Rättegång APA-2 15 Mars Hbg Tingsrätt

Status
Ej öppen för fler svar.

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Ort
L-A
Hoj
Ducce M1200
Zoidberg, du e en pappskalle som inte vet vad du pratar om...

Jämför brottsligheten i Usa & Sverige per capita så inser du strax hur grovt fel du har... & att brottsligheten skulle gå ner... hahaha... kul men inte sant...

Vad gäller exv. nolltolerans & liknande så är slutsatsen solklar: Hårdare straff minskar inte brottsligheten. Istället medför det farligare brottslingar & mer våld... Usa är ett jättebra exempel på detta... Där exv. biltjuvar skjuter sig fria för att inte åka dit... Samma i sydafrika. Rånaren mördar sitt rånoffer för att inte bli identifierad...

Det Svenska straffsystemet fungerar jättebra! På Svenskar...
Systemet är anpassat för våran kultur & samhällsmoral.
Problemet ligger inte i straffsystemet & löses inte med hårdare straff!

Hahaha, Jerzy Sarnecki har hittat till SH och tror att han blivit biker:banana:banana:banana
Aj, svårt att ta sig upp av skrattkramperna
 

Stymer

Wide open till u see God THEN brake
Gick med
17 Jul 2005
Ort
-----
Hoj
Honda
Zoidberg, du e en pappskalle som inte vet vad du pratar om...

Jämför brottsligheten i Usa & Sverige per capita så inser du strax hur grovt fel du har... & att brottsligheten skulle gå ner... hahaha... kul men inte sant...

Vad gäller exv. nolltolerans & liknande så är slutsatsen solklar: Hårdare straff minskar inte brottsligheten. Istället medför det farligare brottslingar & mer våld... Usa är ett jättebra exempel på detta... Där exv. biltjuvar skjuter sig fria för att inte åka dit... Samma i sydafrika. Rånaren mördar sitt rånoffer för att inte bli identifierad...

Det Svenska straffsystemet fungerar jättebra! På Svenskar...
Systemet är anpassat för våran kultur & samhällsmoral.
Problemet ligger inte i straffsystemet & löses inte med hårdare straff!

Det stämmer som du säger, att man kan inte sätta straffsatser hur som helst, ex. 50år för rån och livstid för mord. Alla förstår ju att en rånare isf dräper ev. vittnen tex. Dock så har ju brottsligheten gått ned dramatiskt i tex NY. I Florida har brottsligheten mot turister gått ned mycket sedan man höjde straffsatsen mot just brott mot turister.
Fast... det får bli som det vill. De som tallar på mina grejer förtjänar att dö, som minst att misshandlas grovt. Det är ett fåtal som begår en stor mängd brott. Om ryktet går att det kan bli jobbigt att sno på ett visst ställe så minskar stölder där. Sen om brottsligheten ökar eller minskar totalt pga av det, det skiter jag i.
Dräper man 10 kräk så är det 10 kräk mindre. Matematik på hög nivå.
 

NBR

̿ ̿ ̿ ̿'̿'\̵͇&#
Gick med
25 Mar 2004
Ort
NV Skåne
Hoj
Buell XB12 + 3 x Husa + lite annat skoj
Det stämmer som du säger, att man kan inte sätta straffsatser hur som helst, ex. 50år för rån och livstid för mord. Alla förstår ju att en rånare isf dräper ev. vittnen tex. Dock så har ju brottsligheten gått ned dramatiskt i tex NY. I Florida har brottsligheten mot turister gått ned mycket sedan man höjde straffsatsen mot just brott mot turister.
Fast... det får bli som det vill. De som tallar på mina grejer förtjänar att dö, som minst att misshandlas grovt. Det är ett fåtal som begår en stor mängd brott. Om ryktet går att det kan bli jobbigt att sno på ett visst ställe så minskar stölder där. Sen om brottsligheten ökar eller minskar totalt pga av det, det skiter jag i.
Dräper man 10 kräk så är det 10 kräk mindre. Matematik på hög nivå.

