Rättegång APA-2 15 Mars Hbg Tingsrätt

Status
Ej öppen för fler svar.

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Tror jag läst dom flesta inläggen som han skrivit och brunskjortor gillar jag inte alls.

Fast jag tycker att vi kan hålla oss för goda för att dra in brunskjortor i det hela. De som har haft förmånen att bekämpa dessa i min släkt lever fortfarande och (förmodligen) till skillnad från DIG har jag first hand info om just brunskjortornas framfart mot mitt folk och deras uppfattning det hela.

Det är ju ett helt dött retoriskt knep att skrika "främlingsfientlighet" eller "rasism" så fort argumenten tryter och någon säger något som inte är en allmänt uttalat (fast brett i tysthet) accepterad sanning. Inte en gång och inte två hör man folk rätta sig, harkla sig och tillrättalägga sina "felsteg" med "men du räknas inte som invandrare" när de efter en öl eller två råkat "försäga" sig.

Jag har påtvingats en del kontakter med de försupna undermänniskorna med pälsmössa i öst.
Jag börjar undra om du överhuvudtaget varit där.
Lämna fantasivärlden och väx upp.

Tjaa..jag är ju född där och är där i stort sett varje år så att jag har rätt bra koll.
 
Last edited:

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Fast jag tycker att vi kan hålla oss för goda för att dra in brunskjortor i det hela. De som har haft förmånen att bekämpa dessa i min släkt lever fortfarande och (förmodligen) till skillnad från DIG har jag first hand info om just brunskjortornas framfart mot mitt folk och deras uppfattning det hela.

Det är ju ett helt dött retoriskt knep att skrika "främlingsfientlighet" eller "rasism" så fort argumenten tryter och någon säger något som inte är en allmänt uttalat (fast brett i tysthet) accepterad sanning. Inte en gång och inte två hör man folk rätta sig, harkla sig och tillrättalägga sina "felsteg" med "men du räknas inte som invandrare" när de efter en öl eller två råkat "försäga" sig.

Kvittar om du är Ryss eller Tysk nu, värderingen är lika osmaklig oavsett nationalitet. Så spring inte och göm dig bakom att dit folk slogs mot dom då.
 
Last edited:

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Ok, jag vet inte hur man gör, men kan man starta en topic där man anger de straffintervaller folk tror att kräket hamnar inom ? Tjaa...noll, villkorligt, 1-2 mån, 3-4 osv... så kan vi få se lite vad vi alla här TROR...sen matchar vi det mot vad som faktiskt blev av det hela och ser om hur många kom i närheten ?

Kvittar om du är Ryss eller Tysk, värderingen är lika osmaklig oavsett nationalitet. Så spring inte och göm dig bakom att dit folk slogs mot dom.

Värderingen är för mig basal och det är att vi ska ha nästan oinskränkt rätt att försvara oss själva och vår egendom. Det är väl inget fel på denna värdering ?

Annars fanns det en tid då folk skrek "antisemitism" som stuckna grisar så fort någon kritiserade Israels framfart där borta, fast den tiden är ju förbi. Det är ett trött sätt att argumentera liksom. Människor är fan inte nöjda ju, ska du stämpla hela segment av den Svenska befolkningen med "nasse" stämpeln bara för att de är trötta och besvikna ?
 
Last edited:

vilse

Lite lätt vimsig ibland...
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Mitt ute i ingenstans....
Hoj
ZX6R -07 Banhoj
Vi var 9 st som var där + ett vittne som stannade + 2 st som tyvärr fick gå ut pga för lite plats.

Alla i salen fick Väldigt stora ögon när vi kom in, och den åtalade såg lagom nervös ut i mina ögon. Dock övergick det mer och mer i att sitta och flina under rättegången.

Vi var flera som kom i RoH tröjorna, ingen i skinnställ dock.

Dom meddelas den 22:e mars kl 11.00.
 

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Stulen
Vi var 9 st som var där + ett vittne som stannade + 2 st som tyvärr fick gå ut pga för lite plats.

Alla i salen fick Väldigt stora ögon när vi kom in, och den åtalade såg lagom nervös ut i mina ögon. Dock övergick det mer och mer i att sitta och flina under rättegången.

Vi var flera som kom i RoH tröjorna, ingen i skinnställ dock.

Dom meddelas den 22:e mars kl 11.00.

Tyckte ordförande såg helt paff ut när alla stövlade in. Nåväl, vi får väl se vad domen blir.... han hade ju hittat på en del minst sagt.
 
  • Gilla
Reaktioner: VBK

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Vi kan starta en poll om hur många som vill att denna tråden går BACK TO TOPIC istället för allt annat dravvel...

Tjaa..fast topicen är väl slut ett tag framöver eller ? Rättegången har ägt rum, dom har inte avkunnats osv. Hur ska vi gå tbx till topicen tycker du ? Folk har redan skrivit i att kräket sket i allt och alla (förmodligen för att han visste att konsekvenserna skulle utebli).
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Värderingen är för mig basal och det är att vi ska ha nästan oinskränkt rätt att försvara oss själva och vår egendom. Det är väl inget fel på denna värdering ?

Du borde nog skarpt tänka på att flytta från detta demokratiska land med en hel del sunda värderingar när det gäller rättsäkerhet med rättegångar och dyligt trams.
 

