Rörken 2007 - den riktiga tråden

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Så jäkla tråkigt bara. Har precis kommit igång med att köra på bana igen & skulle verkligen behöva nöta, nöta & nöta för att känna mej säker igen.
Men att stå i flera timmar för att få en väst, det suger ordentligt. :(

Kommer nog hädanefter bara att åka till Rörken senare på kvällen för att snacka lite skit & ev ta en väst som blir ledig. Eller om det regnar eller är kasst väder på något annar sätt. I övrigt så hoppas jag kunna köpa in mej på fler smc körningar på större banor.
 

Nalken

#48
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CRF 450
Jag tog premiärturen till Rörken igår för att kolla om det var några jag kände igen, och som tur var fanns det några kända ansikten kvar från den svunna tiden.
Hur ser möjligheterna att utöka körningarna?
 

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
körde igår 6 juli för första gången och det var fasiken apkul! bästa och roligast jag gjort på hojjen och vill köra fler gånger :tummenupp

såg att det var några som plåtade igår också, nån som vet var man kan kolla in de bilderna?
 

AronHindi

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2006
Ort
STOCKHOLMO
Hoj
BMW K1200RS
Bilder från Rörken.

Om jag hinner så lägger jag upp lite bilder
från gårdagens Rörkenkör under kvällen.

Länk till bilderna kommer du att hitta under
denna tråd.

Blir dock bara bilder från Orange-, Rosa- & Gul-grupp.
(Var fullt upptagen med annat än att fota under
de gröna körningarna)

AH
 

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
ok cool!

Om jag hinner så lägger jag upp lite bilder
från gårdagens Rörkenkör under kvällen.

Länk till bilderna kommer du att hitta under
denna tråd.

Blir dock bara bilder från Orange-, Rosa- & Gul-grupp.
(Var fullt upptagen med annat än att fota under
de gröna körningarna)

AH
 

Lucky Luke

::::::::::::::::::::
Gick med
6 Mar 2003
Ort
På prärien utanför Uppsala
Hoj
Honda CBR 1100 XX med original reg.skylt
Så jäkla tråkigt bara. Har precis kommit igång med att köra på bana igen & skulle verkligen behöva nöta, nöta & nöta för att känna mej säker igen.
Men att stå i flera timmar för att få en väst, det suger ordentligt. :(

Kommer nog hädanefter bara att åka till Rörken senare på kvällen för att snacka lite skit & ev ta en väst som blir ledig. Eller om det regnar eller är kasst väder på något annar sätt. I övrigt så hoppas jag kunna köpa in mej på fler smc körningar på större banor.
I september kör vi ju inga måndagkvällar längre.
Då kör vi på SÖNDAGförmiddagar, när vi kört enstaka söndagar/BMWdagar tidigare så brukar det inte vara så många deltagare som köar i lång tid innan körningen börjar.

Hur ser möjligheterna att utöka körningarna?
Dom möjligheterna är inte stora, i dagsläget.
Carten har ökat mycket på senare år - inte så mycket ledig bantid.
Instruktörerna och övriga frivilligarbetare blir slutkörda och kommer inte att räcka till.

Men saker förändras ju över tid, både till det bättre och ibland tyvärr till det sämre. Vi får se hur det blir.
 
Last edited:

Mr Moody

Rockar vidare mot högre höjder...
Gick med
14 Jul 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Kawazaki GPX750R 1988- Kawazaki ZX9-R 1998- Yamaha R1 2001- Suzuki GSXR1000 2005
Kommer nog hädanefter bara att åka till Rörken senare på kvällen för att snacka lite skit & ev ta en väst som blir ledig. Eller om det regnar eller är kasst väder på något annar sätt. I övrigt så hoppas jag kunna köpa in mej på fler smc körningar på större banor.

