man är naturligt berättigad andras hjälp så blir man ensam, ifrågasatt, och bitter.
Och det vill ju ingen bli, inte du heller.
Alltså: fundera över hur du vill bli uppfattad av andra och behandla dom som du själv vill bli behandlad, så slipper du få för dig att dina medmänniskor är ogenerösa näthatare.
Vad hojen beträffar tycker jag den verkar cool, och håller tummarna för att du lyckas få hem den
Jag kan bidra med att du får låna mitt släp när du hämtar den. Helt utan kostnad mot att det kommer tillbaka i likvärdigt skick
Okej, ett seriöst inlägg.
Öresundsbron tur och retur:
1760kr med släp (500r om du åker kl17-24 och får låna någons brobizz)
880kr skåpbil (250kr om du åker kl17-24 och får låna någons brobizz)
Göteborg - Danmark ca 80 mil tur och retur:
80 mil, 1 liter milen, 13kr litern = 1040kr
Så 1315 kr till 3050kr i värsta fall för att få hem hojen och i senare skede en registreringsbesiktning för 1000-2000kr.
Småpengar för någon som har en inkomst och råd att bygga hus. Det måste du väl förstå varför folk är ovilliga att skänka pengar?
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|