Rörken?

Marytwice

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2005
Hoj
VFR 750
Vid bra väder kan det var bra att vara där omkring och lite före 17... det brukar bli fullt snabbt.

Iofs om du ska gå teori först är det inte lika brottom eftersom man inte kan "ta" en plats i kön förän efter teorin så då räcker nog 17.30 skulle jag tro

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
Marytwice skrev:
2327180 Vid bra väder kan det var bra att vara där omkring och lite före 17... det brukar bli fullt snabbt.

Iofs om du ska gå teori först är det inte lika brottom eftersom man inte kan "ta" en plats i kön förän efter teorin så då räcker nog 17.30 skulle jag tro

1715 ska teoripassen hållas......

sandstream

Guest
Jag kommer upp för lite körning, fotografering och poserande i kväll :)
Tar med mig frun så ni tjejer som brukar hänga runt mig kan väl hålla lite avstånd idag :D

ladbol

Fighters dont quit, quiters don`t fight!
Gick med
23 Aug 2005
Hoj
Yzf 750r-93(SÅLD) GSX-R750-00
sandstream skrev:
2327423 Jag kommer upp för lite körning, fotografering och poserande i kväll :)
Tar med mig frun så ni tjejer som brukar hänga runt mig kan väl hålla lite avstånd idag :D

Rörken idag!

--------------------------------------------------------------------------------

Hej Hopp, jag och en polare ska försöka ta oss till Rörken förförsta gången idag , är det nån mer som ska dit ? Eftersom vi båda har semester så funderade vi på om vi skulle åka runt 12,13 eller 1400 och köra små vägar osv till och runt uppsala trakten.

Vore kul om vi blev ett par fler och kanske någon som vart på rörken tidigare och för att smidigt hitta dit. Vi kör lungt så alla är välkommna att joina. Förslag på mötesplats och rutt mottages med glädje, själva kommer vi från Täby.

Mer info finns på Stocholms åka tråden-

sandstream

Guest
ladbol skrev:
Vore kul om vi blev ett par fler och kanske någon som vart på rörken tidigare och för att smidigt hitta dit....
Jag kör som en blådåre efter jobbet och raka spåret så ni får klara er utan mig.
Ta E4:an inne i Uppsala och sedan höger efter OKQ8-macken, väg 288 mot Östhammar.
Någon mil senare kommer en refug och där svänger ni vänster.
Följ grusvägen och ta vänster efter "huset" och sedan höger direkt så är ni framme.
bikerwoman skrev:
2327515 :tuttar Vi ska FÖRSÖKA att låta bli att dregla runt omkring dig!!! :tuttar
Det tackar vi för, frun blir så sne när brudarna ska kladda :rolleyes: :D

Hjalle

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2004
Hoj
.
TinaTjejen skrev:
2271067 Rörkeninfo: http://www.smc-uppsala.org/rorken/information.html och http://www.smc-uppsala.org/rorken/rorken.html

Rörkenvägbeskrivning: http://www.smc-uppsala.org/rorken/vagbeskrivning.html

Det enda som krävs är att du går en kort teori om Rörken, (flaggor, vett och etikett och hur det fungerar allmänt på Rörken), en gång/år, för att få köra.
(och att du får en väst givetvis)
Det gäller att vara där i tid om man ska hinna köra. Du får ingen väst förrän du gått teorin så det händer att man får gå teorin och beroende på hur mkt folk som kommer, kan man bli utan väst den gången. Men nästa gång du kommer så ställer du dig i kö direkt för väst:)

comprende?

Får man köra med RR-hojar ( inte trafikförsäkrade )?

Och jag antar att man måste gå teorin även om man har RR-licens?!

Thure

Tjoo tjoo
Gick med
30 Jan 2006
Hoj
Kawasaki zx10r 04
:confused: Ska jag åka eller inte.. :confused:

Har tappat förmågan att bestämma över mig själv verkar det som :va

Mapa

Mapa
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000RR -06
Hej på er.

Jag har precis skaffat hoj igen och funderar på att komma upp prova rörken :) . Går det att få något tempo i åkningen eller blir det mycket kö körning? Banan är ju inte så stor..

Är det några buller krav? Twinnen väsnas en del..

// MaPa

Taz

En Värmlandspôjk han kan
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce
Mapa skrev:
2328042 Hej på er.

Jag har precis skaffat hoj igen och funderar på att komma upp prova rörken :) . Går det att få något tempo i åkningen eller blir det mycket kö körning? Banan är ju inte så stor..

Är det några buller krav? Twinnen väsnas en del..

// MaPa

Det beror lite på vad du har för system på... men som tumregel kan man väl säga att om du inte kranar på fullt på rakan så bör du klara dig.

//D

Mapa

Mapa
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000RR -06
Taz skrev:
2328417 Det beror lite på vad du har för system på... men som tumregel kan man väl säga att om du inte kranar på fullt på rakan så bör du klara dig.

//D

OK.. Tack..

Då ska åka upp nästa Måndag om vädret tillåter.

// MaPa

Taz

En Värmlandspôjk han kan
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce
Mapa skrev:
2328470 OK.. Tack..

Då ska åka upp nästa Måndag om vädret tillåter.

// MaPa

Välkommen...
Tänk på att det är mycket folk där. Och det är först till kvarn som gäller om man vill ha en väst för att kunna köra.

Har du dessutom inte gått teorin innan så kan det nog mycket väl bli så att du får vänta tills någonstans runt åtta innan det droppar av lite folk och man kan få en väst. I värsta fall så får man återkomma tidigt nästa gång... eller så tar man teorin på Tuvängen (och eventuellt får köra dessutom) på Lördag 29:e.

//D

ewook

trummis på två hjul
Gick med
4 Jun 2006
Hoj
R6 -07
Med risk för att kidnappa tråden väldigt mycket - men för oss som inte har kort ännu men övningskör (skola o privat), får 'vi' köra där? Någon som vet?

Taz

En Värmlandspôjk han kan
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce
sandstream skrev:
2328525 Övningskörning har varit okej tidigare men någon snäll SMC-instruktör svarar säkert inom kort.

Lite bilder från gårdagens körning: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=129076

Enligt SMC's riktlinjer så ska man ha körkort för att köra på banan. Men eftersom det är så tokfruktansvärtjäklarnskanonnyttigt så brukar det gå alldeles utmärkt att åka på banan, bara man har sin handledare med sig.

//D

ewook

trummis på två hjul
Gick med
4 Jun 2006
Hoj
R6 -07
Taz skrev:
2328528 Enligt SMC's riktlinjer så ska man ha körkort för att köra på banan. Men eftersom det är så tokfruktansvärtjäklarnskanonnyttigt så brukar det gå alldeles utmärkt att åka på banan, bara man har sin handledare med sig.

//D

Med risk för att feltolka - med sig som i ståendes vid sidan av, eller med sig på en båge bakom? (tror gubben skulle behöva kursen han med =)

Taz

En Värmlandspôjk han kan
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce
ewook skrev:
2328534 Med risk för att feltolka - med sig som i ståendes vid sidan av, eller med sig på en båge bakom? (tror gubben skulle behöva kursen han med =)

Det är inga problem för "gubben" att följa med ut på banan, det är faktiskt att rekommendera att han följer med ut och åker samt är med på teorigenomgångarna... men det är ok om han står bredvid också. Man har uppsikt över hela banan från Depån.

//D

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...