Håller med du. Känns inte helt hundra att behöva va där ute redan kl 1600 o man börjar inte köra förren 1830, fattar inte hur det bara kan bli mer o mer folk hela tiden. E Rörken den enda gocartbanan i hela världen eller :confused: man börjar ju så smått misstänka det.
Jag har ju iaf hunnit med 8 gånger iår, alltid nåt...
 

invisible

Yes baby...
Gick med
4 Mar 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-6R'06
Håller med du. Känns inte helt hundra att behöva va där ute redan kl 1600 o man börjar inte köra förren 1830, fattar inte hur det bara kan bli mer o mer folk hela tiden. E Rörken den enda gocartbanan i hela världen eller :confused: man börjar ju så smått misstänka det.
Jag har ju iaf hunnit med 8 gånger iår, alltid nåt...

Enligt min åsikt....Nej det finns fler gokartbanor... Men i Sthms-området finns det inte så mycket mer att välja på. Handledarna är bra, kunniga och man får feedback...ibland mer ibland mindre...så egentligen är det inte konstigt att Rörken drar mer och mer folk. Jag skulle se det som lyckat arbete om jag var anställd....sen kommer ju baksidan som du precis beskrev..
 

MaddeW

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2007
Ort
Enköping
Hoj
Kawasaki
Jag känner mig som en nyörjare även på den här sidan liksom på rörken.Men jag kanske lär mig att hitta. Men har jag kommit rätt om det är här som eventuella bilder från igår kommer??? Jag är så himla nyfiken om jag finns med med min gamla gula "Bettan" och kan få visa familjen en bild på "morsan" som kör.
Jag vill passa på att ge alla instruktörer en eloge för Erat arbete som ni lägger ner för att lära oss både nya och gamla att åka. Tack för att ni finns och att Ni orkar. *En som är ny och tycker det är jättekul.
Madeleine W
 

Mr Moody

Rockar vidare mot högre höjder...
Gick med
14 Jul 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Kawazaki GPX750R 1988- Kawazaki ZX9-R 1998- Yamaha R1 2001- Suzuki GSXR1000 2005
Enligt min åsikt....Nej det finns fler gokartbanor... Men i Sthms-området finns det inte så mycket mer att välja på. Handledarna är bra, kunniga och man får feedback...ibland mer ibland mindre...så egentligen är det inte konstigt att Rörken drar mer och mer folk. Jag skulle se det som lyckat arbete om jag var anställd....sen kommer ju baksidan som du precis beskrev..

Det e klart att det måste finnas FLER gocartbanor.
Sen att instruktörer o deltagare o alla andra inblandade på Rörken rockar fett :tummenupp det e ju en helt annan historia....
 

Lucky Luke

::::::::::::::::::::
Gick med
6 Mar 2003
Ort
På prärien utanför Uppsala
Hoj
Honda CBR 1100 XX med original reg.skylt
Jag känner mig som en nyörjare även på den här sidan liksom på rörken.Men jag kanske lär mig att hitta. Men har jag kommit rätt om det är här som eventuella bilder från igår kommer??? Jag är så himla nyfiken om jag finns med med min gamla gula "Bettan" och kan få visa familjen en bild på "morsan" som kör.
Jag vill passa på att ge alla instruktörer en eloge för Erat arbete som ni lägger ner för att lära oss både nya och gamla att åka. Tack för att ni finns och att Ni orkar. *En som är ny och tycker det är jättekul.
Madeleine W
Alla är vi nybörjare i början, du kommer lära dig att hitta.
Det är här du kommer hitta dom flesta bilder och länkar till andra bildsidor.
Men akta dig så du inte blir Sporthoj.com-beroende, det är lätt hänt.
 

lelleman

Be careful out there...
Gick med
27 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Hayabusa -08
Lite OT nu:)
Någon som har erfarenhet av Tuvängen? bra eller mindre bra, i förhållande till Rörken då?

sorry:)
 

@nderz

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Paris
Hoj
Hojlös
Jag känner mig som en nyörjare även på den här sidan liksom på rörken.Men jag kanske lär mig att hitta. Men har jag kommit rätt om det är här som eventuella bilder från igår kommer??? Jag är så himla nyfiken om jag finns med med min gamla gula "Bettan" och kan få visa familjen en bild på "morsan" som kör.
Jag vill passa på att ge alla instruktörer en eloge för Erat arbete som ni lägger ner för att lära oss både nya och gamla att åka. Tack för att ni finns och att Ni orkar. *En som är ny och tycker det är jättekul.
Madeleine W

Länkar till bilder brukar dyka upp efter några dagar. Vi har ju några flitiga fotografer som gör ett kanonjobb:tummenupp

Alla är vi nybörjare i början, du kommer lära dig att hitta.
Det är här du kommer hitta dom flesta bilder och länkar till andra bildsidor.
Men akta dig så du inte blir Sporthoj.com-beroende, det är lätt hänt.

SH-beroendet slår till obarmhärtigt, går inte å värja sig ifrån:D
 
Last edited:

MaddeW

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2007
Ort
Enköping
Hoj
Kawasaki
Rörken 070806

Hej AronHinid
Jag begriper inte det här med "tråd" som du skriver. Var ska jag leta när du har lagt upp bilderna.
Hoppas du inte tar illa upp och att jag tjatar.
MaddeW






Om jag hinner så lägger jag upp lite bilder
från gårdagens Rörkenkör under kvällen.

Länk till bilderna kommer du att hitta under
denna tråd.

Blir dock bara bilder från Orange-, Rosa- & Gul-grupp.
(Var fullt upptagen med annat än att fota under
de gröna körningarna)

AH
 

lelleman

Be careful out there...
Gick med
27 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Hayabusa -08
Bilder/länkar dyker upp här... bara att ha koll på nya inlägg... Alla är vi nya i början, så tjata på du:) ingen fråga är dum...
//Lelle
 

@nderz

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Paris
Hoj
Hojlös
Last edited:

AronHindi

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2006
Ort
STOCKHOLMO
Hoj
BMW K1200RS
Bilder från Rörken.

Lugn, bara lugn...

Det fanns inte tid under gårdagen att lägga upp
några bilder, men de kommer under kvällen
(om inte datorn eller nätet krånglar).

Vad jag vet finns det åtminstone en, någolunda ok,
bild på gamla "Bettan" med då.

/AH
 

VFRippe

Medlem
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Cambridge, UK
Hoj
CBR600RR -10, Fazer 800 -13
Jag fotade inget själv i måndags, då jag gick som instruktör i gula gruppen med passagerare bakpå, när hon inte satt bak fotade hon :tummenupp
Kommer att lägga upp bilderna som blev senare efter jobbet.
Det var första gången bakom kameran och på Rörken för Camilla, men det kommer säkert fler tillfällen för henne :yoparty
 

Robe

Två fötter på jorden, ett hjul i marken!
Gick med
5 Sep 2005
Ort
Uppsala/ Sthlm
Hoj
450 EXC, Monkey K1
Första gången för mig på rörken och jag hade jäkligt roligt! Lite köande i början men det var det värt tycker jag. Tackar alla som va där och speciellt Du med den svarta Firebladen som lånade ut verktygen till mig, guld värt! :tummenupp

På återseende!

/Robin
 

BanditCalle

Aktionsgruppen för TT-lopp på Gotland
Gick med
21 Sep 2005
Ort
Vallentuna
Hoj
HondaCBR900RR
Lite OT nu:)
Någon som har erfarenhet av Tuvängen? bra eller mindre bra, i förhållande till Rörken då?

sorry:)
Min erfarenhet av Tuvängen är att kurvorna har en något mindre radie än Rörken vilket resulterar i att det ställs högre krav på dig som förare. :D Men att det är hejdlöst kul på Tuvängen också.

:confused: By the way såg någonstans att det skulle vara körningar på fredag 10/8 är det nån som vet?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top