Rättegång APA-2 15 Mars Hbg Tingsrätt

Status
Ej öppen för fler svar.

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Ort
Malmö ...ungefär
Hoj
FZR skrot
Vet ett antal svenskar som också snor grejer från sina hoj bröder och säljer till sina svensson bannan polare som kör bana. Känner man några som kör bana inser man hur mycket stulna delar/hojar som rullar under dem. Så alla bidrar till denna efterfrågan som finns på stulna hojar/delar mer eller mindre.

Räknar inte med att få några plus då den enda och den andra här sitter med stulna grejer medvetet eller omedvetet.

Men vad är värst en pundarhuvud som bara vill sno hojar och köra skiten ur dem för att få lite roligt i tillvaron och känna sig gangsta eller en som köpt ens stula hoj/delar för att kunna köra på bana som en lyxhobby?

Så skrika invandrare så fort det handlar om sådant visar bara hur dåligt insatt du är.

Allt detta är tråkigt oavsett, men med de straffen vi har idag så verkar det inte hindra dessa tjuvar oavsett ursprung.
Ska man gå efter enskilda exempel, dvs ett antal svenskar som du "vet", ....eller ska man gå efter tillgänglig omfattande statistik ? Väljer man det senare så är det tydligt att det är du som inte är insatt i ämnet.
Detta absolut inte sagt för att någon enskild beroende på ursprung/etnicitet ska känna sig utpekad. ALL skuld & förföljelse åt makthavarna och deras totalansvarslösa projekt som är orsaken.

Vad gäller banåkare, ..så finns det något som heter MC-Id Card inom verksamhet för licensierade förare. Detta gör det väldigt svårt att komma med åtminstone stulna motorer & ramar då dessa nr registreras & kontrolleras regelbundet.
 
Last edited:

r33z

Livsnjutare
Gick med
27 Aug 2008
Ort
Kevlanche
Hoj
KTM 690 Endurov, Honda 600 Hornet
Någon som kan tänka sig Live Twittra/blogga från rättegången?
Har tyvärr inte chans att vara med.
 

Serbius

CЛABИША/Serbius
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Nära Havet i ett hus på 157m2
Hoj
Yamaha Fz6s 2004:a
bulls eye Mavve ehehheh

jag skall försöka komma
intressant att se o höra
pm ditt nr

Fan vad ni skriver mycket skit. IRL vågar ni knappt öppna truten ens....

Jag kommer. Hoppas du med kommer Slavi, länge sen nu ju ;)

det är C-H Svanberg ja

2008 fick han 41 mille
2009 49 mille

samtidigt stängde SE i huvudstaden(ca 400 fick gå)

javisst är han värd varenda kr

tjyveri på hög nivå,men vem säger nåt?regeringen?facket?

skit samma nu har vi verkligen glidig ifrån ämnet ordentligt

Lämna gärna ut nationalitet på förövaren men skriv för fan INTE bara nysvensk,det kan ju vara någon av oss ca 1.6mille som bor här

på så sätt ser man vilka som gör vad eller??

Skulle väldigt gärna vilja visa mitt stöd för det stört goda jobb du gjort. :tummenupp
Tyvärr är jag inte i landet på måndag. Hoppas dock att rättvisa skipas.





Jag antar att det är Carl-Henrik Svanber du syftar på!?
Är det stöld när en vd/anställd får ersättning för det jobb han/hon utfört till den utsträckning att semester inte hinns med!? :va
I detta fall kanske ersättningen var lite väl hög men det är knappast Svanbergs fel.
 
Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
vad har ursprung med det att göra?vad e ditt problem???
e du fortfarande mobbad av Hassan & Muhamed i den lokala pizzerian?

Åker tjuven fast så skall denna ta alla konsekvenser.
jag personligen tycker straffen är för låga men det är bara min åsikt

Tjuvar är multikulturella, ALLA stjäll
svenskar som nysvenskar-
kolla bara på Ericsson bossen(läs aftonbladet idag)

Kriminaliteten i Sverige hade förr om åren en sjujäkla topp! När? Jo i februari när allmänna självdeklarationen var inlämnad och börjades granskas av skattekontorets medarbetares vakande ögon..Stöld eller ekonomisk planering, hårfin fråga, de flesta "svenskar". Nu är det allt mer förenklad förståss, men mygelpellar försöker ännu lura systemet, vad är det för skillnad att snatta på affären eller förvanska för att få mer i ersättning för ex resor? Ingen i min mening.
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Ska man gå efter enskilda exempel, dvs ett antal svenskar som du "vet", ....eller ska man gå efter tillgänglig omfattande statistik ? Väljer man det senare så är det tydligt att det är du som inte är insatt i ämnet.
Detta absolut inte sagt för att någon enskild beroende på ursprung/etnicitet ska känna sig utpekad. ALL skuld & förföljelse åt makthavarna och deras totalansvarslösa projekt som är orsaken.
Statistik litar jag inte på för fem öre så det går bort, dessa som gör statistiken är antingen på den ena eller andras sida, eller för dåligt insatta för att göra en ordenkligt bedömning. Men ska inte vara en tjockskalle så du har en hel del rätt i det du säger ändå.

Vad gäller banåkare, ..så finns det något som heter MC-Id Card inom verksamhet för licensierade förare. Detta gör det väldigt svårt att komma med åtminstone stulna motorer & ramar då dessa nr registreras & kontrolleras regelbundet.

Inom Bodybuilding påstås det att det inte förkommer doping och att de tävlande testas regelbundet ;) ska man tro det också? Tog nu bara ett exempel, men liknande "låsas" regler förekommer inom de flesta sporter bara för att medelsvensson som inte är insatt inte ska knyta näven i fickan.
 
Last edited:

Phåne

Slappröv
Gick med
10 Jan 2009
Ort
örebro
Hoj
Hojutta
Känns lite som tråden ballat ur från sitt egentliga syfte.

Vi summerar allt nu,

alla stjäl oavsett nationalitet så är de bara, sen vilka som pekas i media och dyker upp i statistik är bara tragiskt o se.
bara för att en pappersvändare inte orkar se hur det egentligen fungerar.
 

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Statistik litar jag inte på för fem öre så det går bort, dessa som gör statistiken är antingen på den ena eller andras sida, eller för dåligt insatta för att göra en ordenkligt bedömning.

Oavsett vad du tror eller inte så finns det statistik från dem som sitter på fakta som BRÅ, SCB, kommunfakta och skatteverket.

http://frianyheter.wordpress.com/2009/08/29/etniska-gruppers-andel-av-anmald-brottslighet/

http://frianyheter.wordpress.com/st...d-utlandsk-bakgrund-att-misstankas-for-brott/

Eller du kanske tillhör de politiskt korrekta strutsarna ...
 

yoohan

Team Manwhore
Gick med
25 Feb 2005
Ort
Söder om Centrum
Hoj
Honda VTR1000 SP-1
bulls eye Mavve ehehheh

det är C-H Svanberg ja

2008 fick han 41 mille
2009 49 mille

samtidigt stängde SE i huvudstaden(ca 400 fick gå)

Bara tvungen att quote:a detta, fastän det inte har med tråden att göra för fem öre. Sätt siffrorna i relation: 40 millar täcker nätt och jämnt personal, löne och overhead-kostnader för 10% av de 400 uppsagda. Dras man då med olönsamhet har man alltså utöver VD:ns lön, omkostnader på 360 Milljoner som man skall ta från en pott av 0 miljoner. Eller så säljer man rasket, frigör lite kulor, och investerar dom i något som ger avkastning.

Visst kan man bli avundsjuk när vissa högt uppsatta människor tjänar okristliga mängder pengar, men det är fan ett livsval dom har gjort för att komma dit, och jag är inte så säker på att ens 1% av oss hade velat byta plats med dom när det väl kommer till kritan. Dessutom har vi alla samma chans här i livet.
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Oavsett vad du tror eller inte så finns det statistik från dem som sitter på fakta som BRÅ, SCB, kommunfakta och skatteverket.

http://frianyheter.wordpress.com/2009/08/29/etniska-gruppers-andel-av-anmald-brottslighet/

http://frianyheter.wordpress.com/st...d-utlandsk-bakgrund-att-misstankas-for-brott/

Eller du kanske tillhör de politiskt korrekta strutsarna ...

Ser ut som en sida som några hobby lirare gjort, trovärdigt *Not* men det står på iNtErNeT!!! då är det garanterat sant :rolleyes:
 

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Ort
På landet där försäkringen är billig.
Hoj
?
Inte omöjligt att jag också dyker upp.

Se till att ta ett riktigt snack med honom :tummenupp


Fan det blir mer än rättegång ju, träffa folk man inte sett på länge =)

Härligt härligt. Hoppas apan får ett långt och härligt fängelsestraff. Sätter en hunka eller tre på att apan inte har svenskt ursprung förresten... ?

hihi :Bugar

Det finns ursprung och det finns ursprung. Vissa är värre än andra, så är det bara. Alla vet det. Fast det får man inte säga i Sverige så nu var jag ovanligt hemsk och generaliserande. Fy fan. ;)

Som jag sagt förut.. Korruption, politiker som själ våra cash på alla möjliga sätt och sedan ljuger om dyl och kommer undan. Ett exempel är Freivalds.. FAN! Hon var ju inte svenne hon heller.
Tycker straffen är något som borde höjas.. Sverige har alltid varit Sverige och kommer antagligen alltid vara, på gott och ont. Mörda någon och skylla på personen som står brevid går ju att komma undan med, också det här konkreta exempel, men på den goda sidan hjälper det de 'oskyldiga'... Jag vet i fan vad man ska säga, för mycket kryphål.. Både ynglingar och politiker kommer undan för enkelt..
 
Last edited:

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Ort
På landet där försäkringen är billig.
Hoj
?
Oj, vad hängd du kommer bli av sh-humanisterna om en stund;)

Ja eller den gruppen utav SH som är invandrare, 1e, 2e gen whatever?

Sorry om det upplevdes drygt. Men ja absolut, det gör det såklart. Det finns många nysvenskar/invandrare som sköter sig. Har ABSOLUT inget emot invandrare generellt. Bara alla idioter som missköter sig.

Däremot så skulle jag tippa på att 80% av alla såna här brott utförs av invandrare/nysvenskar eller utlänningar. (Observera att jag inte säger att 80% av alla invandrare utför brott... ) Det är en hyfsat jäkla sned statistik mtp att ungefär 10% av sveriges befolkning är invandrare.

Det blir en galet galen statistik som jag är galet trött på att ha.

Vet du ens vad "Invandrare" innebär nu för tiden? Vet du hur många % av "invandrarna" som begår brotten som har uppehållstillstånd? När du börjar snacka så här så misstänker jag att du inte håller dig till "Apa" utan.. Och ja, så som de räknar VILKA som är invandrare gör att det blir så snett.
Tyvärr är det väl bara snorisar som ägnar sig åt mc-stölder osv..

Men läs igen vad jag skrev. Såklart finns det infödda svenskar som också är idioter. Alldeles för många dessutom. Däremot så är det överrepresenterat med invandrare och utlänningar som står för dessa typer av brott. Jag menar, att den procentuella fördelningen inte följs åt. (I min lilla bubbla: 10 % invandrare = 10 % av alla brott utförs av invandrare. 90 % svenskar = 90 % av all brott utförs av svenskar)

Eftersom jag vet att det inte var så, vågade jag mig på en gissning och även ett vad, om att det var en invandrare som hade utfört dessa brott. Borde bli 9 gånger pengarna om jag hade rätt. Men har svårt att se att någon skulle våga satsa emot. Varför då? Jo därför att de allra flesta vet att jag har rätt.

(Är väl bäst att skriva än en gång: nej jag har absolut inget emot invandrare. bara alla idioter som inte sköter sig och förstår att man är dum i huvudet om man stjäl andras egendom)

Bra skrivet.. Statistiken beror dock stor del till hur.. Vilka förresten? räknar en invandrare. Jag som själv är född i Sverige utav svensk morsa och först nyligen har dubbla medborgarskap MEN har en farsa (om det nu är så jävla viktigt) som har "arbetskraftsinvandrat" som det heter på det fina språket, räknas som en 'invandrare'.. Vilket innebär att JAG åker med i statistiken.. Tycker själv det är ganska galet.. Källa: Brottsförbygganderådet..
 
Last edited:

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Du borde skicka ett mejl till dem om deras bristande trovärdighet, Brå alltså, eftersom det är klippt/klistrat därifrån....:rolleyes:

http://www.bra.se/extra/measurepoint...lsveutland.pdf

seriöst så spelar det inge roll, jag påstår inte att invandrare inte gör brott eller det bara är svenskar......men lätt att visa hur pundhuvuden med invandrar bakrund gör mer ogenomtänka brott och åker oftast fast medans det finns en del svenska tjuvar som gör detta mer proffsigt och med insider jobb eller liknande och de aldrig får fast liraren, kommer det med i statistiken? nej så varför ska man bry sig om denna.

Var det inte en välkänt lirare som körde bana på seriös nivå som snodde massa hojar, brände upp sin bil, ställde till det med bandidos inblandade då bandidos försökte hjälpa de 3 drabbade lirarna här på sh att få tillbaks sina hojar?

greenpeace forskning och statistik är också trovärdig enligt många då de tror verkligen allt som kommer från deras håll är 100% sant, alla dessa så kallade "forskade" inom olika områden som för statistik och liknande behöver inte ha rätt bara för de tillhör en större organistation. Men alla har sin rätt att tro eller inte tro på allt dynga som sprids genom folk/större grupper/organistationer m.m. som har ett intresse att vinkla saker och ting efter deras moral eller liknande.

ett ex. [YOUTUBE-ID]KvufOvneJMk[/YOUTUBE-ID]
 

Stymer

Wide open till u see God THEN brake
Gick med
17 Jul 2005
Ort
-----
Hoj
Honda
seriöst så spelar det inge roll, jag påstår inte att invandrare inte gör brott eller det bara är svenskar......men lätt att visa hur pundhuvuden med invandrar bakrund gör mer ogenomtänka brott och åker oftast fast medans det finns en del svenska tjuvar som gör detta mer proffsigt och med insider jobb eller liknande och de aldrig får fast liraren, kommer det med i statistiken? nej så varför ska man bry sig om denna.

Var det inte en välkänt lirare som körde bana på seriös nivå som snodde massa hojar, brände upp sin bil, ställde till det med bandidos inblandade då bandidos försökte hjälpa de 3 drabbade lirarna här på sh att få tillbaks sina hojar?

greenpeace forskning och statistik är också trovärdig enligt många då de tror verkligen allt som kommer från deras håll är 100% sant, alla dessa så kallade "forskade" inom olika områden som för statistik och liknande behöver inte ha rätt bara för de tillhör en större organistation. Men alla har sin rätt att tro eller inte tro på allt dynga som sprids genom folk/större grupper/organistationer m.m. som har ett intresse att vinkla saker och ting efter deras moral eller liknande.

ett ex. [YOUTUBE-ID]KvufOvneJMk[/YOUTUBE-ID]

Tycker att det är på gränsen till rasistiskt, i alla fall fördomsfullt, att påstå att folk med invandrarbakgrund inte tänker lika bra som "svenskar".
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Tycker att det är på gränsen till rasistiskt, i alla fall fördomsfullt, att påstå att folk med invandrarbakgrund inte tänker lika bra som "svenskar".

du försöker vinkla och vrida det jag skrivit, men precis som en gummibatong går det tillbaks i samma läge :p

så mer bensin att "släcka" elden med eller tog det slut?
 

Stymer

Wide open till u see God THEN brake
Gick med
17 Jul 2005
Ort
-----
Hoj
Honda
du försöker vinkla och vrida det jag skrivit, men precis som en gummibatong går det tillbaks i samma läge :p

så mer bensin att "släcka" elden med eller tog det slut?

Har varken vinklat eller vridit. Eld och gummibatonger förstår jag ingenting av, kanske är jag trött?
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Jaha den typiska debatten där något trångsynta människor kastar all skuld på invandrare. Och för att understryka, Sverige är det enda landet i världen där man pratar om andra generationens invandrare. Det skulle varit kul att se samlad statistik över alla lagbrott och förseelser i sverige och se hur vågen tippar. Hembränneri, fylla, störande av ordning, olaga hot, misshandel, skattebrott, och stölder samlat.
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Jaha den typiska debatten där något trångsynta människor kastar all skuld på invandrare. Och för att understryka, Sverige är det enda landet i världen där man pratar om andra generationens invandrare. Det skulle varit kul att se samlad statistik över alla lagbrott och förseelser i sverige och se hur vågen tippar. Hembränneri, fylla, störande av ordning, olaga hot, misshandel, skattebrott, och stölder samlat.

väl talat!

och inte finns det med i brå´s fina sida, utan de tar gärna bara de brott som invandrare syns mer i.

Har varken vinklat eller vridit. Eld och gummibatonger förstår jag ingenting av, kanske är jag trött?

ganska stor chans att det är jag som är trött.
 
Last edited:

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Ort
Malmö ...ungefär
Hoj
FZR skrot
Statistik litar jag inte på för fem öre så det går bort, dessa som gör statistiken är antingen på den ena eller andras sida, eller för dåligt insatta för att göra en ordenkligt bedömning. Men ska inte vara en tjockskalle så du har en hel del rätt i det du säger ändå.



Inom Bodybuilding påstås det att det inte förkommer doping och att de tävlande testas regelbundet ;) ska man tro det också? Tog nu bara ett exempel, men liknande "låsas" regler förekommer inom de flesta sporter bara för att medelsvensson som inte är insatt inte ska knyta näven i fickan.
Du har helt rätt i att det förekommer "konstruerad & beställd" statistik, ...så här sa Leif GW när han jobbade för BRÅ "Vi bedriver inte fri forskning, utan vinklar rapporterna så att de passar regeringen". Och du kan ju fundera på vilket håll regeringen ville ha det vinklat.

Att du konsekvent blundar för uppenbart horribel brottsstatistik (återigen, skulden på makthavarna som är kockar till den), och själv inte hänvisar till en enda seriös källa utan enbart till dina egna föreställningar, gissningar & ett och annat enskilt exempel ger inte precis någon tyngd i din argumentation.

Vad gäller MC-id card kan jag bara säga vad jag själv sett och upplevt under ett antal tävlingsår. Tror inte där är en enda ram/motor som rinner igenom vid dom tillfällena.
Snubben som deltog i stölden av 3st tävlings-mc hade nog haft svårt att prångla ut dessa delar i svensk tävling-/banmiljö igen, då typ hela roadracing-Sverige höll utkik efter dessa.

Jaha den typiska debatten där något trångsynta människor kastar all skuld på invandrare. Och för att understryka, Sverige är det enda landet i världen där man pratar om andra generationens invandrare. Det skulle varit kul att se samlad statistik över alla lagbrott och förseelser i sverige och se hur vågen tippar. Hembränneri, fylla, störande av ordning, olaga hot, misshandel, skattebrott, och stölder samlat.

Varför inte läsa i tillgänglig statistik instället för att spekulera fel-/lögnaktigt ?
(vad gäller misshandel ligger t.ex. överrepresentationen för personer från de vanligaste invandringsländerna på ca 500 - 700 %
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top