Ugluk skrev:Sen körde han rakt ut i första kurvan.
HAHAHOHO!!! Vilken syn!
Ugluk skrev:Sen körde han rakt ut i första kurvan.
Kryptonit skrev:Det ser ut som om premiären möjligen kommer att krocka med mina aktiviteter...
Jag ska byta däcken på hojen (äntligen)
Samtidigt tänkte jag passa på att lacka fälgarna och minimoton.
Risken är m.a.o. att jag står helt hojlös då det är premiär
Blir det så kommer jag nog iaf och viftar med flaggor samt kameran
Penguin skrev:Vi räknar med att du ska vara där med kameran Krypto! Vi kommer att ge dig körförbud hur som helst så att du ska kunna stå där och fotografera oss andra istället!
Nalken skrev:Blir det någon däckbrännarsession någonstans, innan dom dör dom gamla bakelitringarna menar jag..
sv650 skrev:Jag hade en första sådan igårkväll!
Framdäcket är snart slut medans bakdäcket verkar passa bäst på en glidare eller touringhoj. Vill ha Pilot Sport men vill bränna ner bakdäcket först för att kunna byta båda samtidigt med gott samvete. Nästan 3 mm tog jag igår.
Finns på både bild och film! (Taz dokumenterade)
Ugluk skrev:Superbus 640:
100db förbipassering gäller även i år. Även om du har ett ganska tyst system rekommenderar jag att du fixar gnistgaller att ta till om du visar dig låta för mycket. En mycket enkel och effektiv åtgärd.
Superbus 640 skrev:Det är en tant som klagar över oljud i närheten. Och motardernas ljud tränger in till henne mer än vad övriga hojar gör. Detta har inneburit att det varit lite käbbel ang ljudnivåer och mobbade motardåkare.
En gräns är satt och det tycker jag är helt riktigt allt för att få behålla körtiderna. Sen är det skit samma om hojarna går genom besiktningen eller inte är det 100 dB som gäller så är det bara att anpassa sig efter det. Problemet för oss motardåkare är att det är en rackarns bit att åka för att sedan bli nekade pga ljudet... Men man måste ju testa så det är väl bara att åka dit på vinst och förlust...
100 dB mäts vid passering på start och målrakan om jag inte minns fel. Ugluk kan det där om du vill ha mer info.
Superbus 640 skrev:Enklast möjliga är en avskuren pilsnerburk med hål i botten som du drar fast med en slängklämma runt utblåset. På så sätt dämpar du ljudet men du dödar även draget i motorn men i valet av att köra eller inte köra så...
Sen beror det på hur din dämpare ser ut på min går det med en sådan anordning. Lätt att ha med sig för att kränga på om det väsnas förmycket.
Sen finns det nog många andra "snyggare" lösningar men ingen så brutal och rätt lösning. Det svåraste är att välja rätt burk . Pripps duger inte, Norrlands guld ger alltid en "super nice" intryck
TomK skrev:Ölburkar är i aluminium och håller inte så bra, jag har blåst sönder sådana med mina Sebring auspuffanlage...
Igår blev jag dock klar med en uppsättning riktiga dB-ätare som jag ska provköra på Åland i helgen och kolla att det verkligen plockar ner ljudet tillräckligt lågt (och se hur mycket effekt som försvinner). Ska ordna bild på underverken.
Titta på din Avatar...greven skrev:Tur att man numera kör supertyst hoj
Men jag vet inte hur jag ska kunna ta mig till uppsala till kl 18....när jag slutar jobbet i södertälje tidigast kl 18
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
|
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |