Rörken 2003

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Penguin skrev:
Men om man bor i Uppsala län och går med i SMC så borde man väl då automatiskt tillhöra SMC-Uppsala eller?
Ja. Är du skriven i C-län tillhör du automatiskt SMC-Uppsala län.
Annars låter det stabilt att det oftast syns på medlemskortet vilket län man tillhör. ;)

Hur ser det ut på funktionärsfronten då Ugluk? Antar att du återkommer om ni behöver hjälp.
Vi behöver hjälp.
Kan du ta dig till Uppsala den 30/3 kl 14:00 är du väääldigt välkommen. Det gäller alla som kan tänka sig att ställa upp och hjälpa till med flaggning och annat.
Länstillhörigheten går att se på kortet med vissa undantag för riksklubbar och andra specialmedlemsskap.

Ugluk

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Glömde nämna;

Bullergränsen.

100db vid passering. Alla med öppna system på stånkor borde förbereda gnistgaller att montera på. Att man kommer igenom en besiktning är ingen garanti för att man får köra. Landsvägarna har hittills inte utgjort något bullerproblem, utan det är i första hand motarderna.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Är det inte bra om folk betalar 100 per gång? Det borde väl vara en positiv sideffekt som kan ge Rörkenkörningarna en fortsättning, att det kommer in bra med pengar till verksamheten vill säga. Och 100 spänn är ju inget att bråka om.

Ugluk

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Goodstuff skrev:
Är det inte bra om folk betalar 100 per gång? Det borde väl vara en positiv sideffekt som kan ge Rörkenkörningarna en fortsättning, att det kommer in bra med pengar till verksamheten vill säga. Och 100 spänn är ju inget att bråka om.
Fördelen jag kan se är att vi får (borde få) mer inflytande ju mer pengar vi drar in till Unionen. Pengar som förhoppningsvis kan komma att användas till en bullervall inom en överskådlig framtid.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Ugluk skrev:
Fördelen jag kan se är att vi får (borde få) mer inflytande ju mer pengar vi drar in till Unionen. Pengar som förhoppningsvis kan komma att användas till en bullervall inom en överskådlig framtid.

Så snålande är inte att föredra - in med degen!

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Ugluk skrev:
Vi behöver hjälp.
Kan du ta dig till Uppsala den 30/3 kl 14:00 är du väääldigt välkommen. Det gäller alla som kan tänka sig att ställa upp och hjälpa till med flaggning och annat.

Jag hjälper gärna till med det som går. Skall ta mig till det där mötet om inget oförutsett kommer i vägen. Ni andra sluter väl upp hoppas jag. Annars får jag väl stå ensam och flagga så att jag aldrig får köra :eek:

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Penguin skrev:
Jag hjälper gärna till med det som går. Skall ta mig till det där mötet om inget oförutsett kommer i vägen. Ni andra sluter väl upp hoppas jag. Annars får jag väl stå ensam och flagga så att jag aldrig får köra :eek:

Samma visa för mig. Just nu tror jag att jag kan medverka iaf.
Vifta lite flaggor kan jag ju göra när jag ändå smyger runt med kameran :)

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Kryptonit skrev:
Vifta lite flaggor kan jag ju göra när jag ändå smyger runt med kameran :)

Just så har jag också tänkt att förena nytta med nöje i sommar. Men givetvis vill jag ju också få lite "quality time" på asfalten... :D

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Så tänkte jag oxå, åka mina "motardpass" så kan man flagga i "landsväg" eller "landsväg-snigel".....

annars hänger man ju bara å ljuger i depån hur fort man kör... :fakta

Penguin skrev:
Just så har jag också tänkt att förena nytta med nöje i sommar. Men givetvis vill jag ju också få lite "quality time" på asfalten... :D

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Tom Byron skrev:
Så tänkte jag oxå, åka mina "motardpass" så kan man flagga i "landsväg" eller "landsväg-snigel".....

annars hänger man ju bara å ljuger i depån hur fort man kör... :fakta

Att ljuga om sin körförmåga är ju en stor del av charmen men självklart hjälper jag till och flaggar om det behövs, de gånger jag kommer vill säga.

Last edited:

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Goodstuff skrev:
Att ljuga om sin körförmåga är ju en stor del av chramen men självklart hjälper jag till och flaggar om det behövs, de gånger jag kommer vill säga.

Det är nog lika bra att du flaggar, ananrs blir det väl bara såhär:
:p

Last edited:

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Hehe, nej. Det var inte bensinbrist, utan något helt annat. :D

PS! Det är inte vilken gubbstrutt som helst på bilden heller....

Flåklypa

Il tempo gigante
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R6...skrapad både styrbord och babord.
Goodstuff skrev:

Som jag gjorde varje gång jag åkte där förra säsongen. Pengar...vad är det?? :rolleyes:

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Jo jag fattade, lite smygironi bara.........

Blev det en lowside?

Penguin skrev:
Hehe, nej. Det var inte bensinbrist, utan något helt annat. :D

PS! Det är inte vilken gubbstrutt som helst på bilden heller....

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Vad trevligt med den fina bilden igen! Jag har inte den i min samling nämligen.
Visst var det en lowside och det efter att jag kört snabbare, med mina mått mätt, än jag gjort tidigare och jag hade ett grymt skönt flyt som tyvärr kostade lite. Fast det var det värt.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Goodstuff skrev:
Vad trevligt med den fina bilden igen! Jag har inte den i min samling nämligen.
Visst var det en lowside och det efter att jag kört snabbare, med mina mått mätt, än jag gjort tidigare och jag hade ett grymt skönt flyt som tyvärr kostade lite. Fast det var det värt.

Var det där möjligen 2/9 ? Ingen rolig kväll alls. För mycket kärringar i blå bilar ivägen...

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Ugluk skrev:
Jag hoppas snarare att vi ses den 30/3..
I egenskap av Östra Aros-representant och instruktör är din närvaro önskad.

Noterat i kalendern. Dyker upp om inget oförutsett inträffar.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati