Rättegång APA-2 15 Mars Hbg Tingsrätt

Status
Ej öppen för fler svar.

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Eller så lyssnar du på dom som har jagat dräggen ett bra tag nu, för att få reda på vilken etnicitet det handlar om.

Det finns etniska svenskar med, om man med det menar som exempel :son namn eller ganska många generationer utan invandring. (Vad fasiken är en etnisk svensk egentligen:va).
Men de är i grym minoritet bland de som hittats här nere, med stulna hojar, eller i färd med att stjäla.
Tyvärr ren och klar fakta. Menar inte att trampa någon här i forumet på tårna pga etnicitet. Det är sorgligt för alla.



de som jagar dem får syn på dem enbart för det är pundhuvuden som snor nått och tror de kan ut och leka av sig med hojarna och då får dessa eldsjälar syn på dem. Men den andra skaran som jag påpekade slaktar hojarna eller slänger på craschkåpor och kör brukar grejerna på bana där de kanske inte blir lika granskade eller liknande.

Vad är det att påpecka ursprung bara för det handlar om stöld?
Och som jag skrev tidigare, vad är värst ett pundhuvud som inte tänker längre än näsan räcker och snor en hoj för han inte vet bättre och dessutom åker runt med den i samma stad för att bli igenkänd för han inte vill betala för nåt han kör sönder eller en som snor/köper stulna grejer för att kunna unna sig en lyxhobby som banåkning men inte vill betala vad det kostar?

Men läs igen vad jag skrev. Såklart finns det infödda svenskar som också är idioter. Alldeles för många dessutom. Däremot så är det överrepresenterat med invandrare och utlänningar som står för dessa typer av brott. Jag menar, att den procentuella fördelningen inte följs åt. (I min lilla bubbla: 10 % invandrare = 10 % av alla brott utförs av invandrare. 90 % svenskar = 90 % av all brott utförs av svenskar)

Eftersom jag vet att det inte var så, vågade jag mig på en gissning och även ett vad, om att det var en invandrare som hade utfört dessa brott. Borde bli 9 gånger pengarna om jag hade rätt. Men har svårt att se att någon skulle våga satsa emot. Varför då? Jo därför att de allra flesta vet att jag har rätt.

(Är väl bäst att skriva än en gång: nej jag har absolut inget emot invandrare. bara alla idioter som inte sköter sig och förstår att man är dum i huvudet om man stjäl andras egendom)


du utgår från en statistik som du läst dig till, och just dessa stistiker går efter tjuvar som åkt fast, så som jag förklarade ovan snor pundhuvuden hojar för att leka gangsta och köra sönder på gatan medans den andra skaran gör det mer proffestionellt och ägaren av den stulna hojen får aldrig se den ingen.

Och så skricks det om utlänska ligor som snor hojar och körs till andra länder för då behöver de inte känna obehag eller få ögonen på sig när de kommer till banan med en okänd hoj eller med nya delar utan kvitto eller liknande. Visst finns det utlänska ligor, men som i allt finns det en gråskala.
 
Last edited:

sideline

#11449
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vid sidan av Revingerakan...
Hoj
Gatmoppe: ER-6n -09 Banmoppe: cbr600rr -04
Skulle väldigt gärna vilja visa mitt stöd för det stört goda jobb du gjort. :tummenupp
Tyvärr är jag inte i landet på måndag. Hoppas dock att rättvisa skipas.



Tjuvar är multikulturella, ALLA stjäll
svenskar som nysvenskar-
kolla bara på Ericsson bossen(läs aftonbladet idag)

Jag antar att det är Carl-Henrik Svanber du syftar på!?
Är det stöld när en vd/anställd får ersättning för det jobb han/hon utfört till den utsträckning att semester inte hinns med!? :va
I detta fall kanske ersättningen var lite väl hög men det är knappast Svanbergs fel.
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Skulle väldigt gärna vilja visa mitt stöd för det stört goda jobb du gjort. :tummenupp
Tyvärr är jag inte i landet på måndag. Hoppas dock att rättvisa skipas.





