En sak som är ganska konstig är att det ligger fullt av crossbanor i nära anslutning till tättbebyggt område och att det inte är någon som klagar på dem. Det ligger t ex en i utkanten av ett mindre samhälle som heter Skivarp här nere. Det kan inte vara mer än 1-200 meter till närmaste villaområde. Stora fyrtaktscrossar kan bullra ordentligt. En skillnad mot en RR/Streetracebana är att alla kommer dit med bågarna på släp eller i buss - dvs trafiken till och från banan sker i mycket lugnt tempo. Man undrar lite om det verkligen är bullret som är stötestenen. Kan det inte vara så att grannarna retar sig på att folk kör för fort på tillfartsvägarna?Silwer skrev:banan i Hallstavik stannade av, för mycket gnällande från omgivningen, och då ska ni veta att läget är planerat långt ut på en nuvarande åkerjäkel med max nån lada i närheten.
Bingo skrev:Kan det inte vara så att grannarna retar sig på att folk kör för fort på tillfartsvägarna?
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |