Rörken 2006

Status
Ej öppen för fler svar.

sandstream

Guest
nilzz skrev:
Nu har jag haft den helt klart roligaste körningen hitils, sitter här med ett leende och kan inte förstå hur jag ska kunna sova i natt :)
Känner mig lite trött i benen, men vad gör det. Tyckte att allt kändes helt okej, fick lite fel spårval ibland men annars så tycker jag att det gick fint för att vara första gången på en bana.
Längar tills det är måndag igen :hej
Tycker du körde jättebra och ett byte till en lite snabbare grupp nästa måndag (om du kommer då) vore nog inte fel (såg att du fick hålla igen ganska ofta) :tummenupp

Här har jag lagt mina bilder från kvällen: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=120351
 

nLasse

För säkrare körning, kör bana!
Gick med
20 May 2003
Ort
Uppsala och Upplands Väsby
Hoj
R6
sandstream skrev:
2161830 Då var det dags för en liten moralkaka igen:
Vi som kör hoj syns dåligt och utan lyse syns vi ännu sämre.
Är det värt att ta den risken och sitta i sidan på en bil som inte såg dig?

Mmm... Det säger jag varje gång jag håller föreläsningar
för hojåkare om trafiksäkerhet. Just det här om att kontrollera att bromljus och blinkers fungerar. Det är ju faktiskt inte för någon annans skull än vår egen att dessa ska fungera! :fakta

Och sedan måste jag dock alltid erkänna att jag själv kör med miniblinkers... :rodnar

Å andra sidan satt de ju redan på när jag köpte hojen :)kulspruta Taz)...
 
Last edited:

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
sandstream skrev:
2163836 Tycker du körde jättebra och ett byte till en lite snabbare grupp nästa måndag (om du kommer då) vore nog inte fel (såg att du fick hålla igen ganska ofta) :tummenupp

Här har jag lagt mina bilder från kvällen: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=120351

Jo det var flera som sa det, men man vill ju inte gå för fort fram. Men jag fick byta till rosa till sista körningen. Känndes lite mera lagomt :)

sandstream skrev:
2163836 Tycker du körde jättebra och ett byte till en lite snabbare grupp nästa måndag (om du kommer då) vore nog inte fel (såg att du fick hålla igen ganska ofta) :tummenupp

Här har jag lagt mina bilder från kvällen: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=120351

Riktigt fina bilder :tummenupp Kul att du tar dig tid och fottar! :Bugar
 

EnduransJanne

Ny medlem
Gick med
27 May 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Fireblade CBR 900RR - 92
nilzz skrev:
2163854 Jo det var flera som sa det, men man vill ju inte gå för fort fram. Men jag fick byta till rosa till sista körningen. Känndes lite mera lagomt :)

Vaddå lagomt :confused: Som du körde (om jag nu såg rätt) så kan du väl köra i grön grupp, åtminstone lätt i orange :tummenupp
 

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Märsön
Hoj
929
nilzz skrev:
2163676
Nu har jag haft den helt klart roligaste körningen hitils, sitter här med ett leende och kan inte förstå hur jag ska kunna sova i natt :)


Vänta då bara tills du har provat på en bana modell större!

Kan passa på att rekomendera Racingworlds körning på Kinnekulle 4/6. Kinnekulle Ring är perfekt för den som aldrig kört på stor bana förr, som ett mellanting mellan Rörken och de större banorna i landet. Rekomenderas varmt för alla nyblivna banfantaster. Kolla på www.racingworld.se för mera info. :tummenupp
 

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Janne F skrev:
2164868
nilzz skrev:
2163854 Jo det var flera som sa det, men man vill ju inte gå för fort fram. Men jag fick byta till rosa till sista körningen. Känndes lite mera lagomt :)

Vaddå lagomt :confused: Som du körde (om jag nu såg rätt) så kan du väl köra i grön grupp, åtminstone lätt i orange :tummenupp

Haha ja kanske det, men man vill ju inte byta grupp för snabbt så att man blir den som ligger och bromsar dom andra :)

Oj vad jag längtar tills på måndag!!!

Penguin skrev:
2164896 Vänta då bara tills du har provat på en bana modell större!

Kan passa på att rekomendera Racingworlds körning på Kinnekulle 4/6. Kinnekulle Ring är perfekt för den som aldrig kört på stor bana förr, som ett mellanting mellan Rörken och de större banorna i landet. Rekomenderas varmt för alla nyblivna banfantaster. Kolla på www.racingworld.se för mera info. :tummenupp

Jo jag kan tänka mig att det är kul. Ska vara med på B&K kurs på gelleråsen den 8:e Juni. Sen så tänkte jag pröva lite mera och större banor. Har ju If nu, så efter det kan jag ha Folksam (tror att det är dom iaf) så att försäkringen gäller på bana också.