Jag antar att det är Carl-Henrik Svanber du syftar på!?
Är det stöld när en vd/anställd får ersättning för det jobb han/hon utfört till den utsträckning att semester inte hinns med!? :va
I detta fall kanske ersättningen var lite väl hög men det är knappast Svanbergs fel.

rödakorset, skatteverket m.m. säger det dig nåt? eller som vår polischefs lilla historia som bara blir värre och värre. Visst polischefen är en annan sort brott men tog upp det för brott mot lagen är precis vad det är och har inte med ursprung att göra och det har det bevisats gång på gång. Gäller bara att veta hur systemet fungerar så kan man undangömma det så gott det går.
 

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Ort
L-A
Hoj
Ducce M1200
1:de som jagar dem får syn på dem enbart för det är pundhuvuden som snor nått och tror de kan ut och leka av sig med hojarna och då får dessa eldsjälar syn på dem.

2:Vad är det att påpecka ursprung bara för det handlar om stöld?

3:du utgår från en statistik som du läst dig till, och just dessa stistiker går efter tjuvar som åkt fast, så som jag förklarade ovan snor pundhuvuden hojar för att leka gangsta och köra sönder på gatan medans den andra skaran gör det mer proffestionellt och ägaren av den stulna hojen får aldrig se den ingen.

[/QUOTE

1: Kan med rejält på fötterna förklara för dig att det långt ifrån handlar om att "råka" se pundhuvuden som leker av sig. Och dina "eldsjälar" får sällan "syn" på dem. Det handlar mer om insamlande av observationer och rejäla och pålitliga kontaktnät.

2: Stöld? Vem har sagt att det enbart handlar om det? Misshandel, övergrepp i rättssak, grov olovlig körning, grovt rån, grovt hot, grovt vapenbrott, häleri. Behöver du mer?

3: Hade statistiken tagit med även de som INTE åker fast, så hade den tyvärr sett ännu värre ut. Och dina "gangsta" gör allt vad dom kan för att ta sig upp i näringskedjan. Och det blir tyvärr vanligare och vanligare att hojarna försvinner helt och hållet. Och det är samma typer som tidigare

Sen förstår jag inte frustrationen över banåkning? Lyxhobby? Det tror tusan att det kostar pengar. Och det är man djupt medveten om när man ger sig in i det. Men att anklaga kollektivet banåkare för att få runt det på att köpa stulna delar är för mig väl magstarkt. Har du en aning om hur mycket kämpande det är för att få ihop ett Team. Att jaga sponsorer och vända på kronorna? Och det menar du att man skulle spoilera bara sådär genom att köpa stulna delar:va
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
1:de som jagar dem får syn på dem enbart för det är pundhuvuden som snor nått och tror de kan ut och leka av sig med hojarna och då får dessa eldsjälar syn på dem.

2:Vad är det att påpecka ursprung bara för det handlar om stöld?

3:du utgår från en statistik som du läst dig till, och just dessa stistiker går efter tjuvar som åkt fast, så som jag förklarade ovan snor pundhuvuden hojar för att leka gangsta och köra sönder på gatan medans den andra skaran gör det mer proffestionellt och ägaren av den stulna hojen får aldrig se den ingen.

[/QUOTE

1: Kan med rejält på fötterna förklara för dig att det långt ifrån handlar om att "råka" se pundhuvuden som leker av sig. Och dina "eldsjälar" får sällan "syn" på dem. Det handlar mer om insamlande av observationer och rejäla och pålitliga kontaktnät.

2: Stöld? Vem har sagt att det enbart handlar om det? Misshandel, övergrepp i rättssak, grov olovlig körning, grovt rån, grovt hot, grovt vapenbrott, häleri. Behöver du mer?

3: Hade statistiken tagit med även de som INTE åker fast, så hade den tyvärr sett ännu värre ut. Och dina "gangsta" gör allt vad dom kan för att ta sig upp i näringskedjan. Och det blir tyvärr vanligare och vanligare att hojarna försvinner helt och hållet. Och det är samma typer som tidigare

Sen förstår jag inte frustrationen över banåkning? Lyxhobby? Det tror tusan att det kostar pengar. Och det är man djupt medveten om när man ger sig in i det. Men att anklaga kollektivet banåkare för att få runt det på att köpa stulna delar är för mig väl magstarkt. Har du en aning om hur mycket kämpande det är för att få ihop ett Team. Att jaga sponsorer och vända på kronorna? Och det menar du att man skulle spoilera bara sådär genom att köpa stulna delar:va


1. mina eldsjälar? snackar om dessa i denna tråd som lyckats få fast dessa tjuvar. Och inte fan tänker jag på lilla skåne eller södra sverige utan generellt sätt överlag i hela sverige. Hur exakt ni har det nere hos er behöver inte vara så överlag.

2. Behöver till vad? för att göra detta till en mer battle mellan mig och dig eller inse att vi snackar om hur det är i hela sverige och inte nere i södra sverige?

3. Mina "gangsta"? så nu är de mina och jag ett med dem för jag inte delar åsikt med dig och ett fåtal andra här? Känns mer som du blivit drabbad eller nån i din närhet så du bara har bildat ett agg och vill inte veta att det finns folk som du minst anar gör proffetionella stölder.

och detta med banåkningen tog jag upp som ett exempel som förekommer mer än du verkat veta, inte hos de seriösa kanske men finns en hel del som kanske inte göra detta på högre nivå utan kör mest bana för kul skul. Som sagt skyller inte nåt på nån eller vi eller dom utan försöker bara ge en inblick på hur det verkligen ligger till utan att ge nån typ av hojåkare skulden så lägg ner ditt snack om vi o dom/ni/du tack.
 

sideline

#11449
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vid sidan av Revingerakan...
Hoj
Gatmoppe: ER-6n -09 Banmoppe: cbr600rr -04
rödakorset, skatteverket m.m. säger det dig nåt? eller som vår polischefs lilla historia som bara blir värre och värre. Visst polischefen är en annan sort brott men tog upp det för brott mot lagen är precis vad det är och har inte med ursprung att göra och det har det bevisats gång på gång. Gäller bara att veta hur systemet fungerar så kan man undangömma det så gott det går.

Röda Korset: Bluffakturor et c. vilket är ekonomisk brottslighet.
Skatteverket: Hur har det förskingrat pengar!? :va
Vad har dessa med Svanberg att göra? Upplys mig gärna.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Att komma dit "uniformerade", vems sak tror du det gynnar? I värsta fall ser man det som hotfullt. Är det inte bättre att se ut som om du/ni kom direkt från scoutmötet.

Vilket tror du funkar bäst WW?:

- Får i ulvakläder.
- Ulv i fårakläder.
- Får i fårakläder.
- Ulv i ulvakläder.

Vilka signaler sänder du/ni till de som skall döma?
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016


Du har rätt.. det e kl 13.00 Ändrar i första inlägget

Att komma dit "uniformerade", vems sak tror du det gynnar? I värsta fall ser man det som hotfullt. Är det inte bättre att se ut som om du/ni kom direkt från scoutmötet.

Vilket tror du funkar bäst WW?:

- Får i ulvakläder.
- Ulv i fårakläder.
- Får i fårakläder.
- Ulv i ulvakläder.

Vilka signaler sänder du/ni till de som skall döma?


Jag tror du har rätt, det e dock inte meningen att vara hotfull på något sätt. mer att göra honom observant att det är hojfolk bland åskådarna.. så han vet att han har ögonen på sig

Första inlägget ändrat & uppdaterat
 
Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Du har rätt.. det e kl 13.00 Ändrar i första inlägget




Jag tror du har rätt, det e dock inte meningen att vara hotfull på något sätt. mer att göra honom observant att det är hojfolk bland åskådarna.. så han vet att han har ögonen på sig

Första inlägget ändrat & uppdaterat

Tror han fattar, det brukar väl inte vara fullsmockat på liknande? "Less is more", ni vill inte förknippas med kriminella mc-klubbar väl? Vad är ni? Förhoppningsvis normala snubbar med ett patos.

Han får ju inte framstå som offer, då skiter det sig. Vem har blivit utsatt för brott?

Lycka till!:tummenupp
 

Pato

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Honda Cb 550 (600cc) K3 -78
1:de som jagar dem får syn på dem enbart för det är pundhuvuden som snor nått och tror de kan ut och leka av sig med hojarna och då får dessa eldsjälar syn på dem.

2:Vad är det att påpecka ursprung bara för det handlar om stöld?

3:du utgår från en statistik som du läst dig till, och just dessa stistiker går efter tjuvar som åkt fast, så som jag förklarade ovan snor pundhuvuden hojar för att leka gangsta och köra sönder på gatan medans den andra skaran gör det mer proffestionellt och ägaren av den stulna hojen får aldrig se den ingen.

[/QUOTE

1: Kan med rejält på fötterna förklara för dig att det långt ifrån handlar om att "råka" se pundhuvuden som leker av sig. Och dina "eldsjälar" får sällan "syn" på dem. Det handlar mer om insamlande av observationer och rejäla och pålitliga kontaktnät.

2: Stöld? Vem har sagt att det enbart handlar om det? Misshandel, övergrepp i rättssak, grov olovlig körning, grovt rån, grovt hot, grovt vapenbrott, häleri. Behöver du mer?

3: Hade statistiken tagit med även de som INTE åker fast, så hade den tyvärr sett ännu värre ut. Och dina "gangsta" gör allt vad dom kan för att ta sig upp i näringskedjan. Och det blir tyvärr vanligare och vanligare att hojarna försvinner helt och hållet. Och det är samma typer som tidigare

Sen förstår jag inte frustrationen över banåkning? Lyxhobby? Det tror tusan att det kostar pengar. Och det är man djupt medveten om när man ger sig in i det. Men att anklaga kollektivet banåkare för att få runt det på att köpa stulna delar är för mig väl magstarkt. Har du en aning om hur mycket kämpande det är för att få ihop ett Team. Att jaga sponsorer och vända på kronorna? Och det menar du att man skulle spoilera bara sådär genom att köpa stulna delar:va

snackar ni statistik kan detta vara intressant att titta på. Undersökning beställd utav Bråttsförebyggande rådet. Kan skapa väldigt mkt diskussion dock ser man svart på vitt hur snevridet syn många har att de flesta brott begås utav invandrare. Ska man börja diskutera är det väldigt bra med grund för sina åsikter och informationen finns där ute bara man orkar leta..

http://www.bra.se/extra/measurepoin...b493479665ffe649e0edf57/1brottslsveutland.pdf
 

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Ort
L-A
Hoj
Ducce M1200
snackar ni statistik kan detta vara intressant att titta på. Undersökning beställd utav Bråttsförebyggande rådet. Kan skapa väldigt mkt diskussion dock ser man svart på vitt hur snevridet syn många har att de flesta brott begås utav invandrare. Ska man börja diskutera är det väldigt bra med grund för sina åsikter och informationen finns där ute bara man orkar leta..

http://www.bra.se/extra/measurepoin...b493479665ffe649e0edf57/1brottslsveutland.pdf

Du kan bevisa allt beroende på vem som beställer utredningen. Utdrag ur BRÅs rapport:
I Brå:s studie från år 1996 dras dessutom slutsatsen att ju allvarligare ett
brott är desto högre tenderar risken vara att utrikes födda är registrerade
som misstänkta. Andelen utrikes födda som skäligen misstänkts för något
brott var som nämnts 2 gånger högre än för dem med två svenskfödda för-
äldrar. Motsvarande överrisker för de utrikes födda att registreras för ett
brottsbalksbrott var 2,2 och för brott mot person 2,5. För några enskilda
brottstyper var andelen utrikes födda särskilt hög. Andelen utrikes födda
som registrerats som misstänkta för våldtäkt var 4,5 gånger högre än ande-
len registrerade bland dem med svenskfödda föräldrar. När det gällde miss-
handel mot obekant man var deras andel 4 gånger högre.

Häpp, allt går att tas ur sitt sammanhang:krama
 
Last edited:

Stymer

Wide open till u see God THEN brake
Gick med
17 Jul 2005
Ort
-----
Hoj
Honda
snackar ni statistik kan detta vara intressant att titta på. Undersökning beställd utav Bråttsförebyggande rådet. Kan skapa väldigt mkt diskussion dock ser man svart på vitt hur snevridet syn många har att de flesta brott begås utav invandrare. Ska man börja diskutera är det väldigt bra med grund för sina åsikter och informationen finns där ute bara man orkar leta..

http://www.bra.se/extra/measurepoin...b493479665ffe649e0edf57/1brottslsveutland.pdf

Jag vet inte hur du kunnat tolka den där undersökningen som att "nysvenskar" INTE är kraftigt överrepresenterade?
Den tog ju även upp det faktum att det skiljer sig kraftigt åt beroende på vilket geografiskt område man härstammar ifrån.
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
:felämne

Alltså, kan inte ni som vill diskutera brottsligheten ur ett etno-socialt perspektiv ta och skapa en egen tråd för det och sluta spamma sönder denna tråden?

:backontop

Skulle gärna närvara vid rättegången men får tyvärr svårt att komma ifrån på jobbet.
 
Last edited:

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Du kan bevisa allt beroende på vem som beställer utredningen. Utdrag ur BRÅs rapport:
I Brå:s studie från år 1996 dras dessutom slutsatsen att ju allvarligare ett
brott är desto högre tenderar risken vara att utrikes födda är registrerade
som misstänkta. Andelen utrikes födda som skäligen misstänkts för något
brott var som nämnts 2 gånger högre än för dem med två svenskfödda för-
äldrar. Motsvarande överrisker för de utrikes födda att registreras för ett
brottsbalksbrott var 2,2 och för brott mot person 2,5. För några enskilda
brottstyper var andelen utrikes födda särskilt hög. Andelen utrikes födda
som registrerats som misstänkta för våldtäkt var 4,5 gånger högre än ande-
len registrerade bland dem med svenskfödda föräldrar. När det gällde miss-
handel mot obekant man var deras andel 4 gånger högre.

Häpp, allt går att tas ur sitt sammanhang:krama

Men han motbevisar ju bara sig själv där. :va

Rapporten är dessutom 5 år gammal. Jag anar hur det gått sen dess.

Skitsamma, många invandrare får ta skit för vad några gör. Förstår om det är svårt att inte ta åt sig av snacket ibland. MEN, att förneka att det är ett problem och att det finns en överrepresentation är inte rätt väg att gå heller. Och NEJ, man är inte rasist/nazist/fascist för att man uppmärksammar det och tycker det är ett jävla problem. Och JA, det finns självklart en massa klåfingriga pundarhuvven som är svenskar också.

Andelen personer som är misstänkta för brott är större i grupper från vissa
geografiska områden än från andra. Det gäller till exempel personer från
vissa delar av Afrika och Västasien. Andelen personer från Nordafrika som
är misstänkta för brott under perioden är till exempel nästan fyra gånger
högre än vad den ”borde” vara med utgångspunkt från deras andel av befolkningen.
De som kommer från västra Europa, från Sydostasien och från
USA, Kanada, Australien och Nya Zeeland tillhör de grupper som i minst
utsträckning är misstänkta för brott bland de utrikes födda.
 
Last edited:

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bollnäs
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
:felämne

Alltså, kan inte ni som vill diskutera brottsligheten ur ett etno-socialt perspektiv ta och skapa en egen tråd för det och sluta spamma sönder denna tråden?

:backontop

Låter som en alldeles utmärkt ide...!

Där kan ni också diskutera den senaste händelsen i "flyktingfrågan", drygt 900 "romer" har kommit hit och sökt asyl och Migrationsverket börjar få svårt att härbergera dom.



Kan sen också nån ordna med en ljudupptagning från "förhandlingarna" i tingsrätten så vore det klockrent.

KentW
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Fan vad ni skriver mycket skit. IRL vågar ni knappt öppna truten ens....

Jag kommer. Hoppas du med kommer Slavi, länge sen nu ju ;)
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top