Rörken på måndag!

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
Nu jälar är det dags igen! jag tänker inte ge upp! :hihi

Den här gången är vi 4st 125or som kommer köra på rörken imorrn. Avgång 16,20 från donken i upplandsväsby. 15,50 kommer jag stanna vid donken på sveavägen för att plocka upp trashcan, för att sedan åka till upplandsväsby.

1. Cyren
2. Norton
3. Trashcan
4. Johan ( en kille från sala)

nr 3 och 4 är där för första gången, so don't be afraid!

Folk Folk FOLK!

brorzan

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2005
Hoj
Hornet 600 -99
Fan asso, man blir lite taggad. Hur mycke folk brukar det vara där ungefär? Å hur åker ni dit, äre E4an som gäller lr?

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
brorzan skrev:
2292763 Fan asso, man blir lite taggad. Hur mycke folk brukar det vara där ungefär? Å hur åker ni dit, äre E4an som gäller lr?

Det burkar vara rätt mycket folk där 50-100 pers kanske?, det är inte 100% säkert att man hinner köra första gången man är där då man måste gå en lite introduktion innan. Jag hann köra 1 passa av 4 när jag va där första gången. Folk brukar droppa av mot slutet! Men man måste ju gå teorin för att för köra, så häng på! Det blir e4an upp och gamla uppsalavägen hem

Dr.Bike

Guest
tvålen skrev:
2292980 Så du tycker om att inhalera tvåtakts rök, varv efter varv? :)

I så fall kommer jag.

Hehe..kom du, varje varv jag varvar dig lär jag få käka fet rök ja! ;)
Skämt åsido: Är det NÅNSTANS en 125 kan hävda sig på lika villkor så är det en liten trång bana som Rörken - så det är inte många som kör ifrån er :tummenupp

Jag ser gärna fler 125:eek:r både på rörken och andra körningar med.
vet hur det var när man hade skitraka, man hörde lixom inte till "storpojkarna" samtidigt som man själv föraktade mopparna... ;)
Jag tycker det är BRA om ni är med ur många aspekter, inte minst gemenskapen. Men oxå det att när jag själv var 16 så kunde jag redan alla trix och behövde minsann inte lära mig nåt på nån fjantig bana...
Men jag lovar _ det är både roligt OCH lärorikt!

Så välkomna allihop!

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
Trashcan skrev:
2292901 Häng på nu. Vi blir en helt gäng gröngölingar. :banana

:gnissla
Var tvungen :rofl

Dr.Bike skrev:
2292940 Ja se till att ta er upp dit!
Jörgen Karlsson kommer nog åka med från donken också, inte bara 125or :näsblod

Dr.Bike skrev:
2293019 Hehe..kom du, varje varv jag varvar dig lär jag få käka fet rök ja! ;)
Skämt åsido: Är det NÅNSTANS en 125 kan hävda sig på lika villkor så är det en liten trång bana som Rörken - så det är inte många som kör ifrån er :tummenupp

vet hur det var när man hade skitraka, man hörde lixom inte till "storpojkarna" samtidigt som man själv föraktade mopparna... ;)
Jag tycker det är BRA om ni är med ur många aspekter, inte minst gemenskapen. Men oxå det att när jag själv var 16 så kunde jag redan alla trix och behövde minsann inte lära mig nåt på nån fjantig bana...

Så välkomna allihop!
Stämmer ganska bra det där :hihi Kan bara instämma på att det är sjukt roligt och lärorikt!

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Fan ni ska stanna upp i Upplands Väsby donken! Det är ju mitt ställe, fan va najs! :yoparty

Fan vad taggad jag blir att hänga på, men vet inte om jag vågar komma med scootern, rädda ni vet... :3freak :confused:

Förresten, jag som får besök av DHL immorn mellan kl 10-12 med avgasrör osv!!! :D :Bugar

Får se om jag vågar, kommer iaf dyka upp vid donken! :tummenupp

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
crossniklas skrev:
2293132 Fan ni ska stanna upp i Upplands Väsby donken! Det är ju mitt ställe, fan va najs! :yoparty

Fan vad taggad jag blir att hänga på, men vet inte om jag vågar komma med scootern, rädda ni vet... :3freak :confused:

Förresten, jag som får besök av DHL immorn mellan kl 10-12 med avgasrör osv!!! :D :Bugar

Får se om jag vågar, kommer iaf dyka upp vid donken! :tummenupp

Äääh, häng på vafan :D fett nice att åka med scooter på bana!!

