Rörken 2006

Status
Ej öppen för fler svar.

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Många fina bågar där igår. Såg riktigt kul ut att köra, får bli nästa måndag.
Den hoj som jag iaf tycker var snyggast var deb ljus blå gixern, gissar på att det är sandstreams då du har den som avatar, riktigt läcker :tummenupp

Nån som har koll på vart man kan köpa kraschkåpor som det fins utskuret för lysen?

//Johan
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Affe_R1 skrev:
2129338 Jag hade mitt livs roligaste Rörkenkväll tack vare dig !!
:Bugar :yoparty :banana :hoppa :Rockbanan :kiss
:hihi Det var så lite så. Min hoj var mer ute på banan än jag var igår och jag får serva eländet en extra gång, men det är så j-a kul att omvända sporthojsfanatiker så det är det värt! :lol Affe och Kreuger, vem står näst på tur? Dawan körde ngt tveksam av banan efter ett par hetsiga varv, men Joppe såg inte helt uttråkad ut när han klev av Kreugers åranscha sak och deklarerade att nästa måndag, då skulle han prova Husan... :rofl


Det står ff en 04a i mitt garage och väntar på ny ägare... :7peta
 

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Sunnersta, Uppsala
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Härliga bilder och med tanke på det dassiga vädret riktigt riktigt fina!
Lite actionpics på det dära när solen är framme så har vi nästa Vincent Skoglund
på stört : ) :tummenupp
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Kreuger skrev:
2130980 Jag tycker den är rätt svart..... :va

Joppe såg verkligen ut att gilla det! kul!
Den är åransch, det är ju en KÅTEÄMM!!! :fakta :tungan

Och Joppe kommer nog också ha en leksak till i garaget väldigt snart... :hihi
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Yasha skrev:
2131064 Den är åransch, det är ju en KÅTEÄMM!!! :fakta :tungan

Och Joppe kommer nog också ha en leksak till i garaget väldigt snart... :hihi

*host host* jag vet en som har en trevlig KTM 660 -04 till salu...
 

Sb

Nånting händer, det är nåt skumt pågång
Gick med
13 Oct 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Suzuki GSX-R1000 K8
jesper skrev:
2127404
Som det har nämnt i andra trådar, ni som tänker åka bana i sommar bör skaffa en bra olycksfalls- och sjukförsäkring som täcker kostnader för skador på dig själv och en eventuell sjukskrivning.

Jag blir helt snurrig. Ringde till Folksam där jag har min olycksfallsförsäkring och dom sa att den inte gäller vid bankörning. När jag frågade vad det skulle kosta med en försäkring som täcker så sa dom att det inte går att teckna en. Tydligen ska trafikförsäkringsföreningen gå in och betala, eller som han uttryckte det "dom blir inte glada, men dom betalar för att dom måste". Det låter ju helt sinnessjukt. Om jag vill betala en försäkring själv så går det inte??

Sen ringde jag Länsförsäkringar där jag har hojen försäkrad. Hon som svarade trodde att trafikförsäkringen gällde. Hon skulle kolla upp det och återkomma till mig. Jag frågade samtidigt om olycksfallsförsäkring där bankörning ingår och hon sa att det finns också men skulle kolla upp mer om det.

Om nu LF säger att trafikförsäkringen gäller (ska isf ha skriftligt på det) hur fungerar det? Trafikförsäkringen är väl egentligen till för 3:dje part? Vad händer om jag skadar mig? (Det har ni väl antagligen inte svar på, jag lär ju ta allt med LF när hon ringer tillbaka)

Som grädde på moset är dom helt snurriga vad gäller hur mycket jag ska betala för MC försäkringen. När jag köpte hojen fick jag ett pris på 7600 hel/hel (september) tog då bara en garageförsäkring eftersom den var avställd. För några veckor sen när jag ringde och ville ta försäkringen fick jag pris på 5300. Förra veckan när jag skulle ställa på så var inte min försärking inlagd och då när jag ringde fick jag 6300. Jag sa att jag tidigare fått 5300 och hon skulle kolla upp det. Idag när jag ringde sa dom att det låg ett försäkringsbrev på 6300 påväg till mig, när jag sa att det var fel pris räknade hon fram 5900! :3freak Tur som är så finns 5300 noterat i datorn så hon skulle göra en manuell räkning och ge mig det priset, jag tror det inte förrän jag ser det.
Jag blir galen :4skrika
 

Sb

Nånting händer, det är nåt skumt pågång
Gick med
13 Oct 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Suzuki GSX-R1000 K8
Lucky Luke skrev:
2132739 Snälla, bli inte galen. Tänk på: Det mesta är lögn, resten är påhittat.

Håller med om att det verkar snurrigt.
Idag ringde LF tillbaka och bekräftade att jag får den lägre premien det här året eftersom jag blivit lovad det. Hon sa även att min trafikförsäkring och vagnskada gäller på bana om det inte är tävling eller träning inför tävling.
Jag bad att få det skriftligt, hon sa att hon skulle maila det till mig. (får väl se om det kommer något mail)

Kreuger skrev:
Så ni som ska åka bana i sommar tycker jag ska skaffa en jävligt bra olycksfallsförsäkring. Kostar ca 2-3000 kr om året.
Eftersom det är oklart om andras trafikförsäkringar gäller så tecknade jag även en olycksfallsförsäkring som skyddar mig om jag kör på bana, det la dom som ett tillägg till min hemförsäkring vilket betyder att jag får betala endast 170kr extra per år.

Nu är jag väl ändå försäkrad upp till tänderna.. :tummenupp
 

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Sb skrev:
2135658 ................Eftersom det är oklart om andras trafikförsäkringar gäller så tecknade jag även en olycksfallsförsäkring som skyddar mig om jag kör på bana, det la dom som ett tillägg till min hemförsäkring vilket betyder att jag får betala endast 170kr extra per år.

Nu är jag väl ändå försäkrad upp till tänderna.. :tummenupp

Svar NEJ.
Klart det där är bättre än inget alls men läs villkoren och kolla vad du skulle få ut om du tex blir förlamad. Ligger kring typ 100 000 kr om du endast betalar in 170 kr om året och vad räcker det till i de sammanhangen?

Den försäkringen jag skrev om kostar alltså minst 2000 kr om året och ger ca 3 miljoner ut vid samma skada. Ska man bygga om hem och bil och anpassa livet till rullstol så blir det dyrt...

Nu är det ju upp till var och en att bedöma och personligen tror jag att alla normala bankörningar för allmänheten är mycket säkrare än det är ute i trafiken. Det är mer om man ska tävla och ligga och tampas inom några centimeter i farter över 200 som det börjar bli farligt på bana. Ändå sker väldigt få allvarliga olyckor.
 

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki TL1000R
Har man en chans att få en plats att köra om man måste göra teorin först imorn? Grupperna brukar ju fyllas igen ganska snabbt.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top