Rörkenbilder???

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Hann bara gå igenom bilderna och sortera ut de jag inte tyckte var tillräckligt bra igår...
Bilderna kommer tyvärr inte förrens på måndag eller så :(
(Detta pga att jag ska på möte idag och efter morgondagen saknar jag internetuppkoppling tills på måndag)

Edit:
Kan tillägga att bilderna jag sorterar bort för att jag inte tycker de är tillräckligt bra också kommer läggas ut, men enbart under en begränsad tid.

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
fan, upptäckte idag att jag fick punka på väg hem från Rörken, gissar att jag fick något i däcket på grusvägen ut. Hojen slingrade sig lite när man körde över alfaltskanten mellan filerna på motorvägen men annars märkte jag inget speciellt förrän i morse när jag skulle ta hojjen till jobbet. Var bara att gå hem och hämta bilnycklarna :(

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
DT
Jörgen Karlsson skrev:
2250837 Tack! det var roligt att höra! :rodnar

Det var Mc-Donalds på Sveavägen i Sthlm vi for till. Så det blir nog en djäkla omväg för dig om du är Västeråsare:(
Men det skulle vara kul att åka någon gång dock ändå. Jag gillar att åka med motarder, det kör inte så okristligt fort på rakorna vilket passar min kåplösa gammelhoj. Satan vad du körde på banan förresten! Har inte sett ngn lägga ned en motard så mycket tidigare! :banana :Bugar

Längtar tills mina nuvarande offroaddäck är slut så att jag får lägga på sportdäck igen. Litar inte riktigt på de nuvarande däcken, skrapar i pinnarna som bäst, sedan ger jag mig. Vill prova/lära mig att burka lite mer!

/J
Det var synd (för min del). :( Kanske man kan hitta nått bra ställe i Uppsala att äta på :) :fyllisar

Tackar för berömmen! :rodnar

Själv åker jag på Michelin pilot power... håller bra samtidigt som det bettar bra att tukta bana med... ett däck som verkligen rekomenderas.

Lindén skrev:
2250876 Funderade på domino effekten där på parkeringen... vem var det som lyckades med det!?
Lär ha blitt dyrt för o fått lite släpp :näsblod

Så du tog dig dit o körde.. jag vågade inte med tanke på mina däck o väderförhållandena skurade lite då o då här hemma...
Sedan e ju inte polisens små kontroller så uppskattade heller på väg dit/hem
Japp, suget från ban-premiären i Enköping gjorde sig allt för påmint. Vansinnigt skoj att åka och BARA BRA FOLK överallt. :) :) :)

Vart brukar dom ha fartkontroller? Kan vara bra att veta.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
supermoppe skrev:
2252181 Det var synd (för min del). :( Kanske man kan hitta nått bra ställe i Uppsala att äta på :) :fyllisar

Själv åker jag på Michelin pilot power... håller bra samtidigt som det bettar bra att tukta bana med... ett däck som verkligen rekomenderas.

Det låter som en bra idé!! I Uppsala har jag varit för lite för att ha bott i Sthlm hela livet.

Flummar på att montera sådana däck nästa gång faktiskt. Men det blir nog till våren ty jag måste ändå ekra av och byta ekrar i vinter. De nuvarande brister då och då i bakhjulet. Ska passa på att skaffa/montera några värre ekrar som håller när jag ändå kränger av däcken och det jobbet vill jag inte igångsätta nu under säsongen. Det är att be om problem.

Polisen brukar stå på den långa rakan på väg 288, den som går från Rörken till Uppsala. Ungefär på det ställe där det är vägarbete nu. Men det finns säkert uppsalakillar och -tjejer som kan polisrutinerna i Uppsala bättre än jag.

/Jörgen

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Lindén skrev:
2250876
Sedan e ju inte polisens små kontroller så uppskattade heller på väg dit/hem
Det är ungefär lika stor risk att träffa på dem före/efter Rörken som på en alldeles vanlig dag på vilken väg som helst.

supermoppe skrev:
2252181
I ditt fall så står de gärna på vägen mellan Ängsöavfarten och rondellen i Enköping.
Sen gillar de även 55:an, gärna i skymda kurvor/backkrön o.s.v.
Vaksalagatan, (där du svänger vänster från EF mott 288;an i Uppsala), är det 50 på men de flesta kör minst 70, är också deras favorit.
Och så 288:an. Oftast dock där 50-sträckorna finns...

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
supermoppe skrev:
2252181

Du är min nya idol :Bugar Du såg så sjukt lugn å sansad ut i depån, gled runt och såg lite osäker ut. Sen ut på banan med en jäkla fart, sladd in i kurvan i slutet på start/mål rakan och allt! :bow Kungligt kört!

Bearing skrev:
2249846 Den skar efter 1 mil.

Nä, jag skoja. Såg att svaret stod i hans gästbok.
En MZ broder :cool:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Jag ber om ursäkt

Jag missade totalt att vi skulle träna på att inte använda bromsen på sista passet i orange grupp. Och tydligen störde sig några på bla min framfart på banan. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för det och hoppas att jag inte trängde undan någon vid någon omkörning! :(

//Johan med den blåvita 750'n

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
DT
TinaTjejen skrev:
2252219 Var det kisspaus när vi drog förbi, vid Litslenarondellen utanför Enköping, eller?
:hihi
Moppen hade bestämt sig för en kissapaus hela vägen hem så den fick påtår lite då och då. Kändes lite skumt att bli omkörd av bilar fast det var ju inte så konstigt när man konstant höll 67 km/h på vägen.

Cyren skrev:
2252463 Du är min nya idol :Bugar Du såg så sjukt lugn å sansad ut i depån, gled runt och såg lite osäker ut. Sen ut på banan med en jäkla fart, sladd in i kurvan i slutet på start/mål rakan och allt! :bow Kungligt kört!

En MZ broder :cool:
Tackar så väldans, tar verkligen åt mig kan jag lova. :rodnar Jag är ju lite blyg av mig men det glömmer jag bort på banan som tur är. :hihi

Var det du som var bakom mig en gång vid ett rödljus på vägen dit :va

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
TinaTjejen skrev:
2252230 Det är ungefär lika stor risk att träffa på dem före/efter Rörken som på en alldeles vanlig dag på vilken väg som helst.
Nja inte riktigt...
Allmänt kännt dem brukar uggla vid rörken o ha kontroller efter månkarbo med för den delen..

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
supermoppe skrev:
2252665

Tackar så väldans, tar verkligen åt mig kan jag lova. :rodnar Jag är ju lite blyg av mig men det glömmer jag bort på banan som tur är. :hihi

Var det du som var bakom mig en gång vid ett rödljus på vägen dit :va
Du ska ta åt dig! :Bugar

Jajjemen, jag va bakom vid ett rödljus. Sen va jag på rörken, men fick inte köra förens sista passet i gula gruppen. Det va första gången för mig!

Tack till till killen på en Ducati och hans kompis som såg till att jag fick köra sista passet!

MaCa

Innehavare av en Hertig av Mattighofen
Gick med
11 May 2005
Hoj
690 Duke R -10, Husaberg FE350 -13
det missade jag med

Hoztic skrev:
2252566 Jag missade totalt att vi skulle träna på att inte använda bromsen på sista passet i orange grupp. Och tydligen störde sig några på bla min framfart på banan. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för det och hoppas att jag inte trängde undan någon vid någon omkörning! :(

//Johan med den blåvita 750'n

Eftersom jag gick och väntade på orangeväst hela kvällen (ville byta från rosa...) och till sista passet till slut fick en så totalmissade jag med det där med "inga bromsar". Hur skulle man fått reda på det när man byter mellan grupperna? Kanske läge med en kort briefing med instruktörerna precis inför ett nytt körpass och inte bara en genomgång direkt efter så att alla vet/kommer ihåg vad som gäller inför nästkommande pass!

/Mattias

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
MaCa skrev:
2254587 Eftersom jag gick och väntade på orangeväst hela kvällen (ville byta från rosa...) och till sista passet till slut fick en så totalmissade jag med det där med "inga bromsar". Hur skulle man fått reda på det när man byter mellan grupperna? Kanske läge med en kort briefing med instruktörerna precis inför ett nytt körpass och inte bara en genomgång direkt efter så att alla vet/kommer ihåg vad som gäller inför nästkommande pass!

/Mattias
Var det inte du som hjälpte mig att fixa en väst? Har för mig att du körde en svart trajja

Isåfall, stort tack!

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
MaCa skrev:
2254587 Eftersom jag gick och väntade på orangeväst hela kvällen (ville byta från rosa...) och till sista passet till slut fick en så totalmissade jag med det där med "inga bromsar". Hur skulle man fått reda på det när man byter mellan grupperna? Kanske läge med en kort briefing med instruktörerna precis inför ett nytt körpass och inte bara en genomgång direkt efter så att alla vet/kommer ihåg vad som gäller inför nästkommande pass!

/Mattias
Ja, det skulle vara obligatoriska samlingar 5 min före varje pass, och utvärdering efteråt. Då skulle man inte missa såna här saker pga tex toabesök eller som jag gjorde, låg å vilade ett ömt ben.

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Lindén skrev:
2253258 Nja inte riktigt...
Allmänt kännt dem brukar uggla vid rörken o ha kontroller efter månkarbo med för den delen..
Märkligt.
Jag vet att de stått VID Rörken, två gånger.
Och inne i Uppsala desto fler, men det är fler än Rörkenfolk som åkt dit på deras kontroller då.

MaCa skrev:

/Mattias
Framförallt ska du nog söka upp den gruppens instruktörer och säga; hej jag är ny, har jag missat nått? :)

Övningarna och Rörken är frivilliga.
Jag tänker inte tvinga nån att göra övningarna, men tänker man inte göra dem så får man sköta det snyggt.
Ni är många i gruppen och det är inte lätt att hålla reda på alla, kända som okända.
Det har varit till och från med briefingen innan. Endel samlar gruppen direkt efteråt och diskuterar och lägger upp en ny övning, (vilket egentligen ska räcka, för hur mkt kan man glömma på 45 min?),
andra frågar sina grupper igen, innan de kör ut, vad det var de skulle öva på. Vilket är den bästa metoden för att få folk att minnas:)

Hoztic skrev:
2255215 Ja, det skulle vara obligatoriska samlingar 5 min före varje pass, och utvärdering efteråt. Då skulle man inte missa såna här saker pga tex toabesök eller som jag gjorde, låg å vilade ett ömt ben.
Du måste vart snabb på foten ändå, vi samlade gruppen så snart vi fått av oss hjälm och grejer:)

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
Lindén skrev:

Jag har aldrig sett en polis vid rörken som står och försöker haffa folk......

Endest Östhammarsvägen och typ vid Jälla brukar dom stå vid men inte precis vid rörken för att sätta dit hojåkare....utan de är vanliga kontroller precis som på alla andra vägar.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!