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Dr.Bike skrev:
2293019 Hehe..kom du, varje varv jag varvar dig lär jag få käka fet rök ja! ;)

Så välkomna allihop!

Jo men precis. Körde ett antal gånger på Rörken förra året och har lärt mig massor. Hittills i år har det bara blivit en gång och då körde jag i grön grupp utan att vara större bromskloss än andra i gruppen. Det är en perfekt bana för oss 125:eek:r då vi är i det stadiet att vi lär oss snabbt och spenderar mycket tid vid sporthoj.com. Tänker på när man läste "Motstyrningstråden", då var det perfekt att testa allt man läst om på Rörken.

Sen att det är en bra stämning och att folk respekterar en även fast man illaluktande 125:a är ju perfekt.

Fan vad sugen man blev nu! /tvålen

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Men om ni kör e4 dit. vilken fart kommer ni hålla? :va

Förra året då jag åkte mot uppsala tog jag första e4 mot märsta, svänger av där och fortsätter rakta fram i båda rondellerna för att sedan några korsningar fram svänga höger så åker man härliga kurviga vägar! :tummenupp

Förresten, har inte fattat vinken riktigt av det hära. Är det så att i princip vem som helst får köra i rörken immorn (tunga hojjar, 125:eek:r, moppar osv)?

Förklara, om det verkar sjysst så bangar jag ju inte! :D

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
crossniklas skrev:
2293162 Men om ni kör e4 dit. vilken fart kommer ni hålla? :va

Förra året då jag åkte mot uppsala tog jag första e4 mot märsta, svänger av där och fortsätter rakta fram i båda rondellerna för att sedan några korsningar fram svänga höger så åker man härliga kurviga vägar! :tummenupp

Förresten, har inte fattat vinken riktigt av det hära. Är det så att i princip vem som helst får köra i rörken immorn (tunga hojjar, 125:eek:r, moppar osv)?

Förklara, om det verkar sjysst så bangar jag ju inte! :D
Jag kommer hålla typ 100, så alla hänger med i mitt tempo iaf, sen är det upp till var och en om de vill köra fortare.

Vem som helst med en motorcykel som är trafikförsäkrad, påställd och besiktigad samt att denne har komplett skyddsutrustning får köra.

Det är 4x15min körtid med 45 minuters vila mellan, Det är 4 olika grupper. Finns korv och dricka på plats.

När du kommer dit första gången måste du gå en liten introduktionskurs där de går igenom flaggor m.m.

Jag tror det är 15st i varje grupp max. Så det är inte säkert att man får plats när man är där första gången eftersom introduktionen tar lite tid, men man måste ha den gjord så varför inte göra den så fort som möjligt!?

Kom å tjööör!

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Cyren skrev:
2293178 Jag kommer hålla typ 100, så alla hänger med i mitt tempo iaf, sen är det upp till var och en om de vill köra fortare.

Vem som helst med en motorcykel som är trafikförsäkrad, påställd och besiktigad samt att denne har komplett skyddsutrustning får köra.

Det är 4x15min körtid med 45 minuters vila mellan, Det är 4 olika grupper. Finns korv och dricka på plats.

När du kommer dit första gången måste du gå en liten introduktionskurs där de går igenom flaggor m.m.

Jag tror det är 15st i varje grupp max. Så det är inte säkert att man får plats när man är där första gången eftersom introduktionen tar lite tid, men man måste ha den gjord så varför inte göra den så fort som möjligt!?

Kom å tjööör!
Det verkar ju grymt roligt detdär. Hatar att att man bor i skaraborg nu :huvet:huvet

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Men det låter ganska sjysst! Finns det någon hemsida där man kan läsa lite mer och så om rörken?

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
crossniklas skrev:
2293187 Men det låter ganska sjysst! Finns det någon hemsida där man kan läsa lite mer och så om rörken?

Nja, men asså fråga på, så kan vi svara på det!

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Hehe okej, jag frågar på då ^^,

Men ni säger att man är där första gången så kanske man inte får tid att köra- menar ni då att man inte får någon tid under hela dagen/kvällen att provköra banan? :(

Perfekt att du håller runt hundra, då hänger jag iaf på (har bara 20mm förgasare, därav den begränsade effekten jag har nu).

tvålen: är det dära du kör i din video?

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...