Räta ut böjt styre?

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
Byt rubbet.....peace of mind.

Kan röret vara koniskt in i den gjutna klumpen? Klumpen har en konisk form och skruven är bara belt n braces??

Mitt råd överst gäller oavsett, byt så sover du bättre och har ett styre att greppa när du behöver det...😉

//
- Jag vet fan inte hur styret ser ut i den änden, och det vet ingen annan i hela universum heller tydligen, eftersom man byter hela "enheten". Går alltså inte enbart byta själva styrpinnen.
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
O hur f*n ska man tolka den här bilden:
1724936516074.png

..när jag fått beskedet från specifika 700 CL-X-forum att man inte kan byta enbart styrhandtaget, utan måste byta hela "kitet" från gaffelinfästningen??

(jag har redan provat att skruva loss den där skruven i toppen o försökt lirka o banka ut det där röret utan att det kunnat rubbas)
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
O hur f*n ska man tolka den här bilden:
View attachment 503033

..när jag fått beskedet från specifika 700 CL-X-forum att man inte kan byta enbart styrhandtaget, utan måste byta hela "kitet" från gaffelinfästningen??

(jag har redan provat att skruva loss den där skruven i toppen o försökt lirka o banka ut det där röret utan att det kunnat rubbas)
KawaStyre.png

Ser ut som nån låsning i hylsan, borra bort ev sprint.
Sen så kan det ju vara "limmat" i hylsan också, in i ugnen på typ 80 grader i en halvtimma.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
- Är det verkligen meningen att amatörköparen ska behöva borra eller ugnsbaka produkten för att kunna byta styrstång?
Jag tror inte att kineserna tänkt sig att du ska laga saker. Det är nog stora enheter via Temu eller Wish som gäller om något går sönder.
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
Ja fast den här reservdelsbilden kommer från Northern Performance, som bl.a. säljer just reservdelar till CF Moto´s modeller.
Skulle de visa en detaljbild med styrpinnen avmonterad om man ändå måste köpa hela rasket från styrände till gaffelbensfäste?
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Ja fast den här reservdelsbilden kommer från Northern Performance, som bl.a. säljer just reservdelar till CF Moto´s modeller.
Skulle de visa en detaljbild med styrpinnen avmonterad om man ändå måste köpa hela rasket från styrände till gaffelbensfäste?
Man vill ju inte ha röret glidande i hylsan, försämrar gashandtagets förmåga. Det är förmodligen en liten rörnit som spärr, kolla om du ser nåt på din styrhalva. Bör vara "synligt" på undersidan.
Lim/loctite av något slag är väldigt lämpligt på det där förbandet, grejerna ska ju sitta ihop och du slipper svetsa ihop olika material. Se det som en trippelsäkring mot styrfel.
(sen om det är limmat vete fn, men jag skulle ha gjort det iallafall)
 

Davidof

Sporthojsnörd
Gick med
21 Mar 2004
Ort
Ådalen
Hoj
Ktm 790 adventure
O hur f*n ska man tolka den här bilden:
View attachment 503033

..när jag fått beskedet från specifika 700 CL-X-forum att man inte kan byta enbart styrhandtaget, utan måste byta hela "kitet" från gaffelinfästningen??

(jag har redan provat att skruva loss den där skruven i toppen o försökt lirka o banka ut det där röret utan att det kunnat rubbas)
Jag skulle vilja påstå att då det ser ut sådär på sprängskissen går det inte att köpa röret löst. Utan det är hela nummer 7 man byter.
 

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Dalarna
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
- Beställer nog ett nytt. Om inte annat för att det ser mer estetiskt ut med symmetri i COCKpitt.
Det där med trivsel i cockpit är viktigt.

Jag hade en laddtrycksmätare som matchade förjävligt fint med vit mätartavla till Busans old school instrumentering. (Vita customtavlor med pilgrimsfalklogga) Tyvärr var den inte vätskefylld och fladdrade bara så nu kör man med klassisk industriell tryckmätare sedan några år och det har sin charm det också, men den andra såg mera "OEM" ut.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top