Flera som tycker att vi borde ha stannat kvar och diskuterat saken. Visst hade det vart önskvärt men det var inte ens ett alternativ att ta en diskussion just då. Vi hade fått väldigt tydligt klargjort för oss att det inte fanns något att diskutera utan att det var färdigåkt för vår del.
Det skriver ju även Bear så här i efterhand.
Bear skrev:
om Affe valde att svartflagga Er så FANNS det anledningen till det. Om han dessutom säger att ni körde vårdslöst, ja då ÄR det så, om det finns inget att diskutera om.
Det är bara att bita ihop och rannsaka sig själv, ta åt sig av kritiken, och lära sig något av det.
Vi har alla fått kritik i något läge, visst det är inte kul, men när man väl har lungnat ner sig så gäller det att ta åt sig och lära sig något av det.
Bear tycker tydligen att bara för att man har en gul väst på sig är man ofelbar. Det är inget att diskutera utan jag ska bara vara tyst å svälja. Var det nån som behövde lugna ner sig där i depån så var det då Affe. Här handlar bedömningen av Affe om subjektivt tyckande som dessutom påverkas av en massa tidigare händelser och knappast kan sägas vara den enda sanningen om vad som hände. Jag har fått över 10 PM från folk som var där som inte delar Affes bedömning av vårdslöshet men Bear ställer sig utan att blinka bakom den bedömningen till 100 procent. Svagt tycker jag.
Sen tycker han att det är synd att vi inte stannar och får en dialog till stånd. Bra förutsättningar eller?
Bear skrev:
Tycker dock att det är synd att ni drog iväg arga och irriterade, det hade varit bättre om vi hade fått en dialog på plats igår kväll istället för nu.
//Björn
Samma med Bluegreengrey.
Bluegreengrey skrev:
Mitt råd är att om man känner sig illa behandlad att försöka snacka om det.
Kanske inte bara med den man känner sig orättvist behandlad av. Att bara dra irriterat!? tycker jag är rätt naivt, för hur ska man då kunna förvänta sig att få upprättelse??
Det som verkligen vore naivt var väl att tro att man var i nån position att få prata om saken där på plats. Miljön var inte direkt diskussionsvänlig om man uttrycker det milt. Jag vill dock prata om det och därför tog jag upp saken här där vi lugnat ner oss och inte säger saker pga stundens hetta.
Vidare verkar det ju knappast finnas några klara tydliga regler tvärt emot vad Bluegreengrey hävdar.
Bluegreengrey skrev:
De regler som gäller är de som alltid gällt det som står dokumenterat och alla får vid sin teori. Så det kan var och en ta reda på hur det ligger till.
Det framstår ju verkligen uppenbart efter att ha läst alla dessa motsägelsefulla svar från instruktörerna.
n'Lasse skrev:
Självklart har vi instruktörer "pratat ihop oss" om vilket beteende som ska ge svart flagg
Galne Dansken skrev:
Instruktörena har inte pratat ihop sig - men, vi är jäfligt känsliga på att vi har SMC´s och sålunda Försäkringsbolagens "blessing" - sålunda, reagerer vi ibland när det luktas adrenelin. Och det tyckar jag är bra.
Efter vad som framkommit här på sporthoj verkar det ju mer och mer uppenbart att den egentliga anledningen till att vi inte fick vara kvar och köra mer handlar om tidigare saker samt att det skulle visas att Affe menade allvar och hade makt att svartflagga oss. (Se "ta det lungt":s inlägg)
Affe själv skriver att jag fick highsider flera gånger under passet jag körde för över en månad sen. Okej, det släppte några gånger den gången pga att däcken var slut, en highsider innebär väl att man vurpar? Under det här passet hade jag bra däck och inte ett enda släpp, det hade inte den andra hojen heller så länge jag låg bakom. I så fall fick han det nåt av de första tre varven när han låg ett halvvarv bakom mig.
När jag körde ut på banan var jag kanske lite het på att få köra efter att ha stått å väntat rätt länge, det var tomt på hojar på banan och det var flaggvakter ute så jag trodde det var grönt att åka. Det stod ingen i grinden och eftersom alla andra verkade lite slöa att komma iväg gled jag fram och ut på banan. Jag visste inte att man väntade på att flaggvakterna skulle bytas. Den där "stoppien" i bortre änden av banan var ett mindre bakhjulslyft som jag fick när jag skulle bromsa bort grusrester från däcket eftersom jag kom direkt från grusvägen. Hade jag velat göra en "stoppie" så hade det sett helt annorlunda ut kan jag lova. Jag såg den svarta flaggan innan jag passerade avfarten till depån så jag åkte in där och bort och frågade Jesper vad problemet var. När jag fick förklarat för mig att flaggvakterna skulle bytas bad jag om ursäkt för att jag åkt ut.
Jag tror inte att speciellt många uppfattade mitt första inlägg här som att jag spyr galla över att bli svartflaggad.
Affe: Din ursäkt är accepterad och jag ber om ursäkt om du tycker att jag upprepade gånger skitit i vad du sagt, det har inte varit med mening och jag tycker nog själv att mina varv på rörken nu för tiden är betydligt säkrare och snyggare än de varit. Det är även vad många kommer fram till mig och säger.
Jag ska försöka köra ännu snyggare med större marginal vid omkörningar i fortsättningen och hoppas att vi kan hitta en nivå du kan acceptera.
MEN i så fall kan väl de som envisas med att vara i grön grupp trots att de åker på tider runt minuten lyssna på Lasse och ge fan i att ge fullt ut ur böjarna och på de små rakorna om de inte gillar att bli omkörda vid inbromsningen.
Tack för diskussionen så här långt.