TomK
hela världen är min rejsingbana
Om jag sticker ut hakan lite, så skulle jag vilja påstå att flaggvakter är i stort sett onödiga på Rörken. Banan är inte större och farterna inte högre, än att man upptäcker problem i tid och kan stanna/väja. Det är ändå instruktörer som själva kör i samma pass, som ska stanna och se till kraschade (eller med andra problem) deltagare. Brandsläckare och någon med ögon på banan och snabba ben, kan finnas vid grinden i depån.sandstream skrev:2147138
När vi var redo att köra strax efter 18 fick vi vänta på att det skulle komma ut flaggvakter trots att det fanns gott om instruktörer som kunde ha skött detta första passet.
En del tycker säkert det ser mer seriöst ut med flaggvakter, men de står där utan att tillföra speciellt mycket.
Där måste instruktörerna kliva in och på ett smidigt sätt hänvisa till en långsammare grupp. Om instruktörer eller andra inom "banorganisationen" inte själv har uppmärksammat problemet, så påpeka gärna så det går att styra upp till nästa pass. Gruppindelningarna ska i möjligaste mån användas för att undvika allt för stora skillnader i körteknik och hastighet.Ett "problem" till är att en del verkar tro att grön grupp är okej att köra i om det är fullt i de andra grupperna.