Goodstuff skrev:
Det är ju mest självförtroendet som får sig en knäck men det är nog bara bra emellanåt.
Hmmm... jag måste hålla med. Man får inte bli för kaxig där ute...
Hellre tio lowsiders än en highsider. Jag la ju omkull min Sv650 i samma kurva som Goodstuff gjorde sin andra, av samma anledning också. Ett kopplingshandtag, backspegeln på fel sida, egot och en öm tumme.
Någon månad efter så nyttjade jag en Triumph Daytona och laddade på lite oförsiktigt med ut på start&målrakan och sladdar ut rejält med bakhjulet. Highsidern var blott en hårsmån undan. Jag lyckades hålla mig på hjulen, men tillbakaskjutet från hojen hade kastat mig (dryga 85kg) högt upp i luften. Jag måste ha sett otroligt fånig ut hängandes i styret på en vilt sladdande Daytona. Jag hade märken efter mina stövlar på tanken.
Nu när man tänker efter så vet jag inte vilket som skulle varit värst... att kvaddat en plastgris som Daytonan eller att ha vurpat alldeles framför depån där alla kunde se det.
I år ska det bli andra bullar, nu ska jag lära mig att köra tvin på nytt.
//D