Räta ut böjt styre?

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
Speed Triple 1050 RS, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Byt rubbet.....peace of mind.

Kan röret vara koniskt in i den gjutna klumpen? Klumpen har en konisk form och skruven är bara belt n braces??

Mitt råd överst gäller oavsett, byt så sover du bättre och har ett styre att greppa när du behöver det...😉

//
- Jag vet fan inte hur styret ser ut i den änden, och det vet ingen annan i hela universum heller tydligen, eftersom man byter hela "enheten". Går alltså inte enbart byta själva styrpinnen.
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
Speed Triple 1050 RS, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
O hur f*n ska man tolka den här bilden:
1724936516074.png

..när jag fått beskedet från specifika 700 CL-X-forum att man inte kan byta enbart styrhandtaget, utan måste byta hela "kitet" från gaffelinfästningen??

(jag har redan provat att skruva loss den där skruven i toppen o försökt lirka o banka ut det där röret utan att det kunnat rubbas)
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
O hur f*n ska man tolka den här bilden:
View attachment 503033

..när jag fått beskedet från specifika 700 CL-X-forum att man inte kan byta enbart styrhandtaget, utan måste byta hela "kitet" från gaffelinfästningen??

(jag har redan provat att skruva loss den där skruven i toppen o försökt lirka o banka ut det där röret utan att det kunnat rubbas)
KawaStyre.png

Ser ut som nån låsning i hylsan, borra bort ev sprint.
Sen så kan det ju vara "limmat" i hylsan också, in i ugnen på typ 80 grader i en halvtimma.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
- Är det verkligen meningen att amatörköparen ska behöva borra eller ugnsbaka produkten för att kunna byta styrstång?
Jag tror inte att kineserna tänkt sig att du ska laga saker. Det är nog stora enheter via Temu eller Wish som gäller om något går sönder.
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
Speed Triple 1050 RS, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Ja fast den här reservdelsbilden kommer från Northern Performance, som bl.a. säljer just reservdelar till CF Moto´s modeller.
Skulle de visa en detaljbild med styrpinnen avmonterad om man ändå måste köpa hela rasket från styrände till gaffelbensfäste?
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Ja fast den här reservdelsbilden kommer från Northern Performance, som bl.a. säljer just reservdelar till CF Moto´s modeller.
Skulle de visa en detaljbild med styrpinnen avmonterad om man ändå måste köpa hela rasket från styrände till gaffelbensfäste?
Man vill ju inte ha röret glidande i hylsan, försämrar gashandtagets förmåga. Det är förmodligen en liten rörnit som spärr, kolla om du ser nåt på din styrhalva. Bör vara "synligt" på undersidan.
Lim/loctite av något slag är väldigt lämpligt på det där förbandet, grejerna ska ju sitta ihop och du slipper svetsa ihop olika material. Se det som en trippelsäkring mot styrfel.
(sen om det är limmat vete fn, men jag skulle ha gjort det iallafall)
 

Davidof

Sporthojsnörd
Gick med
21 Mar 2004
Ort
Ådalen
Hoj
Ktm 790 adventure
O hur f*n ska man tolka den här bilden:
View attachment 503033

..när jag fått beskedet från specifika 700 CL-X-forum att man inte kan byta enbart styrhandtaget, utan måste byta hela "kitet" från gaffelinfästningen??

(jag har redan provat att skruva loss den där skruven i toppen o försökt lirka o banka ut det där röret utan att det kunnat rubbas)
Jag skulle vilja påstå att då det ser ut sådär på sprängskissen går det inte att köpa röret löst. Utan det är hela nummer 7 man byter.
 

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Dalarna
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
- Beställer nog ett nytt. Om inte annat för att det ser mer estetiskt ut med symmetri i COCKpitt.
Det där med trivsel i cockpit är viktigt.

Jag hade en laddtrycksmätare som matchade förjävligt fint med vit mätartavla till Busans old school instrumentering. (Vita customtavlor med pilgrimsfalklogga) Tyvärr var den inte vätskefylld och fladdrade bara så nu kör man med klassisk industriell tryckmätare sedan några år och det har sin charm det också, men den andra såg mera "OEM" ut.
 
Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

 Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

Top