kortstubina
Rörkens egen Kioskis
Davan skrev:15. Ja men, jag vill ju också vara med, vad ska vi göra?
hjälpa till, se till att flaggvakter finns och sopa banan innan ...vara allmänt trevliga och snälla med andra ord!
Davan skrev:15. Ja men, jag vill ju också vara med, vad ska vi göra?
kortstubina skrev:...vara allmänt trevliga och snälla med andra ord!
20. Bluerider ( Om himlen är BLÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ !!!!)Janne F skrev:02. Björn halkandes runt i någon grupp (om hojen är hel.........)
03. Sphyrna om han inte behöver jobba över...
04. Kryptonit förmodligen (inte helt säker än). Kommer i sånt fall dit med 4hjuling...
05. Redan (Vill komma mest hela tiden?!?)
06. Svante kommer såklart
07. n'Lasse (om jag inte är på tjänsteresa)
08. zeal (jo, *tittar* det står visst rörken i kalendern.)
09. Penguin (om han inte leker jordfräs på söndagen)
10. Affe_R1 (beroende på om jag får ledigt eller ej)
11. Jesper
12. Nike ( ---> If-försäkringar)
13. Deadmetal (kommer förbi och lägger ett par varv innan avfärd till jobbet)
14. Oakbeach (om det inte förbannat dåligt väder då)
15. Davan
16. RR_Jonas (om körkortet finns kvar )
17. Annchua (nu är det dags att börja röra ) - 17. 18 kommer om det är ok väder!
18. fredda66
19. Janne F
Tyvärr. Har du IF men inte en märkesförsäkrad hoj (BMW, Triumph eller Goldwing(?)) får du inte köra.ConfuseD skrev:Jag vill köra, har inte kört rörken på hela sommaren. Finns det nån grupp som kör oförsäkrat för jag har if??
BLUERIDER skrev:20. Bluerider ( Om himlen är BLÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ !!!!)
Venomous skrev:Jag åxå!
Det är ju så nära inpå helgen...
men till i kväll skall jag väl må bättre...
Nu vet jag inte vad det var för "oväntad manöver" den omkörda hojen gjorde (förmodligen en sidoförflyttning) men man måste ha sådana marginaler när man kör om att man inte utsätter sig själv eller andra för fara. Även i grön grupp och trots oväntade manövrar. Alla är inte så duktiga på att köra som t ex du är. Bättre då att hålla igen ett tag och vänta tills det går att köra om säkert.Kreuger skrev:... Vid ett tillfälle på bortre delen av banan körde dock den andra snabba hojen om en kille på ett sätt som inte blev helt lyckat. Det berodde dock på att hojen som blev omkörd gjorde en oväntad manöver ...
Jag tycker själv att det känns ok att bli ombromsad innan en kurva BARA marginalerna är tillräckligt stora. Om hojen som kör om slinker in i "mitt" spår mindre är någon meter framför mig så känns det inte lika kul. För dig Kreuger är det säkert ok bara hjulen inte får kontakt med varandra men så är det inte för alla.Kreuger skrev:De som inte gillar att bli ombromsade innan kurvan får väl lära sig att bromsa senare (köra snabbare) eller helt enkelt byta grupp till orange.
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |