Röd/Svart Yamaha XT660 -04 (WCM 900)stulen i Göteborg

Looptroop

Gbg-Verona-Arabba-Ringen-Gbg på 8 dagar
Gick med
25 Feb 2008
Hoj
KTM 690 smc -08, Aprilia sxv 550 -06, gixxer 750 k7 -SÅLD, Yamaha XT 660 -04 STULEN, Pitpro 150cc -08 SÅLD, Yamaha r6 -04 SÅLD, Aprilia rs250 -00 SÅLD
Röd/Svart Yamaha XT660 stulen i Göteborg! Hittelön utlovas!

Hej!

Fick tyvärr min RÖD/SVARTA Yamaha XT660 supermotard med regnr (WCM 900) stulen i natt vid Munkebäckstorget 03.20 26/5 i Göteborg.

Om det är någon som har sett denna eller ser den så är ni mer än välkommna att ringa till mej: Olof Hviden tele 0762919200.

Självklart betalar jag ut hittelön till den som bidrar till att jag får tillbka hojen.

Är tacksam om det är ngn som orkar bry sej och kika efter den när ni är ute och kör.

tack på förhand/ mvh Olof

Bifogat

• Foto0097.jpg
    Foto0097.jpg
    257.9 KB · Visningar: 150
Last edited:

rydlinger

Medlem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
Turbo laddad kärring cykel, 413 bhp, 23 kilo = 17.9hk/kg
Det var då fan att folk inte kan hålla sina klåfingriga händer i styr!!! BTW så är jag arbetslös så kan hålla ett stadigt öga ute i Frölunda åt dig! :D

Looptroop

Gick med
25 Feb 2008
Hoj
KTM 690 smc -08, Aprilia sxv 550 -06, gixxer 750 k7 -SÅLD, Yamaha XT 660 -04 STULEN, Pitpro 150cc -08 SÅLD, Yamaha r6 -04 SÅLD, Aprilia rs250 -00 SÅLD
Tack gubben jag uppskattar all hjälp jag kan få, la precis upp en bild på hojen, så du kan ju kolla in den och höra av dej om du råkar se den..

Looptroop

Gick med
25 Feb 2008
Hoj
Fick precis reda på att min kompis jobbarkompis hade sett 2 st köra runt med hojen vid Rymdtorget i bersjön i östra Göteborg igår eftermiddag.

Så om det är någon som bor eller befinner sig runt om Rymdtorget håll ett exta öga öppet för min hoj om ni hinner. och ring mig på 0762919200 el polisen så fort kan.

uppskattar all hjälp jag kan få.. /mvh Olof

Looptroop

Gick med
25 Feb 2008
Hoj
Har tillbringat hela dagen på att leta efter hojen i bergsjön, roligt! Naat! Men vad annat finns det att göra, så nu är det väl bara att fortsätta leta, hör gärna av er till mej eller polisen om ni ser ngt. Mvh olof

Looptroop

Gick med
25 Feb 2008
Hoj
Är det fortfarande ingen som har sett röken av min hoj? Är bara så jävla störandes att veta att det är några puckon som glider runt med hojen en solig dag som denna, när det borde vara jag som gled runt! Istället har jag tillbringat dagen i bilen och kört runt om i göteborg och kollat efter dessa puckon, men tyvärr hittills utan framgång. Så om det är nån utav er som tillbringat hela dagen på vägarna som har sett min mc, så snälla ring till mig eller polisen. Mvh. Olof

Sejko

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2005
Hoj
Svart Kawasaki Er-6n ABS 2006
God jaktlycka!
Klåpar snodde min Hoj oxå, jag letade hela helgen med bilen, där folk hade sett den, den dök dock upp 2mil från bostaden 10 dagar senare. och det jag lärde mig av detta är:

-Såg inte polisen en enda gång
*Securitas eller annat väktarbolag syntes oftare, ta kontakt med nån som du vet känner någon och be dem hålla ett extra öga.
*Åk inte runt med bilen, parkera vid kända platser och hoppas på att du träffar på dem.
* Ta med baseboll trä, tidningar, LÅS, löparskor och en rolig polare och snacka skit med som tidsfördriv.

Överasknings moment, burna efter med bilen är idiotiskt, jag kom fram till att åka efter och ta dem vid första bästa rödljus, eller om jag såg dem köra och parkera och då ta dem, eller avakta och låsa hojen, sen vänta på att de kommer ut och plocka dem.

Efter 24 timmar så har du ägande rätt men tappar besittningen, så egentligen enligt lag så får du bara låsa fast din hoj och ringa polisen om du träffar på den.

Lycka till!!!!! Jag fick inte tag på idioterna, hoppas du gör det och jag får säkerligen vänta 2-3v på att MC:n ska bli klar på verkstaden...

Looptroop

Gick med
25 Feb 2008
Hoj
Tack för alla tipsen:) ska speciellt komma ihåg att ta med basebollträ:) har pratat med kompisar som snackar med sina kompisar, så det är många folk som håller utkik. Det var faktisk en som såg den vid ett rödljus vid mariaplan, han hade gått fram och tittat, på hojen satt 2 killar med crosshjälmar, när han kom nära blev dom jävligt nojiga och brände därifrån upp mot sannabacken, han hann tyvärr inte hoppa in i bilen och följa efter! Så nu blir det att spana hela dagen imon med. så fortsätt håll ögonen öppna. Så ska jag inte glöma basebollträ:)

Looptroop

Gick med
25 Feb 2008
Hoj
Tjenare, det va några dagar sen jag har skrivit ngt här nu. Det beror inte på att jag har fått tillbax hojen för det har jag inte. Däremot har jag typ spanat över hela göteborg utan någon vidare jakt lycka. Har även vart runt och delat ut flygblad till bensinstationer, väg arbetare och taxigubbar runt om i stan. Lockar med en hittelön på 3000 kr. Så jag hoppas att ngn av alla dom jag pratat med orkar hålla ett extra öga öppet för min hoj. Tänke att jag fortsätter och letar över helgen nu. Om jag inte hittar den då så får jag väl vänta in försäkringspengarna. Men det tar ju minst en månad. Och då har ju hela juni redan gått:( och det är ju en princip sak, stör mej som fan att några jävla luffare kör runt med MIN hoj! Så jag vill inget hellre än att hitta hojen och dom som snodde den. Jag är tacksam för alla som orkar hålla ögonen öppna när ni är ute och glider nu i helgen... Mvh Olof

Sejko

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2005
Hoj
Svart Kawasaki Er-6n ABS 2006
Jag förstår exakt den känslan du har, jag lider med dig och kan inget annat än lova att jag håller ögonen öppna i sthlm..

Jag uttryckte mig på samma sätt, det är en princip sak, och när hojen dök upp så ville jag fortfarande bestraffa de som stal min hoj.

Lycka till i sökandet, och ha humöret uppe...

Rossi.E

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2009
Hoj
Japp
Helvete också, den var ju skitsnygg! Klart den blev stulen! Trist alltså!

Rör mig inte i de sämre områdena i Göteborg, men när jag ute på stan så lovar jag att hålla koll efter den. Tvivlar dock på att den körs i stan, men gör den det, då ser jag det!

Lycka till själv!
/Rossi

Looptroop

Gick med
25 Feb 2008
Hoj
GÖTT!! fick beskedet i måndags att jag får tillbaka cash från försäkringen denna veckan, så det första jag gjorde var att "springa" ut och köpa en Aprilia sxv 550 :D. känns riktigt skönt nu... Förutom att jag har vart utan motard nu hela sommaren, men det ska jag köra in nu dom närmsta veckorna!

Tyvärr så fick jag aldrig tag på dom som snodde yamahan, det känns jävligt surt... men,men... bara att gå vidare. Ska aldrig mer få en hoj stulen (ta i trä).

Vill bara tacka alla som iaf kikade efter den där i början av sommaren när den va nystulen.

Nu ska jag ut och köra tjo!

Looptroop

Gick med
25 Feb 2008
Hoj
Läste precis min sista komentar i denna tråden.... Fan asså jag "lyckades" få min nya hoj stulen med... Fan det är nästan så att man tröttnar på att ha hoj och så nu när jag har fått två hojar stulna på ett halvår! FAN ASSÅ!!!!!

mattsster

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2008
Hoj
KTM DUKE 690 2010
Läste precis min sista komentar i denna tråden.... Fan asså jag "lyckades" få min nya hoj stulen med... Fan det är nästan så att man tröttnar på att ha hoj och så nu när jag har fått två hojar stulna på ett halvår! FAN ASSÅ!!!!!

men va fan!!! Blev du av med aprilian med???!??

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln