Rörken söndag 6/8

Status
Ej öppen för fler svar.

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
DT
Någon här som fotade idag?

Edit: Vad vinner jag nu då? :tomten Upptäckte att mitt inlägg blev svar nr. 100
 
Last edited:

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Piagio med trampor
isse skrev:
2376361 Fan va surt, det var ju så jevla trevligt och smidigt sätt att få köra lite bana :(

På sätt o vis kan man ju inte rå för hur sin cykel landar och ev skadar banan, men i detta fall tycker jag Lindén med sina 3 vurpor borde kontakta banägarna och erbjuda ekonomisk kompensation för lagning av skadan.

Om inte för banägaren skull, så för oss andra som va med så vi ev kan få hyra den igen.

Sen måste jag faktiskt tillägga att jag tycker det är lite smaklöst att i tråden skryta om snabba tider när vi sitter med facit i hand.

/N
Jag e smaklös... ja eller det luktar skit iaf!
Det var inte mina 3 vurpor som förstörde någon bana det var den sista!
Men den första skulle jag ha torpederat maria som körde lite för sakta istället hade det vart snyggt?
den andra så låg min ljudämpare emot hjulet
den 3:e rår jag för själv:fakta var på väg in e depå för o dricka vatten.
o gasade lite för mycket sedan att jag har en ss mappadd moppe gör ju inte saken bättre den vaknar vid 8k varv o då ordentligt!
Det var ju inte som min mening att åka omkull.
Såpass ont som jag har idag så skulle ni nog alla förstå det.
Nu e det så att det blev som det blev o jag kan bara beklaga mig.
Mina knän värker min hjälm e skrot o jag har lagt ut 10k till på moppen!
Är det någon som frågat hur JAG mår nä....
Se om er sj innan ni dömmer!
 

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Piagio med trampor
supermoppe skrev:
2376912 Någon här som fotade idag?

Edit: Vad vinner jag nu då? :tomten Upptäckte att mitt inlägg blev svar nr. 100
inget...kanske en puss från mig:rolleyes: du e ju inte välkommen där du heller för du har åkt omkull!
Vi får åka på taxi banorna här hemma istället.
 

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
de nada
Lindén skrev:
2377502 Jag e smaklös... ja eller det luktar skit iaf!
Det var inte mina 3 vurpor som förstörde någon bana det var den sista!
Men den första skulle jag ha torpederat maria som körde lite för sakta istället hade det vart snyggt?
den andra så låg min ljudämpare emot hjulet
den 3:e rår jag för själv:fakta var på väg in e depå för o dricka vatten.
o gasade lite för mycket sedan att jag har en ss mappadd moppe gör ju inte saken bättre den vaknar vid 8k varv o då ordentligt!
Det var ju inte som min mening att åka omkull.
Såpass ont som jag har idag så skulle ni nog alla förstå det.
Nu e det så att det blev som det blev o jag kan bara beklaga mig.
Mina knän värker min hjälm e skrot o jag har lagt ut 10k till på moppen!
Är det någon som frågat hur JAG mår nä....
Se om er sj innan ni dömmer!
Jag tycker att alla var väldigt intresserade av att kolla att allt va väl med dig när du åkte omkull och frågade hur det gick, och eftersom du sa att det va ok så var det väl inte så mycket mer med det, specielt som det va 3´e gången och det verkade vara en vana.

Försöker du skylla den första vurpan på Maria? Jag förstår inte riktigt, om du krashar pga att du är på väg att köra in i henne har du ingen annan att skylla än dig själv.
Och den 2´a var alltså ljudämparens fel, men den 3´e då, den var ditt fel...eller nehe...de va hojens fel också, då är jag med.

Jag förstår att du inte menade att krasha.
Jag förstår att krashen blev dyr.
Jag förstår att krashen gjorde ont.

Men faktum kvarstår, du krashade 3gg, och det slutade med att du skadade banan vilket ledde till att personerna som hyrde den inte får hyra den igen.

Vad sägs om att visa lite ryggrad och ta på dig ansvaret för dina handlingar istället för o skylla ifrån dig, samt att kompensera banägaren för skadan på samma sätt som du lagar din skadade hoj.

/N
 
Last edited:

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Piagio med trampor
isse skrev:
2377648 Jag tycker att alla var väldigt intresserade av att kolla att allt va väl med dig när du åkte omkull och frågade hur det gick, och eftersom du sa att det va ok så var det väl inte så mycket mer med det, specielt som det va 3´e gången och det verkade vara en vana.

Försöker du skylla den första vurpan på Maria? Jag förstår inte riktigt, om du krashar pga att du är på väg att köra in i henne har du ingen annan att skylla än dig själv.
Och den 2´a var alltså ljudämparens fel, men den 3´e då, den var ditt fel...eller nehe...de va hojens fel också, då är jag med.