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Malmö - Lever innanför broarna.
Hoj
Honda VTR1000F
Tjaa..fast topicen är väl slut ett tag framöver eller ? Rättegången har ägt rum, dom har inte avkunnats osv. Hur ska vi gå tbx till topicen tycker du ? Folk har redan skrivit i att kräket sket i allt och alla (förmodligen för att han visste att konsekvenserna skulle utebli).

JA? Ditt exempel är väl precis vad topic är? Tråden handlar väl om rättegången? Och den kan man väl uppenbarligen fortsätta skriva om?

Tror inte många bryr sig så mkt om var du kommer ifrån, dina politiska åsikter eller vilka hemmasnickrade vapen du har på hyllan, i en tråd som handlar om en rättegång mot en mc-tjuv i skåne?
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Du borde nog skarpt tänka på att flytta från detta demokratiska land med en hel del sunda värderingar när det gäller rättsäkerhet med rättegångar och dyligt trams.

Låt oss vänta ett par veckor på domen och då se hur sunda och demokratiska och framförallt rättsäkra värderingarna är (dvs hur man ser på förövarens resp offrets plats).
 
Last edited:

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Vi var 9 st som var där + ett vittne som stannade + 2 st som tyvärr fick gå ut pga för lite plats.

Alla i salen fick Väldigt stora ögon när vi kom in, och den åtalade såg lagom nervös ut i mina ögon. Dock övergick det mer och mer i att sitta och flina under rättegången.

Vi var flera som kom i RoH tröjorna, ingen i skinnställ dock.

Dom meddelas den 22:e mars kl 11.00.


Kom inte längre än till Kjell och då dog hon!
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Haha jag kunde nästan inte hålla mig för skratt .. Snubben var lite småkaxig.. Vägrade för en kort stund ta bort handen för munnen när vittnet skulle identifiera honom, sen försökte han döda vittnet med blicken
Han var nervös och orolig men försökte spela tuff. Som en vanlig kriminell slyngel dvs :D

Åklagaren läste bara från ett papper och försvarsadvokaten var lagom nervös och bajsnödig. Han lyckades på sin höjd få bort en bärgningskostnad från skadeståndet till försäkringsbolaget.

Det roligaste var när förs.advokaten och den tilltalade inte kunde bestämma sig om dom skulle erkänna en åtalspunkt eller inte. Det va typ
Slyngeln, Ja jag erkänner
Advokaten, men ..
Slyngeln, ja jag erkänner
Advokaten, men du borde inte ..
Slyngeln, nae jag är oskyldig
*det noteras att slyngeln anser sig vara oskyldig*


Blev förvånad hur oprofesionellt en svensk rättegång är

Så som jag uppfattade var vi bara på en delrättegång och vi missade bla åtalspunkten om vapenbrott, men ur denna rättegång bör han fällas för ett antal inbrott, mc/bilstölder, häleri, vårdslöshet i trafik, olovlig körning, ev grov misshandel etc
Domen kommer om en vecka

Erkände elr förnekade han åtalspunkterna??

Erkände vissa, stark bevisning i dom andra
 
Last edited:

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Haha jag kunde nästan inte hålla mig för skratt .. Snubben var lite småkaxig.. Vägrade för en kort stund ta bort handen för munnen när vittnet skulle identifiera honom, sen försökte han döda vittnet med blicken
Han var nervös och orolig men försökte spela tuff. Som en vanlig kriminell slyngel dvs :D

Åklagaren läste bara från ett papper och försvarsadvokaten var lagom nervös och bajsnödig. Han lyckades på sin höjd få bort en bärgningskostnad från skadeståndet till försäkringsbolaget.

Det roligaste var när förs.advokaten och den tilltalade inte kunde bestämma sig om dom skulle erkänna en åtalspunkt eller inte. Det va typ
Slyngeln, Ja jag erkänner
Advokaten, men ..
Slyngeln, ja jag erkänner
Advokaten, men du borde inte ..
Slyngeln, nae jag är oskyldig
*det noteras att slyngeln anses sig vara oskyldig*


Blev förvånad hur oprofesionellt en svensk rättegång är

Så som jag uppfattade var vi bara på en delrättegång och vi missade bla åtalspunkten om vapenbrott, men ur denna rättegång bör han fällas för ett antal inbrott, mc/bilstölder, häleri, vårdslöshet i trafik, olovlig körning, ev grov misshandel etc
Domen kommer om en vecka

Var advokaten bajsnödig ? Kanske rättshjälp rentav...lungnande att kräket inte hade råd med en skicklig lagvrängare...kanske får han sitta lite ändå, vem vet ?

Har ingen foto ? Jag vill se om han ser ut som jag föreställer mig hur han ser ut :D
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Var advokaten bajsnödig ? Kanske rättshjälp rentav...lungnande att kräket inte hade råd med en riktig lagvrängare...kanske får han sitta lite, vem vet ?

Du har nog sett får många amerikanska domstolsprocesser på TV. Hur många brottslingar i Svea pröjsar sin egen advokat?
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Du har nog sett får många amerikanska domstolsprocesser. Hur många brottslingar i Svea pröjsar sin egen advokat?

Fast vissa får ju en Silbersky alt fick Henning Penning på den tiden då det begav sig. De kostar ju en smula. Det finns nog en och annan som betalar för sin advokat skulle jag tro.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top