Rörken på måndag!

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
crossniklas skrev:
2293223 Hehe okej, jag frågar på då ^^,

Men ni säger att man är där första gången så kanske man inte får tid att köra- menar ni då att man inte får någon tid under hela dagen/kvällen att provköra banan? :(

Perfekt att du håller runt hundra, då hänger jag iaf på (har bara 20mm förgasare, därav den begränsade effekten jag har nu).

tvålen: är det dära du kör i din video?
Risken finns, jag fick bara köra sista passet när jag var där för första gången, men det va ganska bra då man kunde titta på andra och lära sig!

100 it is! :banana

Ja det är där tvålen kör :p

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Men hur ofta är det dom har körningar i Rörken annars då?

Men det låter trevligt. Bara jag hinner få mina bitar immorn och dom inte går skit så hänger jag säkert på, i vilket fall som helst kommer jag titta förbi Donken @ Väsby! :hihi

Dr.Bike

Guest
crossniklas skrev:
2293162 Men om ni kör e4 dit. vilken fart kommer ni hålla? :va

Förra året då jag åkte mot uppsala tog jag första e4 mot märsta, svänger av där och fortsätter rakta fram i båda rondellerna för att sedan några korsningar fram svänga höger så åker man härliga kurviga vägar! :tummenupp

Bara om/när det är bråttom upp tar jag Tråk-4. Den är ju såååå själsdödande, och ska man nu köra B&K på Rörken är det väl bätre att värma upp på lite krokvägar?
Ni kan åka g:la E4. Iofs inte SÅ krokig men f-n så mycket trevligare, eller så tar ni av in via Knivsta - Alsike och vidare upp på småvägar, bakväggen upp.

Ingen av vägarna tar mer än 10 minuter extra, och är alltid ett bättre alternativ till att slita bakdäcket platt.

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Dr.Bike: Vet du vilken väg jag pratar om? Har faktsikt inte mkt koll på vilka namn alla vägar har! :gnissla

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Dr.Bike skrev:
2293255 Bara om/när det är bråttom upp tar jag Tråk-4. Den är ju såååå själsdödande, och ska man nu köra B&K på Rörken är det väl bätre att värma upp på lite krokvägar?
Ni kan åka g:la E4. Iofs inte SÅ krokig men f-n så mycket trevligare, eller så tar ni av in via Knivsta - Alsike och vidare upp på småvägar, bakväggen upp.

Ingen av vägarna tar mer än 10 minuter extra, och är alltid ett bättre alternativ till att slita bakdäcket platt.

Men vägarna blir bara krokiga för er med tungre hojar. Vi tJör så sakta att dom ter sig raka endå ;)

Dr.Bike

Guest
crossniklas skrev:
2293265 Dr.Bike: Vet du vilken väg jag pratar om? Har faktsikt inte mkt koll på vilka namn alla vägar har! :gnissla

Inte riktigt kompis! Men det låter som du hittat en bra väg.
Åker man gamla E4 från Märsta kommer man till två rondeller uppe i Sävja.
(kolla kartsidan på gula sidorna eller liknande)

tvålen skrev:
2293328 Men vägarna blir bara krokiga för er med tungre hojar. Vi tJör så sakta att dom ter sig raka endå ;)

Jo det är risken! Det var det jag menade med "inte SÅÅ krokiga" Men det är iaf trevligare än en spikrak E4

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
Dr.Bike skrev:
2293339 Inte riktigt kompis! Men det låter som du hittat en bra väg.
Åker man gamla E4 från Märsta kommer man till två rondeller uppe i Sävja.
(kolla kartsidan på gula sidorna eller liknande)

Jo det är risken! Det var det jag menade med "inte SÅÅ krokiga" Men det är iaf trevligare än en spikrak E4
så länge vi kommer i tid så slipper jag gärna, men det har varit tight förut så vi har kört e4 upp och gamla uppsalavägen hem igen. men vi bör hinna med krokvägarna upp´!

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
Det regnar.. Men enligt SMHI så ska solen börja komma fram på eftermiddagen, och regnet ska avta sakta. På kvällen ska det inte regna alls, bara en stor SOL!

Så håll tummarna nu för att regnet ska sluta!

Dr.Bike

Guest
Cyren skrev:
2294347 Det regnar.. Men enligt SMHI så ska solen börja komma fram på eftermiddagen, och regnet ska avta sakta. På kvällen ska det inte regna alls, bara en stor SOL!

Så håll tummarna nu för att regnet ska sluta!

HOppas det är sant - jag lämnade hojen hemma idag... jaja, man får väl se.

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
Dr.Bike skrev:
2294353 HOppas det är sant - jag lämnade hojen hemma idag... jaja, man får väl se.
Jag är lite skeptisk jag med :död Men jag ska hålla tummarna in i det sista!

Edit : Om det blir av så försöker vi köra gamla uppsalavägen

Edit n0.2 : Bomber och granater!, Anfäkta och anamma! jäävlar va det regnar och smäller, nu är jag riktigt skeptisk!

Edit no.3 : Börjar se lovande ut nu http://www.uppsalafk.com/motor/uppsala.htm

Last edited:

Trashcan

meldeM
Gick med
5 Dec 2005
Hoj
Lite trasig
Cyren skrev:
2294358 Jag är lite skeptisk jag med :död Men jag ska hålla tummarna in i det sista!

Edit : Om det blir av så försöker vi köra gamla uppsalavägen

Edit n0.2 : Bomber och granater!, Anfäkta och anamma! jäävlar va det regnar och smäller, nu är jag riktigt skeptisk!

Edit no.3 : Börjar se lovande ut nu http://www.uppsalafk.com/motor/uppsala.htm

Huga ja, har legat uppe sen kl 7 och bara lyssnat. Asmäktigt. :yoparty

Bra att det har regnat om det blir sol sen, då ere inte så förbannat varmt iaf. :3freak

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Trashcan skrev:
2294585 Huga ja, har legat uppe sen kl 7 och bara lyssnat. Asmäktigt. :yoparty

Bra att det har regnat om det blir sol sen, då ere inte så förbannat varmt iaf. :3freak
:lol:lol:rofl:rofl:lol:lol Sugen på att åka eller?

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
crossniklas skrev:
2296215 Hur blev det för er nu grappar? :fyllisar
Jorå, jag gick omkull två gånger :näsblod , norton en gång. De andra två fick väst tillslut och fick köra sista passet! :banana

Lärorikt att klota en gång, den andra är lite mer oförklarlig :D

Men det va kul som vanligt! :yoparty

Dr.Bike

Guest
Cyren skrev:
2296827 Jorå, jag gick omkull två gånger :näsblod , norton en gång. De andra två fick väst tillslut och fick köra sista passet! :banana

Hur gick det med dig?
Allt bra? Ingen hjärnskakning?
(det är andra gången jag ligger bakom dig när du vurpar! kanske mitt fel som stressar upp tempot?)

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Cyren skrev:
2296827 Jorå, jag gick omkull två gånger :näsblod , norton en gång. De andra två fick väst tillslut och fick köra sista passet! :banana

Hur många gånger har det blivit nu Norton? Som du klotat alltså... :7peta

Kunde inte komma, spelade golf! :tungan

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
Dr.Bike skrev:
2296915 Hur gick det med dig?
Allt bra? Ingen hjärnskakning?
(det är andra gången jag ligger bakom dig när du vurpar! kanske mitt fel som stressar upp tempot?)
Det är bara bra, men jag tror du tar fel på mig och husaberg killen?
Jag körde rosa grupp :rolleyes:

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...