Jag förstår att du inte menade att krasha.
Jag förstår att krashen blev dyr.
Jag förstår att krashen gjorde ont.

Men faktum kvarstår, du krashade 3gg, och det slutade med att du skadade banan vilket ledde till att personerna som hyrde den inte får hyra den igen.

Vad sägs om att visa lite ryggrad och ta på dig ansvaret för dina handlingar istället för o skylla ifrån dig, samt att kompensera banägaren för skadan på samma sätt som du lagar din skadade hoj.

/N
suck.....jag krashade 1 gång kan ingen fatta det.
Nästa gång om tex du ligger framför skall jag åka rakt in i dig jag lovar o svär.
det blir ju enklast så... får ta det på din fösäkring.
Då jag aldrig gör fel enl dina utsagor.
Jag vet om att det e osmart o åka omkull.
O du e jätte duktig....:tummenupp ( o inte fan var du fram o pratade med mig)
Skit i samma jag får väll prata med rörken ägarna de kanske fattar till skillnad från er andra!
Ädit:) mattia var fram o affe resterande hoppades väl att jag dog.
Å så sockersöta mia då men det e baara för hon vet om att jag har en mia hemma med:pannkyss
 
Last edited:

Kvasta

Blåkulla Speedlimits
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Tillberga
Hoj
YAMAHA R6
Lindén skrev:
2377702 Nästa gång om tex du ligger framför skall jag åka rakt in i dig jag lovar o svär.
det blir ju enklast så... får ta det på din fösäkring.

Nästa gång tycker jag att du ska hålla en hastighet du behärskar, dvs en hastighet där du slipper välja mellan att kracha eller torpedera andra förare! Det är DIN plikt att bedöma vilken hastighet du i behärskar med de förutsättningar som är (fler förare på banan, chassiegenskaper, däckkonstigheter, ljuddämparplacering och whatever!!)
 

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Piagio med trampor
Kvasta skrev:
2377842 Nästa gång tycker jag att du ska hålla en hastighet du behärskar, dvs en hastighet där du slipper välja mellan att kracha eller torpedera andra förare! Det är DIN plikt att bedöma vilken hastighet du i behärskar med de förutsättningar som är (fler förare på banan, chassiegenskaper, däckkonstigheter, ljuddämparplacering och whatever!!)
Ja mamma! :)
Kan ju ej rå för att folk kör sakta när dem säger de e jätte snabba!
Då var gräset bättre tyckte jag... men det var kanske dumt utav mig?
Men jag e ej välkommen på gocartbanor numera=(
Kanske får åka på peppar roten:)
 

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Sunnersta, Uppsala
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Kvastas 9'onde inlägg går till att hoppa på Lindén : )

Lägg ner denna diskution jag tror ingen mår bättre av den!
Pinguin kanske kan stänga tråden?
 

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
DT
Lindén skrev:
2377548 inget...kanske en puss från mig:rolleyes: du e ju inte välkommen där du heller för du har åkt omkull!
Vi får åka på taxi banorna här hemma istället.
Var lite trött igår och trodde jag skrev i "vanliga" rörkentråden så först förstod jag inte ditt svar men nu är hela tråden igenomläst.

Du får helt enkelt skaffa en motard som inte repar banan (och som passar bättre för små banor :fakta) och sen kan vi bilda en krachklubb. :tomten Nä just ja, jag har ju precis skaffat nytt skinnställ och måste hålla lite skick på det. Men framför allt... krya på dig Lindén!
 

Sb

Nånting händer, det är nåt skumt pågång
Gick med
13 Oct 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Suzuki GSX-R1000 K8
Lindén skrev:
Men den första skulle jag ha torpederat maria som körde lite för sakta istället hade det vart snyggt?

Vad är det för kvaltid för att få köra på Rörken :va
 

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Piagio med trampor
Sb skrev:
2377981 Vad är det för kvaltid för att få köra på Rörken :va
58 sek

Lotta skrev:
2378018 Så du tycker inte Lindén hoppar på folk kors och tvärs i sina inlägg då??
säg eller nämn 1 tråd tack!

supermoppe skrev:
2377952 Var lite trött igår och trodde jag skrev i "vanliga" rörkentråden så först förstod jag inte ditt svar men nu är hela tråden igenomläst.

Du får helt enkelt skaffa en motard som inte repar banan (och som passar bättre för små banor :fakta) och sen kan vi bilda en krachklubb. :tomten Nä just ja, jag har ju precis skaffat nytt skinnställ och måste hålla lite skick på det. Men framför allt... krya på dig Lindén!
enda killen som e lite ödmjuk iaf!

ReDan skrev:
2377931 Kvastas 9'onde inlägg går till att hoppa på Lindén : )

Lägg ner denna diskution jag tror ingen mår bättre av den!
Pinguin kanske kan stänga tråden?
Nej!åt den leva! kul o höra vad alla tycker om en:tummenupp
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top