En åtminstonne inte obetydlig faktor till att brottsligheten emellanåt går ner på olika ställe i Usa, kan nog tillskrivas snutarnas skjut först, fråga inte alls-mentalitet... Folk som skriker efter hårdare tag bör fråga sig om dom verkligen vill ha beväpnade brottslingar utan något att förlora, & skjutkåta helidioter i uniform som hatar alla för dom blev mobbade som små...

Sen e de ju som vanlig med statistik... har man inte full koll på hur den konstruerats e den tvivelaktig som bäst...

Hahaha, Jerzy Sarnecki har hittat till SH och tror att han blivit biker:banana:banana:banana
Aj, svårt att ta sig upp av skrattkramperna

Om du menade mej... Har inte hittat hit nyligen... På detta forumet finns inga bikers så vitt jag sett... Det räcker inte med en retta å en sparkdräkt i läder för att kunna definieras som biker...
 
Last edited:

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Ort
Malmö ...ungefär
Hoj
FZR skrot
Zoidberg, du e en pappskalle som inte vet vad du pratar om...

Jämför brottsligheten i Usa & Sverige per capita så inser du strax hur grovt fel du har... & att brottsligheten skulle gå ner... hahaha... kul men inte sant...

Vad gäller exv. nolltolerans & liknande så är slutsatsen solklar: Hårdare straff minskar inte brottsligheten. Istället medför det farligare brottslingar & mer våld... Usa är ett jättebra exempel på detta... Där exv. biltjuvar skjuter sig fria för att inte åka dit... Samma i sydafrika. Rånaren mördar sitt rånoffer för att inte bli identifierad...

Det Svenska straffsystemet fungerar jättebra! På Svenskar...
Systemet är anpassat för våran kultur & samhällsmoral.
Problemet ligger inte i straffsystemet & löses inte med hårdare straff!
Att kalla någon för pappskalle utan att ha torrt på fötterna.... :va

Skillnad i trender Sverige/USA, som jag pratade om, kan du se nedan taget Från BRÅ & Bureau of Justice Statistics. Har du andra uppgifter & annan källa är du välkommen med dom.
I övrigt håller jag absolut med dig om att vårt system är anpassat & fungerande efter tidigare svenska förhållanden. Men tyvärr är det så att de polisiära metoderna & straffens "hårdhandskhet" i viss mån behöver anpassas efter "tjyvarnas" skrupellöshet. Skulle ryssen invadera med tanks så funkar det liksom inte att komma med P-lisor för att ta ett överdrivet exempel.
 

Bifogat

  • Sexualbrott.JPG
    Sexualbrott.JPG
    64.1 KB · Visningar: 149
  • VåldsbrottBRA.JPG
    VåldsbrottBRA.JPG
    30.7 KB · Visningar: 147
  • crime trends usa.JPG
    crime trends usa.JPG
    66.6 KB · Visningar: 148
Last edited:

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
jag skall ringa o kolla med dom i morgon.

vet dock inte om jag hinner skriva i tråden.

men rättegången e planerad att pågå under 3 timmar.. o det e säkert pauser, så då får man väl skiftas om att kolla :D

Haha :)
Om du orkar kan du väl slänga iväg ett sms ifall vi bör vända bilen.. 0706115590
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
OBS! FINNS ENDAST 9 PLATSER I RÄTTSSALEN, OCH DESSA GÅR INTE ATT BOKA!!!

Att stå upp är tyvärr inte heller ett alternativ, enligt den personen jag pratade med på tingsrätten.
Så det är först till kvarn som gäller!
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Gör upp vilka som åker. Det är sannolikt att det är fler än ni som går dit. Kanske rent av någon anhörig till personen i fråga. Ni får nog räkna med färre än 9 platser väl på plats.

Kommer rättegången att ske i en liten sammanträdessal möjligtvis? Detta är väl en i raden av de "småbrott" som våra domstolar har att göra med dagligen. Inget de höjer ögonbrynen för.

Besökte Helsingborgs tingsrätt för inte allt för länge sedan i ett ärende. När man gick runt och lästa på de elektroniska skyltarna utanför dörrarna fick man verkligen känslan av att det var samhällets bottenskrap som gjorde upp bakom de stängda dörrarna. Misshandel, fylla, droger, stölder etc.
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Zoidberg, du e en pappskalle som inte vet vad du pratar om...

Jämför brottsligheten i Usa & Sverige per capita så inser du strax hur grovt fel du har... & att brottsligheten skulle gå ner... hahaha... kul men inte sant...

Vad gäller exv. nolltolerans & liknande så är slutsatsen solklar: Hårdare straff minskar inte brottsligheten. Istället medför det farligare brottslingar & mer våld... Usa är ett jättebra exempel på detta... Där exv. biltjuvar skjuter sig fria för att inte åka dit... Samma i sydafrika. Rånaren mördar sitt rånoffer för att inte bli identifierad...

Det Svenska straffsystemet fungerar jättebra! På Svenskar...
Systemet är anpassat för våran kultur & samhällsmoral.
Problemet ligger inte i straffsystemet & löses inte med hårdare straff!


Du är nog ute och cyklar här lite. Det är helt rätt att det är utformat för att fungera på Svenskar, med den Svenska naiva mentaliteten, mjäkiga inställning och godtrogna attityd och de värdegrunder som Svenskar i gemen tar till sig under sin uppfostran eller det som du kallar för samhällsmoral och kultur. So far allt är nice´n´dandy. Problemet är dock att den "Svenska kulturen" och det "Svenska det ena och det andra" inte är ett skit Svenskt på många ställen och luckras upp på andra till följd av en misslyckad integrationspolitik som man följer upp med en fet vänster krok mot vårt samhälle i form av...ännu mer invandring. Det där med "anpassad för Svensk det ena och det andra" är ju för fan inte relevant längre. Folk släpar hit sina problem, konflikter, traumatiska upplevelser och sociala missöden och DET är inte det "Svenska" systemet redo för.

En av dessa "icke Svenska" företeelser är just att beväpna sig med hund och diverse tillhyggen för att skydda sig själv för att det är "så det går till där hemma" och vara redo att samma system som misslyckas med att skydda en kommer att förfölja en samtidigt som det erbjuder en "lättare tariff " till kräk. Jag har upplevt det på nära håll här i Sverige och klarat mig med nöd från åtal, men är inte beredd att böja mig framåt och dra ner byxorna á la Svensson. Vi Ryssar är inte ihopskruvade på detta vis. Jag avskyr att krossa din illusion...men du..Sverige är inte längre Svenskt och ett system för Svenskar och deras inbankade räddsla för mydigheten och respekt för "regler" funkar inte längre.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
OBS! FINNS ENDAST 9 PLATSER I RÄTTSSALEN, OCH DESSA GÅR INTE ATT BOKA!!!

Att stå upp är tyvärr inte heller ett alternativ, enligt den personen jag pratade med på tingsrätten.
Så det är först till kvarn som gäller!
Då hoppar jag (gör nog större nytta på jobb idag) men rapportera hur det gick!
 

kenth ericsson

Ny medlem
Gick med
14 May 2008
Ort
kvidinge
Hoj
-06 hayabusa
Jag håller med,, skulle vara j-ligt juste om man kunde få läsa lie här i natt när man kommer hem. själv åkte jag på att stanna hemma med dottern.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Jag avskyr att krossa din illusion...men du..Sverige är inte längre Svenskt och ett system för Svenskar och deras inbankade räddsla för mydigheten och respekt för "regler" funkar inte längre.


Jag får en känsla av att ni båda menar samma sak egentligen. Jag hittar inget i hans text som motsägs av din, och vici versa:va
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Ok..vad är ERT tipps på "straffet" det värdelösa avfallet kan vänta sig ? Jag tippar på max 6 månader. Sedan är han ute och stjäl igen.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top