Rättegång APA-2 15 Mars Hbg Tingsrätt

Status
Ej öppen för fler svar.

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Ort
Malmö ...ungefär
Hoj
FZR skrot
Tyvärr fungerar det inte med hårdare straff och mer våld i samhället, kolla på USA....
Men för he...
Hämtar du uppgifter från Kalle Anka eller du drar bara till med något som låter bra ?

USA har till skillnad från Sverige en mkt positiv trend gällande brottsutveckling. New York sedan många år en nästintill osannolik nedgång, ...som följd av deras nolltoleranssystem.
Och ja, dom har hårdare straff & fler poliser per capita.

Sveriges daltsystem har sedan länge visat sig totalt kontraproduktivt, ..men kockarna till det är förstås inte villiga att erkänna det & stå till svars för förödelsen.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Ok..najs tråd. Låt oss vända på det..Mååånga dyker upp på skitsäckens rättegång. Får han hårdare straff ? Om inte vad är syftet med att slösa bort tiden ? Skulle han få ett offentligt spöstraff..tja då kan jag tänka mig att se på och heja.

Ja, det är ju frågan.

Teoretiskt kan jag se en liiten liiten chans till att straffet blir hårdare med hjälp av många motorcyklisters närvaro.

Då syns det att det är ett brott som berör väldigt många människor, och även om sånt inte ska påverka rätten, så kan det åtminstonde leda till att dom tar ett straff högre upp i normalskalan omedvetet, istället för att gäspa sig igenom rättegången och ge honom samma straff som sist.

För vi ser ju vart straffet "saft och bullar med batikhäxan på soc" ledde honom som tonåring...

Hur många saftkalas tror ni att snubben har varit på innan han blev straffmyndig?

Dock brukar dom förlägga sånt här till minsta salen i huset, så det är inte säkert att det rymms så många, men det räcker med att det dyker upp massor utanför och att några följer med in för att det ska synas att WW har stöd.

Eventuellt kanske media slår upp en notis om det.
 
Last edited:

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
'
Bla bla bla ...slå en spade i ansiktet på kräket - svinet kommer inte tbx. Pragmatiskt - enkelt. Slicka de i röven.....kommer de tbx. Jag HAR varit där..jag HAR lyckligtvis haft goda vänner som ställde upp och delade min uppfattning om svin, skit och avfall. Kräken åkte dit.





He he..det är värre om du har jobb..100% och ändå inte kan unna dig en riktig hoj utan åker omkring på en rishög. Då har du verkligen gjort något fel.


Kom ner en dag till skåne vetja så tar vi en runda på hojarna:D

Ja du på hoj och jag på moppe då:krama Ja om du finns på riktigt då?
 

Stone Cold

Been there destroyed that
Gick med
2 Feb 2009
Ort
Hus
Hoj
Honda X11 Screaming Death edition Kawasaki GPZ-900 -86, Suzuki SV650 -01 Honda CBR1000RR -04 Repsol Dark Edition
Har inte läst så noga men ser mest romaner:va, e det någon som ska gå mer än WW??:confused: Är ändå jobblös till den 22:e så vill ni ha mer sällskap är jag på:tummenupp:tummenupp:tummenupp
 

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Men för he...
Hämtar du uppgifter från Kalle Anka eller du drar bara till med något som låter bra ?

USA har till skillnad från Sverige en mkt positiv trend gällande brottsutveckling. New York sedan många år en nästintill osannolik nedgång, ...som följd av deras nolltoleranssystem.
Och ja, dom har hårdare straff & fler poliser per capita.

Sveriges daltsystem har sedan länge visat sig totalt kontraproduktivt, ..men kockarna till det är förstås inte villiga att erkänna det & stå till svars för förödelsen.

USA är trots allt ett land på... 300 miljoner invånare?

Medans vi har 9 :näsblod
 

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Ort
7:e våningen
Hoj
äldre Yamaha
Du säger väl inte att vi är motorcyklister?
Med deras fantasi blir det väl säkerhetssalen i Malmö helt plötsligt...
:)
 

NBR

̿ ̿ ̿ ̿'̿'\̵͇&#
Gick med
25 Mar 2004
Ort
NV Skåne
Hoj
Buell XB12 + 3 x Husa + lite annat skoj
Det hade varit intressant att följa rättegången på plats, men jag tror jag avstår att gå dit. Ni får gärna skriva hur det gick sedan här i tråden.

Nyss hemkommen från Sydafrika. Där är ens liv inte mycket värt. Enormt stora inkomstklyftor. Blir man utsatt för inbrott finns chansen att tjuvarna försöker skära halsen av dig i sömnen. En granne till paret vi åt middag hos berättade det för oss. En annan blev skjuten genom rutan till sitt hus. Ens liv är med andra ord billigt i förövarens ögon. Det är inte helt riskfritt att vara förövare. Man har rätt att försvara sin egendom. Fick berättat om en gammal överste i Sydafrikanska armén som såg en cykel bli stulen på sin tomt. Han skottskadade den ena förövaren så allvarligt att han förblödde i flykten. Sa till sin son att springa efter den andra. Själv satte han sig i bilen. De jagade mannen in i något snår med vatten och vass. Den gamle översten hoppade ner i vattnet och fick tag på förövaren och grep honom.

Givetvis är det inte helt rättslöst. Skjuter man en inkräktare måste man visa upp sig i domstol och styrka sina motiv. Översten blev friad.

Det känns helt främmande att man skulle få göra så i Sverige. Vår samhällsutveckling har inte nått den kritiska punkten. Om vårt samhälle sett ut som det i Sydafrika skulle vi nog få helt andra rättigheter att försvara oss. Det är jag rätt övertygad om.

I vårt samhälle kan barn leka och cykla omkring. I Sydafrika är det otänkbart. Inga höga murar omger våra hus med elstaket och tagg tråd.

Vår uppväxt i detta samhälle har nog delvis gjort oss rätt naiva. Det blir uppenbart om man ser sig om lite i världen.


Den rätten finns i princip redan i Sverige. Skulle förmodligen inte klara sig helt ostraffad om man sköt nån för cykelstöld, men det är inte omöjligt heller.... Beror på omständigheterna.

För min egen del skulle jag inte tveka en sekund att slå sönder någon som försöker sno mitt skit... Spelar ingen roll om de e bilarna, bågarna min cykel elr nått annat... Men jag hade nog inte börjat med att skjuta... Om jag inte visste att tjuven va beväpnad klart...
 

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Ort
7:e våningen
Hoj
äldre Yamaha
ska ringa måndag morgon o säga att vi e några stycken som vill kolla på under rättegången.. jag har ingen aning om hur många salarna tar

10-15 skall nog inte vara några som helst problem, oavsett sal. Så länge som de inte uppfattar någon hotbild är det säkert lugnt. De är av naturliga skäl ganska nervösa för sånt idag.
 

NBR

̿ ̿ ̿ ̿'̿'\̵͇&#
Gick med
25 Mar 2004
Ort
NV Skåne
Hoj
Buell XB12 + 3 x Husa + lite annat skoj
Kan funka ! För min del..har jag en teleskopbatong redo samt ett baseball trä piggat med avklippta grabberskruvar sedan 10 år...och en hund som inte drar sig för något. Jag kan åtm se mig själv i spegeln och säga "mig rövknullar ni ej..gå vidare till Svenskar de är vana ".

Skryter med att du har batong, basebollträ å en farlig hund?!
Vilken fjolla du är... Om nått händer tror jag du släpper ut hunden å ställer dej i dörren å skriker med ditt basebollträ... Skulle nån ta ett steg framåt mot dej hade du garanterat hoppat in å låst dörren igen...
 

NBR

̿ ̿ ̿ ̿'̿'\̵͇&#
Gick med
25 Mar 2004
Ort
NV Skåne
Hoj
Buell XB12 + 3 x Husa + lite annat skoj
Men för he...
Hämtar du uppgifter från Kalle Anka eller du drar bara till med något som låter bra ?

USA har till skillnad från Sverige en mkt positiv trend gällande brottsutveckling. New York sedan många år en nästintill osannolik nedgång, ...som följd av deras nolltoleranssystem.
Och ja, dom har hårdare straff & fler poliser per capita.

Sveriges daltsystem har sedan länge visat sig totalt kontraproduktivt, ..men kockarna till det är förstås inte villiga att erkänna det & stå till svars för förödelsen.

Zoidberg, du e en pappskalle som inte vet vad du pratar om...

Jämför brottsligheten i Usa & Sverige per capita så inser du strax hur grovt fel du har... & att brottsligheten skulle gå ner... hahaha... kul men inte sant...

Vad gäller exv. nolltolerans & liknande så är slutsatsen solklar: Hårdare straff minskar inte brottsligheten. Istället medför det farligare brottslingar & mer våld... Usa är ett jättebra exempel på detta... Där exv. biltjuvar skjuter sig fria för att inte åka dit... Samma i sydafrika. Rånaren mördar sitt rånoffer för att inte bli identifierad...

Det Svenska straffsystemet fungerar jättebra! På Svenskar...
Systemet är anpassat för våran kultur & samhällsmoral.
Problemet ligger inte i straffsystemet & löses inte med hårdare straff!
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top