Hej hopp!
 

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
nilzz skrev:
2165198


Jo jag kan tänka mig att det är kul. Ska vara med på B&K kurs på gelleråsen den 8:e Juni. Sen så tänkte jag pröva lite mera och större banor. Har ju If nu, så efter det kan jag ha Folksam (tror att det är dom iaf) så att försäkringen gäller på bana också.

Hej hopp!
Fast, du får nog börja boka NU om du ska prova mer bana:)

(Om du inte menade att du ska testa mera nästa år förståss...?)
 

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
TinaTjejen skrev:
2171744 Fast, du får nog börja boka NU om du ska prova mer bana:)

(Om du inte menade att du ska testa mera nästa år förståss...?)

Klart att det är i år jag menar :)
Är lite osäker på hur jag kommer få tid till att köra, väntar på bebis. Så det blir nått helt nytt, så jag vet inte hur mkt tid man får över. Men det kommer att visa sig inom väldigt snar framtid :)

Tycker att dom flesta vill ha förskotts betalning, sen så får man inte till baka några päningar om man avbokar.
Men jag får väll nöta på rörken om inte annat :tummenupp
 

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Gävle
Hoj
zx6r -99
nilzz skrev:
Tycker att dom flesta vill ha förskotts betalning, sen så får man inte till baka några päningar om man avbokar.

Oftast så går det nog att sälja biljetten vidare till någon annan om man inte kan/vill åka sen när det är dags.
 

Stockel

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
CBR954
Hur är vädret i Uppsala nu? Det ska regna på em men vara uppehåll på kvällen enligt SMHI, sitter och funderar på om man ska chansa och åka ändå. Lite surt att åka tillbaka till Stockholm när man kommit fram.
 

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Stockel skrev:
2181883 Hur är vädret i Uppsala nu? Det ska regna på em men vara uppehåll på kvällen enligt SMHI, sitter och funderar på om man ska chansa och åka ändå. Lite surt att åka tillbaka till Stockholm när man kommit fram.

Är grått ute, regnet hänger i luften. Mkt osäkert hur det bli i kväll, men uppehåll nu.
 

Jezqio

Coca-Cola skall drickas ur burk!
Gick med
24 Jun 2005
Ort
Uppsala Salabackar
Hoj
Honda Africa Twin -93
nilzz skrev:
2181900 Är grått ute, regnet hänger i luften. Mkt osäkert hur det bli i kväll, men uppehåll nu.

Min polare som tjänstgjort som väderbiträde påstår att det inte blir några skurar iaf, dock så kan det strila ned lite regn.

edit: nyttigt att köra lite på regnvåt asfalt annars :hihi
 

sandstream

Guest
Sitter också i valet och kvalet för om jag ska stanna hemma eller inte.
I morse skrev SMHI att det skulle bli regn men nu har de ändrat till mörka moln på sin sajt.
Frågan är vart det här regnområdet är och hur det ser ut klockan 18 och framåt:
http://www.smhi.se/weather/radar/radar.htm
 

RR_Jonas

#63 Supermoto
Gick med
19 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Aprilia SXV550
sandstream skrev:
2182029 Sitter också i valet och kvalet för om jag ska stanna hemma eller inte.
I morse skrev SMHI att det skulle bli regn men nu har de ändrat till mörka moln på sin sajt.
Frågan är vart det här regnområdet är och hur det ser ut klockan 18 och framåt:
http://www.smhi.se/weather/radar/radar.htm

Mmmm... det kan missa också. Just nu är det iaf uppehåll. Jag kommer åka hem snart och byta om till läder. I värsta fall blir det ett par korvar och lite skitsnack. Det går att köra sporthoj på regn också vetdu :tungan
 

sandstream

Guest
RR_Jonas skrev:
2182050 Mmmm... det kan missa också. Just nu är det iaf uppehåll. Jag kommer åka hem snart och byta om till läder. I värsta fall blir det ett par korvar och lite skitsnack. Det går att köra sporthoj på regn också vetdu :tungan
Jag tar bilen upp, vill ju inte missa korven och skitsnacket :D
Tar med mig kameran och förevigar er!

EDIT: Tog ca 180 bilder och en del vart rätt bra.
Lägger upp dem i en egen tråd inom kort och fixar en länk i den här tråden.
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top