Sniglom
Gudomlig sporthojare
Motorcykel: s1000rr 2011 ~3000mil
Då jag har problem med svällande(?) koppling, börjar jag simpelt med att kolla till oljenivån.
Funderar på om nivån är för låg vid drift.
Så här säger manualen om oljenivå:
Den ska mätas varmkörd, med avstängd motor, allt inom den röda (grå) ringen är okej.
Får börja med att säga att jag inte hade mc-stället med mig, så det blev tomgångskörning tills den kom upp i arbetstemperatur. Ska ta en ordentlig tur och kolla om det skiljer mycket, men tänkte jag kan börja höra om det ser helfel ut.
Bara så det är sagt:
Hojen står jämnt och jag rätar upp den för att kolla nivån.
Så här ser det ut kallt:
Inget konstigt här.
Tomgång, temperatur i klustret är drygt 70c.
I lägsta laget eller fullt normalt vid drift?
Efter tomgångskörning stängde jag av och väntade någon minut så olja skulle hinna rinna tillbaka. Då såg det ut så här:
Så, är det för lite olja i hojen? Om så, skulle det kunna påverka min koppling?
Då jag har problem med svällande(?) koppling, börjar jag simpelt med att kolla till oljenivån.
Funderar på om nivån är för låg vid drift.
Så här säger manualen om oljenivå:
Den ska mätas varmkörd, med avstängd motor, allt inom den röda (grå) ringen är okej.
Får börja med att säga att jag inte hade mc-stället med mig, så det blev tomgångskörning tills den kom upp i arbetstemperatur. Ska ta en ordentlig tur och kolla om det skiljer mycket, men tänkte jag kan börja höra om det ser helfel ut.
Bara så det är sagt:
Hojen står jämnt och jag rätar upp den för att kolla nivån.
Så här ser det ut kallt:
Inget konstigt här.
Tomgång, temperatur i klustret är drygt 70c.
I lägsta laget eller fullt normalt vid drift?
Efter tomgångskörning stängde jag av och väntade någon minut så olja skulle hinna rinna tillbaka. Då såg det ut så här:
Så, är det för lite olja i hojen? Om så, skulle det kunna påverka min koppling?
Last edited: