tack till alla. sitter här och gråter när jag läser allt ni skrivit. Önskar det aldrig hade hänt
Ja du, vad säger man? Vi är nog många som önskar detsamma, även bland oss som inte kände honom mer än som ett namn här på forumet.
Att köra hoj är och förblir farligt, och på bara ett ögonblick kan livet förändras så totalt. Det vet vi alla och det är ett medvetet val vi gör att köra, och oftast för att vi verkligen älskar att göra det. Fast så här efteråt spelar det nog egentligen ingen större roll för dig att det var på hojen det hände, även om den på något sätt för dig alltid kommer att vara synonym med det, för att mista någon man älskar/tycker om är givetvis så fruktansvärt att det inte finns ord nog att beskriva det med.
Livet är ibland både hårt och orättvist, och olyckor/sjukdomar med för tidig bortgång som följd drabbar många gånger de personer som är mest älskvärda och förtjänar att få leva alldeles förtidigt. Då ska man få vara ledsen, gråta och sörja, och allt det måste få ta sin tid. Jag har själv förlorat närstående personer, och jag för min del kommer nog aldrig att acceptera faktumet att det som har hänt verkligen har hänt. Däremot så har jag (fast jag aldrig trodde att jag skulle det) lärt mig att leva med och förhålla mig till det, och även till den enorma saknad det är från början.
Det är nog först med den här "distansen" man får också på något sätt kan uppskatta den tid man trots allt fick tillsammans, den tid som du i nuläget givetvis med all rätta tycker vart alltför kort. Men det kommer bättre dagar och bättre stunder, och tids nog kommer du att kunna njuta av livet igen, även om det kanske känns långt borta nu. Dina minnen av din och Röris tid tillsammans, som idag givetvis enbart är fulla av sorg och saknad, kommer sakteliga att förvandlas till minnen som istället gör dig glad och lättar upp din tillvaro. Dessa minnen kommer sedan att följa dig för livet, så er tid tillsammans tog egenligen inte slut här och nu, för i och med att du bär minnena med dig så är ni tillsammans nu och för alltid.
Häng in där tjejen, för även om det är en klyscha så kommer det att kännas lättare framöver. Prata med de vänner du har runt omkring dig när det blir jobbigt, och var inte rädd för att aktivt söka den kontakten själv när det behövs, för vi svenskar har en enastående förmåga att hålla oss på vår lilla kant när sådana här saker inträffar (man vill ju inte störa). Blir det jobbigt någon gång så är jag själv exempevis (tillsammans med många andra här på sh) inloggad på msn på rätt udda tider, även nattetid, och känner du att du bara vill ha någon att slänga några ord med så tveka inte att skriva.
Tänkte först avsluta med att skriva något i stil med att "mina tankar är med dig", men hur banalt är inte det, oavsett om det är sant eller inte? Men ta väl hand om dig, för livet har så mycket postivt kvar att erbjuda, och det kommer att le mot dig igen när du minst anar det
/Roger