jesper skrev:
2127404
Som det har nämnt i andra trådar, ni som tänker åka bana i sommar bör skaffa en bra olycksfalls- och sjukförsäkring som täcker kostnader för skador på dig själv och en eventuell sjukskrivning.
Jag blir helt snurrig. Ringde till Folksam där jag har min olycksfallsförsäkring och dom sa att den inte gäller vid bankörning. När jag frågade vad det skulle kosta med en försäkring som täcker så sa dom att det inte går att teckna en. Tydligen ska trafikförsäkringsföreningen gå in och betala, eller som han uttryckte det "dom blir inte glada, men dom betalar för att dom måste". Det låter ju helt sinnessjukt. Om jag vill betala en försäkring själv så går det inte??
Sen ringde jag Länsförsäkringar där jag har hojen försäkrad. Hon som svarade trodde att trafikförsäkringen gällde. Hon skulle kolla upp det och återkomma till mig. Jag frågade samtidigt om olycksfallsförsäkring där bankörning ingår och hon sa att det finns också men skulle kolla upp mer om det.
Om nu LF säger att trafikförsäkringen gäller (ska isf ha skriftligt på det) hur fungerar det? Trafikförsäkringen är väl egentligen till för 3:dje part? Vad händer om jag skadar mig? (Det har ni väl antagligen inte svar på, jag lär ju ta allt med LF när hon ringer tillbaka)
Som grädde på moset är dom helt snurriga vad gäller hur mycket jag ska betala för MC försäkringen. När jag köpte hojen fick jag ett pris på 7600 hel/hel (september) tog då bara en garageförsäkring eftersom den var avställd. För några veckor sen när jag ringde och ville ta försäkringen fick jag pris på 5300. Förra veckan när jag skulle ställa på så var inte min försärking inlagd och då när jag ringde fick jag 6300. Jag sa att jag tidigare fått 5300 och hon skulle kolla upp det. Idag när jag ringde sa dom att det låg ett försäkringsbrev på 6300 påväg till mig, när jag sa att det var fel pris räknade hon fram 5900!
Tur som är så finns 5300 noterat i datorn så hon skulle göra en manuell räkning och ge mig det priset, jag tror det inte förrän jag ser det.
Jag blir galen