Ta denna fråga - en iakttagelse är att många tjejer kuggar i f t killar när det gäller uppkörning. Trots att de kostar på sig fler körlektioner och trots att de skadar sig svårt eller kör ihjäl sig i betydligt lägre grad när de väl får körkortet. På nationell nivå. OK?
Det är en intressant iakttagelse, frågan är om det är så att killar är mer adrenalinkåta och vill gasa mera av sin egen natur, eller är det så att på grund av att tjejer generellt sett tar MC-kort vid högre ålder då också blivit mer mogna?
Vad är orsaken till att killar tar MC-kort? I genomsnitt kanske de har ett större genuint intresse för snabba fordon, motorer och teknik samt tävlingsinstinkt, något som de under sin uppväxt kommit i kontakt med i större utsträckning än tjejer (föräldrar har vid låg ålder köpt leksaker i formen av bilar och motorcyklar, samt bilspel på Xbox och Playstation)
Vad är orsaken till att tjejer tar MC-kort, och varför väljer de att göra det mycket senare än killar? Jag vet ej då jag inte är tjej, men förslagsvis i genomsnitt kanske det är ett större intresse för att resa, uppleva nya platser och kan träffa nya personer. Det är kanske inte primärt är farten och adrenalinet som är den drivande faktorn i lika stor utsträckning?
Jag har mycket svårt att tro att män och kvinnor skulle genetiskt vara så olika att det signifikant skulle påverka dess förmåga att framföra ett fordon, jag tror snarare att det är uppväxt, intressen och andra utomstående faktorer som avgör hur man vill köra sitt fordon och hur stora risker man väljer att ta.